Fókuszáltan

2021. január 27.

A Thomas márka hosszú ideje jelen van már Magyarországon, néhány évvel ezelőtt azonban megváltozott a márka piaci képviselete. Szabó Péterrel, a Thomas magyar és román piacért felelős menedzserével beszélgettünk a változásról, az elmúlt időszak eredményeiről, valamint a márka aktuális kínálatáról.

A Thomas több éve jelen van már a hazai piacon, ön mióta foglalkozik a márkával?

A Thomas több mint 20 éve jelen van a magyar piacon, 2018-ban azonban az anyacég vezetése úgy döntött, hogy számos exportpiacon változtat a korábbi forgalmazási struktúrán, és a lokális disztribútorcégek bevonása nélkül, közvetlenül értékesíti a termékeit. Helyi képviselet létrehozása helyett azonban egy-egy country manager segítségével végzik az adott piaccal kapcsolatos operatív, marketing- és egyéb feladatokat. Többek között Franciaországban, Oroszországban, Lengyelországban, Ukrajnában, illetve Magyarországon is ezt a megoldást választották. Hozzám a magyar és a román piac tartozik.

Mit érdemes tudni a márka hátteréről? Melyek a Thomas legfontosabb értékei?

A Robert Thomas családi vállalkozásként indult, és a mai napig az alapító utódainak tulajdonában van a cég. Az 1900-as évek elején alapított vállalkozás kezdetben mindennapi használatra szánt fémipari termékeket gyártott, amelyeknél a legfontosabb szempont a tartósság volt. Az 1950-es évektől a háztartási gépek, elsősorban mosógépek és centrifugák alkatrészeinek fejlesztésével is foglalkozni kezdett a Robert Thomas, majd később a porszívók, azon belül is a vizet használó készülékek felé fordult a cég, és a világ legjobb háztartási takarítóeszközének fejlesztését tűzte ki célul. Ma már az egész világon exportálnak Dél-Amerikától a Távol-Keletig, fő profiljuk pedig a száraz-nedves takarítóeszközök gyártása, amely terület specialistájának számít a márka. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a gyártás még mindig Németországban történik, immár több mint 100 éve!

A hazai piacon hogyan pozicionálják a brandet?

Mindenféleképpen „A” brandként tekinthetünk a Thomas márkára. Fejlett innovatív megoldásai mellett hatékonyság, minőség és tartósság tekintetében is kimagaslóan jó jellemzőkkel bírnak a készülékek. Ennek megfelelően pozicionáljuk a márka termékeit itthon és más piacokon is. Fő termékcsoportjaink: vízszűrős takarítógépek, a háziállatot tartók, illetve vízszűrős és hibrid porszívók az allergiában szenvedők számára. A Thomas esetében nagyon fontos az oktatás, az információk biztosítása, hogy a kereskedelmi partnereink és a vásárlók is megismerhessék azokat az előnyöket, speciális megoldásokat, amelyeket a termékek kínálnak, hiszen ez alapján tudnak megfelelő döntést hozni. Ezért nagy hangsúlyt fektetünk a kommunikációra. A magyar weboldal létrehozása mellett oktató-, termékbemutató videókat készítettünk, aktívak vagyunk a közösségi médiában, speciális platformokon jelenünk meg, katalógusunkban a készülékek műszaki adatai mellett az általunk kifejlesztett technológiákat és azok gyakorlati előnyeit is bemutatjuk, valamint egyéb marketingaktivitásokkal is igyekszünk termékeinket közelebb hozni a vásárlókhoz.

Említett speciális megoldásokat, mondana ezek közül néhányat?

Számos innováció szolgálja a hatékonyságot és a kényelmet a Thomas modellekben. Ilyen például a vizes porszívók esetében alkalmazott technológia, amelynek igazi szakértője a márka. Aqua+ és Twin készülékeink az igen hatékony vízszűrés mellett takarítógép funkcióval is rendelkeznek, amelynek során nagynyomású szivattyú segítségével tisztítószeres vizet juttatnak a szőnyegre, padlóra, majd azt a feloldott szennyeződésekkel együtt felszívják. A Thomas modellekben a vízszűrőbe érkező levegőre egy injektor porlasztott vizet permetez, ettől a porszemcsék nehezebbek lesznek, és így már nem pattannak le a víz felszínéről, hanem belekerülnek abba. Ez az egyedi technológia valamennyi vízszűrős készülékünkben megtalálható. A takarítás hatékonyságát fokozó megoldások között említhetem azt a portartály-kialakítást is, amelyet a különleges Cycloon Hybrid termékekben alkalmazunk. Általában egy portartályos porszívó használatakor az összegyűjtött hajszálak, morzsák és a por egy közös rekeszbe kerül. Ürítés során a finompor egy része elkerülhetetlen, hogy visszaszálljon a levegőbe, ezzel romlik a takarítás hatékonysága, és a higiénia is sérül. A Thomas készülékek portartályában a finompor kétoldalt lévő, elkülönített rekeszbe választódik ki, így a nagyobb szennyeződéseket begyűjtő középső rekesz ürítésekor a finompor nem száll vissza a levegőbe. Amikor ez a két oldalsó tartály is kezd megtelni (ez akár több hónap is lehet), egyszerűen csak vizet kell önteni beléjük, hogy megkössük a könnyen szálló port, és ezután már higiénikusan ki lehet öblíteni a rekeszeket akár a lefolyóba. Apróságnak tűnik ez a fejlesztés, de nagymértékben növeli a porszívózás hatásosságát és a higiéniát. A Cycloon Hybrid készülékeinkben alkalmazott technológiáért elnyertük a German Innovation Award díjat, amelyet a kiemelkedő műszaki fejlesztésért ítélnek oda.

