Üzenet az ajtón

2021. június 25.
okos hűtőszekrény

A hűtőszekrényt alapvetően hűtésre használjuk, de a készülék sok háztartásban a családi üzenőfal szerepét is betölti. A funkció már az 1960-as években megjelent, és azóta sem tűnt el, de manapság, a digitalizáció korában azért egy kicsit másként van jelen. Így aztán kézenfekvő, hogy több gyártó is látott már fantáziát ebben a felhasználásban.

A kezdetek

A hűtőszekrényt családi hirdetőtáblaként az 1960-as évektől kezdték az emberek használni, ekkor jelentek meg ugyanis az első hűtőmágnesek. Az emberek gyorsan megkedvelték a dolgot, és hamar rájöttek arra is, hogy a hűtő feldíszítése mellett könnyen megtalálható üzenetek elhelyezésére is kiválóan alkalmas a hűtőmágnes. Ennek ellenére azonban viszonylag sokáig kellett várni az első olyan hűtőszekrényre, amely a hűtőn történő üzengetésre épülő funkcióval is rendelkezett.

Graffiti otthon

A 2000-es évek közepén látott napvilágot az Indesit Graffiti névre keresztelt hűtőszekrénye. A modell különlegessége az volt, hogy a gyártó a készülékhez mellékelt egy íróeszközkészletet, amivel a készülék ajtajára és oldalára lehetett írni vagy rajzolgatni. Természetesen az így készült feliratok és rajzok egyszerűen akár egy száraz ronggyal is eltávolíthatóak voltak, anélkül, hogy bármilyen nyom vagy folt maradt volna utánuk. Hogy kifejezetten emiatt mennyien választották ezt a készüléket, azt nem lehet tudni, de az biztos, hogy a funkció nem terjedt el különösebben, és a márkák nem kezdtek el hasonló megoldásokkal előrukkolni. Egy ideig.

Krétareneszánsz

A krétával készített feliratok és rajzok igencsak régre nyúlnak vissza, de a kereskedelemben, illetve a vendéglátóiparban az elmúlt két évtizedben vált igazán ikonikussá és trendivé. Ez pedig megihlette a hűtőszekrény-tervezőket is, és több márka is, köztük a Smeg és a Miele is piacra dobott olyan modellt, amire krétával lehet rajzolgatni. Szakavatott kezek egy krétával tényleg nagyon tetszetős külsőt képesek adni a hűtőnek, de a legtöbb felhasználó azért ezt nem igazán tudja kihasználni. Ugyan üzengetni is lehet speciális borítás és a kréta segítségével, de az azért mégsem annyira mutatós, és így kevésbé esztétikus.

Digitálisan újragondolva

Az internethez csatlakozó termékek megjelenése új fejezetet nyitott a hűtőszekrényen történő üzengetés történetében is. Tulajdonképpen adja magát, hogy minden olyan eszköz, ami kapcsolódik a világhálóhoz, rendelkezzen valamiféle digitális kezelőfelülettel is. Ha pedig rendelkezésre áll egy ilyen grafikus kijelző, akkor miért ne jelenítsünk meg rajta akár üzeneteket is? És mivel ehhez még egy számítógép is rendelkezésre állhat, akár strukturálhatjuk is különböző módokon. Így aztán a Haier, az LG és a Samsung is gyárt olyan hűtőszekrényt, amibe tulajdonképpen egy táblagépet integráltak, és ezzel szinte korlátlan lehetőségeket adtak a családi üzengetéshez. Sőt nemcsak a családtagok lehetnek erre képesek, de akár a hűtő maga is kommunikálhat velünk.

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

A Candy új arca

A Candy új arca

Az arculat, vagyis a cég vizuális megjelenése, a vállalatok egyik legfontosabb kommunikációs eszköze, hiszen a fogyasztók elsőként ezzel találkoznak...

A tisztaság nyomában

A tisztaság nyomában

A légtisztító készülékeket számos paraméter jellemzi. Ilyen például a levegőcsere gyorsaságára utaló maximális légáram, amely megmutatja, hogy...

Itt a roller, hol a biztosítás?

Itt a roller, hol a biztosítás?

Idén május 9-én került kihirdetésre a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról (KGFB) szóló 2009. évi LXII. törvény módosítása, amely az...

Kapufa

Kapufa

A nagy érdeklődésre számot tartó sportesemények a műszaki kereskedelemben, elsősorban a televíziók kapcsán, mindig is kiemelt szezont jelentenek,...

Gőzerővel

Gőzerővel

A gőz erejét az ember meglehetősen régóta alkalmazza. Gőzzel hajtott szerkezet már az ókorban is létezett, a Hérón labdája néven ismert eszköz...

Share This