7. TCG Retail Summit – Szakmai csúcstalálkozó Budapesten

2021. október 19.

Október 5–7. között került sor a 7. TCG Retail Summit konferenciára, aminek ezúttal Budapest adott otthont. Az Anantara New York Palace Budapest Hotelben, a műszaki kereskedelem európai csúcsvezetői részvételével megrendezett esemény számos érdekes és aktuális témát vetett fel, amelyeknek meghatározó szerepe lehet az iparág jövőjének alakulásában.

MÁRKA

Egy szakmai rendezvényen történő részvétel szinte mindig tartogat a részvevők számára érdekes és hasznos információkat. Különösen így van ez, amikor az adott terület meghatározó piaci szereplőinek a legmagasabb szintű vezetői járnak körbe egy-egy témát. Egy iparág prominens képviselőinek előadásából ugyanis nem pusztán az aktuális trendek térképezhetők fel. Hanem tulajdonképpen a szektor jövőjébe is bepillantást lehet nyerni. Hiszen ezeknek a vállalati csúcsvezetőknek a véleménye, gondolatai szolgálnak alapul azokhoz a döntésekhez, amelyek végső soron formálják a trendeket, meghatározzák a piac alakulásának irányát.

Ez már önmagában is figyelmet érdemlő szempont, de még nagyobb jelentőséget kap a konferencia, ha számításba vesszük, hogy a kereskedelem olyan átalakuláson megy jelenleg keresztül, amire gyakorlatilag évtizedek óta nem volt példa. Valamint olyan kihívásokkal kell szembenézniük a piaci szereplőknek, amelyekre korábban egyáltalán nem volt precedens. A változásokhoz nincs minta, nincs esettanulmány és nincs működő gyakorlat, ami útmutatóul szolgálhatna. Ez pedig amellett, hogy megnehezíti a döntéshozást, rendkívüli felelősséget is tesz a vezetők vállára. Szinte minden egyes döntés olyan hullámokat kelthet, amelyek átrendezik a viszonyokat, vagy hosszú távon éreztetik hatásukat. Gondoljunk csak a világjárvány elején leállított megrendelésekre és termelésre, amely másfél évvel a krízis kirobbanása után is alapanyag-, alkatrész- és késztermékhiányt okozva van jelen a világkereskedelemben.

Az aktuális helyzet pedig nemcsak képlékeny, de még mindig bizonytalan és kiszámíthatatlan is, olyannyira, hogy a piackutató cégek is csak rendkívül óvatos előrejelzésekbe mernek bocsátkozni. Ilyen körülmények mellett kihagyhatatlannak tűnik egy olyan szakmai csúcstalálkozó, ahol az Európa műszaki kereskedelmét alapjaiban meghatározó gyártóinak és kereskedőinek elnökei, vezérigazgatói, alelnökei, az iparági szervezetek csúcsvezetői és a legjelentősebb piackutatók felső vezetői működnek közre. A 7. TCG Retail Summit pedig ilyen volt.

A formátum

A 7. TCG Retail Summitra ezúttal is fizikai eseményként került sor. Másfél évvel ezelőtt egy rendezvény eme jellemzője nem igazán tartozott a fontosabb tulajdonságok közé, de a világjárvány okozta lezárások és korlátozások fényében most ennek is jelentősége volt. 18 hónap után ugyanis ez a konferencia volt az első ilyen tematikájú és volumenű rendezvény, amelyre nem az online térben került sor. A kétnapos eseményen előadások és panelbeszélgetések váltották egymást. Az előadók egy hosszabb lélegzetvételű prezentáció keretein belül ismertették álláspontjukat az adott témával kapcsolatban, majd a beszélgetéshez további szakemberek csatlakoztak, és egy moderátor segítségével több aspektusból is megközelítették az aktuális kérdést. 

Eközben a résztvevőknek is lehetősége nyílt kérdéseket feltenni. Egy applikáció segítségével mindenki a telefonjáról elküldhette a saját felvetéseit, amelyek egy kivetítőn a többi jelenlévő számára is láthatóvá váltak, ezzel további inspirációt nyújtva az újabb kérdésfelvetésekhez. A lebonyolításnak ez a formája igen átfogó kép kirajzolódását tette lehetővé. Az általános megközelítéstől egészen a konkrét, akár személyre szabott információkig adott téma számos rétege kifejtésre került.

