Robbanás a magyar notebook piacon

2020. november 12.

A hazai notebook piacon egészen a járvány márciusi hazai megjelenéséig nem történt figyelemreméltó változás: az értékesítés a korábbi éveknek megfelelően stagnált. Majd a 11. héttől kezdve egészen a 17. hétig az iskolazárásoknak, és a home-office elterjedésének köszönhetően a kereslet hétről-hétre meghaladta az előző évi azonos időszakot. Akkor még nem tudhattuk, hogy a vírus alaposan átírja ennek a lassan telítődő piacnak a már megszokott trendjeit.

Ebben a megváltozott piaci környezetben úgy tűnik, hogy egyelőre az IT szektor győztesen kerül ki. Ha a teljes notebook piacot nézzük, és nem csak a heti leader-panelt, akkor szeptemberrel bezárólag a piac a bázisév eladásai felett teljesített: mennyiségben 21 százalékkal több készüléket adtak el a kereskedők, mint az előző év első kilenc hónapjában. Az iskolakezdési időszak is jól sikerült: augusztusban és még szeptember első heteiben is szárnyaló piacról számolhatunk be. Már csak egy kérdés maradt idénre, mégpedig: mit hoz a záró, szokásosan erős negyedév?

SELL_163_robbanas_a_magyar_notebookpiacon_II

A GfK Hungária heti szinten vizsgálja a notebookok értékesítését az úgynevezett leader-panelén, ami a teljes értékesítés 50 százalékát fedi le.

Vajon lesz-e/marad-e akkora mennyiségű notebook készleten, mint amekkorára kereslet lenne? Éles fordulatra csak ebben az ún. készlethiányos esetben számíthatunk, ugyanis a notebook-ok hagyományosan az utolsó negyedévben szokták a teljes éves eladásuk átlagosan 35-40 százalékát hozni. Az idei megnövekedett értékesítés következtében szeptemberig a tavalyi év 75%-át hozza a piac, tehát, ha még gyengébb is lesz az év végi hajrá, mint tavaly, bizonyosan meglesz a két számjegyű növekedés volumen alapon.

SELL_163_robbanas_a_magyar_notebookpiacon

A vírushelyzet felkavarta a magyar hordozható számítógép-piacot az értékesítési csatornák szintjén is. A hagyományos bolti eladások mellett egyre többen vásárolnak az online térben: az újonnan vásárolt készülékek több, mint harminc százaléka már az internet használatával talál gazdára.

Forrás: GfK Hungária

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

Vásárlóerő 2023

Vásárlóerő 2023

MAGYARORSZÁGON AZ EGY FŐRE JUTÓ ÁTLAGOS VÁSÁRLÓERŐ ERŐTELJES, 24%-OS EMELKEDÉSSEL 10.834 EURÓRA NŐTT, AMI AZ EURÓPAI ÁTLAG 61 SZÁZALÉKÁNAK FELEL...

Egyesült a NielsenIQ és a GfK

Egyesült a NielsenIQ és a GfK

Tavaly júniusban jelentette be a NielsenIQ (NIQ) és a GfK SE (GfK), hogy megállapodás született a két cég egyesüléséről. Idén júliusban pedig a két...

GKID-Mastercard: eTOPLISTA 2022

GKID-Mastercard: eTOPLISTA 2022

A GKID a Mastercard közreműködésével 2023-ban immár nyolcadik alkalommal publikálja a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők...

A televízió örök

A televízió örök

A tévénézési szokások generációról generációra változnak, de a televíziók helye egyelőre megingathatatlannak tűnik a háztartásokban – derül ki a...

Share This