Borbás Marcsi

Idehaza milyen szegmensekben vannak jelen, és mely terület jelenti a prioritást az önök számára?

Kínálatunk alapvetően a takarítógépekre és a vízszűrős porszívókra épül, de van portartályos és hagyományos porzsákos modellünk is, illetve hibrid készülékünk, amely portartályos és vízszűrős porszívóként egyaránt használható, valamint a legújabb trendekhez igazodva kézi porszívó, gőztisztító, sőt akkumulátoros padlófelmosó is található a 22 modellt számláló választékban. A nedves takarítóeszközök specialistájaként természetesen a vízszűrős porszívó-kategória a prioritás a Thomas számára. Ennek is köszönhető, hogy tavaly már az eladási listák hetedik helyére került fel a kisállattartók számára kifejlesztett Pet & Family vízszűrős takarítógépünk. A takarítógépek is kiemelt helyen szerepelnek a hazai kínálatban. Kelet-Európában tradíciói vannak ezeknek a készülékeknek, és korábban igen népszerűek voltak. Az új trendek azonban háttérbe szorították ezt a szegmenst, ezért sokan nem is tudják, hogy ez még mindig létezik, de mi azon vagyunk, hogy ismét kedvelt legyen a kategória a hazai vásárlók körében. Nagy hangsúlyt fektetünk emellett a speciális igényekre is. Magyarországon például 2 milliónál is több kutya van, de macskát is rengetegen tartanak, nagyságrendileg 1,7 millió háztartásban él valamilyen háziállat. Ezekben az otthonokban a takarítás komoly kihívást jelent, a mi hatékony készülékeink pedig képesek megfelelő választ adni erre. A vízszűrő használatával a tisztaság mellett a levegő frissességét is biztosítják. A modellválasztékunk mellett ezért a marketingaktivitásaink jelentős része is az állattartókat célozza. Hasonlóan nagy figyelmet szentelünk a korunk népbetegségével küzdő allergiásoknak is, akik számára szintén kínálunk speciális modelleket.

Tervezik a kínálat bővítését, új modellek bevezetését idén?

A Thomas modellek egyik legfontosabb értéke a tartósság. A mi termékeink nem egy-két évre készülnek, amit a szervizmutatóink is alátámasztanak. Éppen ezért a modellpaletta sem cserélődik állandóan. A fejlesztések során inkább a bővítés a jellemző, mintsem a csere. Ezért a készülékek egyfajta moduláris rendszert képviselnek, amihez újabb és újabb, az egyedi igényekhez alkalmazkodó tartozékok társíthatók. Ennek megfelelően folyamatosan nő a termékváltozatok száma, hogy az egyedi céloknak minél jobban megfelelő készülékeket kínálhassunk a vásárlóknak. Az idén is több ilyen modellel bővül majd a választékunk.

A járvány hatására a takarítás, illetve a higiénia felértékelődött a vásárlók szemében. A Thomas számára ez a trend milyen potenciált jelent?

A porszívók esetében a tavaszi időszak az egyik legjelentősebb a forgalom tekintetében. Tavaly ezt a kialakult helyzet miatt egyáltalán nem lehetett kiaknázni, így az egyik legfontosabb szezon gyakorlatilag kiesett. Ennek ellenére a tavalyi évet növekedéssel zártuk, ami feltehetően a vásárlói igények alakulásával függ össze. Várhatóan a higiéniai szempontok továbbra is előtérben maradnak, és ez az idei eredményekben is látható lesz majd.

Mit vár az idei évtől, illetve milyen célokat fogalmaztak meg 2021-re?

Amikor az anyacég az új rendszer mellett döntött, akkor a folyamatos építkezés mellett tette le a voksát. Az elvárásokat nem konkrét számokban fogalmazták meg, sokkal inkább a látható folyamatos fejlődés megvalósítását tűzték ki célul. Az idei évben ez számunka az offline jelenlét fokozásában ölt majd testet, az online csatornák után a tradicionális üzletekben is szeretnénk jobban láthatóvá válni. Bízunk benne, hogy ez sikerül, és ha a tavalyi év lendülete idén is kitart, akkor 2021 is kedvezően alakulhat a márka számára a magyar piacon.

Share This