7. TCG Retail Summit – Témák és előadók

Az eseményen megjelenő témák igen sokrétűek voltak mind tartalom, mind megközelítés tekintetében. A kereskedelmi változások, a piaci átalakulás fontosabb aspektusait elsősorban piackutató cégek vezetőinek előadásaiból ismerhették meg a résztvevők. Michael McLaughlin, a GfK Retail alelnöke a fogyasztói viselkedés változásairól tartott prezentációt. A BCG ügyvezető igazgatója és vezető partnere, Markus Hepp arról beszélt részletesen, hogy miként lehet az új valóságban közelebb kerülni a fogyasztókhoz. Dr. Martin Schulte, az Oliver Wyman kiskereskedelemért felelős partnere pedig az ázsiai fogyasztói kapcsolatok bemutatásán keresztül vázolta a nyugati világ számára megjelenő új standardokat. Míg Fiona Carlintól, a Baker McKenzie partnerétől abba kaptunk betekintést, hogy a versenyszabályok mennyire tudnak lépést tartani a piaci trendekkel. 

Az iparági szereplők témaválasztása is meglehetősek sokrétűnek bizonyult. Többek között megtudhattuk, hogy az Alibaba ökoszisztémája milyen kaput jelenthet az európai márkák számára a kínai fogyasztók felé, Karl Wehner, az Alibaba Group DACH, KKE és Törökország ügyvezető igazgatójának tolmácsolásában. Meglehetősen impresszív előadást tartott Hakan Bulgurlu, a Beko márkát is jegyző Arcelik vezérigazgatója, aki a fenntarthatóságot és célorientált növekedést állította középpontba. Stejara Pircan, az eMAG elektronikai és fogyasztási cikkek alelnöke abba avatott be minket, hogy a technológia által vezérelt megközelítésen keresztül hogyan alakulhat a vevői elköteleződés.

Andrea Scozzoli, az Unieuro vállalatfejlesztési vezetője, az Aires elnöke azt részletezte, hogy az erősebb együttműködés a kiskereskedelem és az ipar között milyen előnyökkel jár a hatékonyság növelésének tekintetében. Hans Carpels, az Euronics elnöke és társalapítója a The European Consumer Electronics Retail Council iparági érdekvédelmi képviselet feladatairól és célkitűzéseiről tájékoztatta a megjelenteket. Gregor Ulitzka, az Amazon Europe EU Supply Chain Program igazgatójának tolmácsolásában pedig megismerhettük, hogy miként tarthatóak be az ügyfélígéretek a zűrzavaros időkben.

Mindezeken túl pedig olyan érdekes új területekből is ízelítőt kaphattunk, mint a hangvezérlés elterjedésével megjelenő adatbiztonsági szempontok, vagy a képzéseket és tréningeket új megközelítésbe helyező szoftver, amely egy számítógépes játékhoz hasonlóan segít elsajátítani az ismereteket, és egyben felhívja a menedzsment figyelemét a munkatársak esetleges hiányosságaira.

Díjátadás

A TCG Awards az EMEA-régióban működő leginnovatívabb márkákat – gyártókat vagy beszállítókat – ismeri el. A díjak nemcsak arra ösztönzik a márkákat, hogy bizonyítsák, hogy ők a „legjobbak legjobbjai”, hanem az egész iparágat is inspirálják. Az elismerések odaítéléséről pedig a meghatározó európai kiskereskedők felső vezetőiből álló zsűri dönt. (Az Év kiskereskedője díj esetében a zsűrit a márkák képviselői alkotják.) Az idei díjak kiosztására a budapesti eseményen került sor.

A 2021-ben a díjazottak:

Kategóriaspecialista: Lenovo

Technológiai innováció: Sony

Fenntarthatóság: Electrolux

Vezetői tevékenység: Ami Silverman, Microsoft

Az Év márkája; Microsoft

Az Év kiskereskedője: Elkjop

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

AirFry funkció: Sütő vagy Airfryer?

AirFry funkció: Sütő vagy Airfryer?

AirFry funkció egyre több beépíthető sütőben is található már. Nem véletlen, hiszen a forró levegővel, olaj nélkül, vagy minimális mennyiségű...

Share This