A mosógép ünnepe

2021. október 09.
hőszivattyús szárítógép

A kereskedelem szereti meglovagolni az ünnepekben rejlő lehetőségeket, elsősorban az ilyentájt megnövekedő ajándékozási hajlandóság kapcsán. Nem csoda, hiszen ez tulajdonképpen egyenértékű a vásárlási szándék megnövekedésével. Ünnepelhető alkalomból pedig több van, mint gondolnánk, és igazából csak kreativitás kérdése, hogy szinte bármilyen termékhez találjunk ilyet. Akár a mosógéphez is.

A kereskedelem viszonylag könnyedén képes egy-egy nevezetes nap köré kiemelt vásárlási időszakot teremteni. Példának ott van a Valentin-nap, vagy a nálunk egyelőre kevésbé népszerű szinglik napja. Vagy a legnagyobb sikert elérő Black Friday. Utóbbi pedig arra is jó példa, hogy egy adott piacon még különösebb tradíciókra sincs szükség ahhoz, hogy kultikus fogyasztási eseményt hozzunk létre.

Az idehaza hagyományokkal egyáltalán nem rendelkező Black Friday, amit nálunk egyetlen kereskedő indított el, néhány év alatt itthon is széles körben ismertté és népszerűvé vált. Ugyan a magyar vásárlók közül azt kevesen tudják, hogy mi is ez, hogyan alakult ki eredetileg, és hogy mikor is van pontosan, de ettől még dübörög. Ráadásul az amerikai gyökerekkel rendelkező esemény az angolszász hálaadáshoz kapcsolódik, amit itthon nem is ünneplünk. Így aztán miért ne lehetne egy-egy termékkategóriának, például a mosógépnek saját ünnepe? Hasonlóan a Black Fridayhez, még csak fel sem kell találni, elég importálni, és egy kis kreativitással kihozni belőle a maximumot.

KAPCSOLÓDÓ:

A FANTÁZIA A HÁZTARTÁSI GÉPEKET SEM HAGYJA ÉRINTETLENÜL. 

hűtő

A mosás napja

Az Egyesült Államokban szinte mindennek van nemzeti ünnepe, még ha ezek túlnyomó része nem is piros betűs ünnep. Így aztán természetesen a mosásnak is van. A tengerentúlon április 15-én tartják a nemzeti mosásnapot, és bár nem ez a legnépszerűbb nevezetes nap az Újvilágban, azért van némi kultusza. Így aztán a fogyasztás fellegvárában még az eseményhez kapcsolódó képeslapokat is árulnak, ha valaki netán fel akarja köszönteni szeretteit a mosás napja alkalmából. Nálunk persze ez gyakorlatilag egyáltalán nem ismert, de hát a Black Friday révén láttuk, hogy simán lehetne importálni. Az ünnepátültetés viszont akkor hatékony, ha van némi múltja, legalább az óhazában.

Ha azt gondolnánk, hogy a mosás napja a 20. századi kereskedelem kreálmánya, akkor tévedünk. Így aztán emiatt sem kell aggódni, mert a mosás napjának évszázados története van. Emmett Lee Dickinson – akinek ma már az életművét múzeum is bemutatja – a kerekes szennyeskosár feltalálójaként és a ruhatisztítás élharcosaként az 1800-as évek közepén április 15-ét a mosás nemzeti napjának nyilvánította. A mosógép ebben az időben még nem volt igazán elterjedt. Így az ünnep a mosás ünnepe lett, és nem a mosógépé. A digitális korszak és a közösségi média viszont bárminek képes népszerűséget adni. 2015 óta például már lehet olyan hivatkozásokat is találni, amelyek a mosógép napjáról szólnak, és november 3-át jelölik meg a nevezetes dátumként. Ennek kapcsán tradícióról és széles körű ismertségről beszélni viszont még korai lenne.

Kombinálni is lehet

Ha a mosás napja nem tűnik elég vonzó lehetőségnek a mosógépvásárlási hajlandóság fokozásához, akkor más nevezetes napokból is lehet válogatni, amelyek köré akár kereskedelmi akciók is építhetők. Ezek ráadásul már nem is csak a mosógépek kapcsán szolgálhatnak vásárlásösztönzési alkalomként. Köszönhetően a háztartási gépek fejlődésének, ma már a készülékek sokkal takarékosabbak, mint elődjeik. Az új generációs típusok között pedig kiemelkedően hatékonyak is találhatók. Az ilyen modellek választásának elősegítéséhez pedig kiváló alkalmat nyújtanak a környezettudatossághoz kapcsolódó nevezetes napok. Ilyen lehet a március 6-ra eső nemzetközi energiatakarékossági világnap, vagy a víz világnapja, amelyet március 22-én tartanak, vagy esetleg a környezetvédelmi világnap is, amire július 5-én kerül sor minden évben.

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

A kínaiak már a spájzban vannak!

A kínaiak már a spájzban vannak!

„A kínaiak már a spájzban vannak!” – Elvesztett verseny vagy alkalmazkodási kényszer?  Kínai márkák, globális dömping, európai válaszkeresés – az...

BestByte nemzetközi színtéren

BestByte nemzetközi színtéren

BestByte a nemzetközi színtéren – csatlakozott az E-Square európai beszerzési szövetséghez Jelentős mérföldkőhöz érkezett a BestByte Partner Group:...

A legendás Thomson márka visszatért

A legendás Thomson márka visszatért

A legendás Thomson márka visszatért – az európai piacra szánt televíziók Magyarországon készülnekA Thomson név sokaknak ismerősen cseng, hiszen a...

Technológia és megjelenés

Technológia és megjelenés

Fontosabb televíziós fejlesztések az elmúlt húsz évből  Ha egy mondatban kellene összefogni a televíziók elmúlt 20 évének a fejlődését, akkor az az...

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató