Csak a Smart

2020. december 12.

Televíziók kapcsán mindig is az elsődleges szempont volt a vásárlók szemében a képminőség, a technológia fejlődésével viszont egyre inkább szerephez jutottak a készülékek egyéb jellemzői is, a dizájntól kezdve a hangminőségen keresztül a csatlakoztathatóságig. A smart funkcionalitás is ebbe a körbe tartozik, amelynek már most is komoly jelentősége van a fogyasztók számára, de a jövőben még nagyobb hangsúlyt kaphat ez a specifikum.

SMART

A smart funkció gyakorlatilag az internethez történő kapcsolódás lehetőségét jelenti. Az opció iránti igényt pedig alapvetően a felhasználó tartalomfogyasztási szokásai határozzák meg. Noha ezek számtalan aspektusban eltérnek, az életkor alapján igen markáns különbségek mutatkoznak. A fiatalok tartalomfogyasztása elsősorban a világhálóhoz kapcsolódik, és a hagyományos tévénézés szinte egyáltalán nem jellemző rájuk, az idősebbek esetében pedig éppen fordítva van, ők a klasszikus tévézést preferálják, míg a netes tartalmak gyakorlatilag teljesen kívül esnek az érdeklődésükön. A köztes életkorok esetében pedig a két hozzáállás valamiféle kombinációja a jellemző. A televíziókészülékek piacának jövőjét éppen az határozza majd meg, hogy ezek a szokások hogyan változnak, illetve milyen igények társulnak hozzájuk.

A most az most van

A múlt században születettek többségének a tv-adások élvezetéhez fura módon többletet ad az élmény, hogy akkor részesülnek benne, amikor mindenki más is teheti. Ez a valamiről lemaradás elkerülésének érzése pedig a személyre szabott tartalomfogyasztásnak a legnagyobb hiányossága számukra, és ilyen módon talán az egyik legnagyobb gátja a streaming-szolgáltatások felé történő nyitásnak. A Covid–19-járvány során visszaeső tartalomgyártás és az ismétlések ezzel járó szaporodása viszont némileg kikezdte ezt a jelenséget, de azért fel nem számolta. Nagyobb hatással lehet viszont az on Demand tv-adás elterjedése, ami hasonló előnyöket kínál, mégis egyedire szabható és internetalapú. Ráadásul erre a tv-csatornákra is reagálni kell valahogyan, így a kínálati oldal idővel belekényszeríti a streaming-megoldásokba még a legkitartóbb hagyományosan tévézőket is. Ehhez pedig a smart funkcióval rendelkező televíziókészülék alapvető kellék lesz.

Az internet nem elég

A fiatalabbak a digitális tartalmakat főként telefonon és hordozható számítógépen keresztül érik el jelenleg, a hagyományos tévénézés pedig tulajdonképpen kívül esik az érdeklődésükön. Számukra ezért a televízió akkor jelent használható eszközt, ha az mindarra képes, amire az alternatív megoldást jelentő készülékek is. Az internethez történő csatlakozás ily módon alapvetőnek számít, és a smart funkcionalitás megléte csak belépőnek tekinthető. A felhasználók ezen körének fontos az applikációk elérhetősége, a készülék sebessége, a kezelhetőség egyszerűsége és számos egyéb szempont, amivel smart képességet jellemezni lehet. A készülékek következő generációinak már ezeknek az elvárásoknak is meg kell majd felelni, és várhatóan a modellek megkülönböztetésében ezeknek a paramétereknek is nagyobb szerep jut majd. A kínálat nyilván nem egyik napról a másikra alakul majd át, de jó eséllyel belátható időn belül eltűnnek a piacról azok a televízió modellek, amelyek nem rendelkeznek smart funkcióval. Valamint a terméktulajdonságok kommunikációja során egyre fontosabbá válhat a smart képességekből eredő gyakorlati előnyök egyértelműbb meghatározása.

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

A Candy új arca

A Candy új arca

Az arculat, vagyis a cég vizuális megjelenése, a vállalatok egyik legfontosabb kommunikációs eszköze, hiszen a fogyasztók elsőként ezzel találkoznak...

A tisztaság nyomában

A tisztaság nyomában

A légtisztító készülékeket számos paraméter jellemzi. Ilyen például a levegőcsere gyorsaságára utaló maximális légáram, amely megmutatja, hogy...

Itt a roller, hol a biztosítás?

Itt a roller, hol a biztosítás?

Idén május 9-én került kihirdetésre a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról (KGFB) szóló 2009. évi LXII. törvény módosítása, amely az...

Kapufa

Kapufa

A nagy érdeklődésre számot tartó sportesemények a műszaki kereskedelemben, elsősorban a televíziók kapcsán, mindig is kiemelt szezont jelentenek,...

Gőzerővel

Gőzerővel

A gőz erejét az ember meglehetősen régóta alkalmazza. Gőzzel hajtott szerkezet már az ókorban is létezett, a Hérón labdája néven ismert eszköz...

Share This