1992-ben mindössze 8 kollégával kezdte meg működését az LG Magyarországon, az elmúlt három évtizedben pedig a vállalat az egyik legjelentősebb szereplővé nőtte ki magát a hazai műszaki piacon. Az ismert és népszerű márkához innovációk és egyedi megoldások sora kapcsolódik. Rendkívül széles termékkínálatával számos termékkörben jelen van, több szegmensben pedig vezető szerepet tölt be. Mindezeknek köszönhetően a céget a hazai piac meghatározó szereplői között tartják számon. Sung Sik Choival, az LG Electronics Magyar Kft. ügyvezetőjével beszélgettünk a cég, a márka múltjáról, jelenéről, jövőjéről.
„Évről évre egyre több olyan terméket mutatunk be a piacon, ami dizájn és technológiai szempontból is élvonalbeli megoldásnak számít.”
Sung Sik Choi, az LG Electronics Magyar Kft. ügyvezetője
Az LG idén 30 éves Magyarországon. Mit tart az elmúlt három évtized legfontosabb eredményeinek a vállalat, a márka, a fogyasztói, illetve partnerkapcsolatok szempontjából?
Hatalmas utat tettünk meg az elmúlt 30 évben: egy kis irodából a magyar piac egyik vezető márkája lettünk, és számos üzleti szegmensben úttörő szerepet töltünk be. Kiépítettünk egy szerteágazó exporthálózatot, így mára már 10 másik délkelet-európai ország tevékenységét is a budapesti központból irányítjuk. Időközben egy saját tulajdonú, kibővített irodaházba költöztünk, ennek részeként pedig létrehoztuk az LG Klíma Akadémiát, ahol naprakész, ingyenes képzésekkel várjuk az érdeklődő szakembereket. Itt működik a régiót ellátó ügyfélszolgálatunk is, míg szervizpontjaink az egész országot behálózzák. A hatalmas fejlődés a márkapreferencia szintjén is jól látszik, 30 év alatt sikerült elérnünk, hogy a magyar emberek jól ismerik az LG márkát, és megbízhatónak tartják a termékeinket. Számunkra az a legfontosabb eredmény, hogy amikor egy magyar fogyasztó az LG mellett dönt, tudja, hogy a megvásárolt innovatív termékkel együtt megbízható és hosszú távra szóló vevőtámogatást is kap.
Termékportfóliónkkal széles vásárlói igényeknek tudunk megfelelni: itthoni kínálatunkban megtalálhatóak háztartási elektronikai, szórakoztató elektronikai, IT termékek, professzionális kijelzők és légkondicionáló megoldások, valamint a most igen népszerű hőszivattyús hűtési, fűtési rendszerek is. Ennek köszönhetően az otthon szinte minden területére vannak egyedi megoldásaink, az ergonomikus monitorral felszerelt dolgozószobától az energiahatékonyan működő konyhán és fürdőszobán át a tiszta levegőjű hálószobáig és az otthoni szórakozás központjaként funkcionáló nappaliig. Integrált üzleti megoldásaink emellett számos vállalat működését segítik hatékonyabbá, gördülékenyebbé tenni a hazai piacon is. A sikerünk természetesen nem lenne teljes széleskörű partnerhálózatunk nélkül, akiknek köszönhetően az LG termékei mára már minden jelentősebb műszaki áruházban és számos online felületen is elérhetőek a fogyasztók számára. 30 év alatt eljutottunk oda, hogy viszonteladóink amellett, hogy megbízható beszállítóként tekintenek ránk, stratégiai partnerként is kezelnek minket.
A márka számos termékkörben van jelen, több szegmensben pedig formálja is a trendeket. Ilyen például a televízió is, elég csak az OLED készülékekre, vagy a kategórián belül a különleges dizájnmegoldással rendelkező Gallery TV-re gondolni, amelyből éppen az idei IFA-n mutatták be a világ legnagyobb képátlóval rendelkező modelljét. Milyen szerepet játszik ez a terület a márka kínálatában?
Az LG OLED már kilenc éve a globális prémium tévépiac egyik vezető márkája, amit a világszerte eddig értékesített több millió televízió bizonyít. Az LG az idei IFA kiállításon mutatta be a vadonatúj 97G2 modellt, amely az évről évre egyre több ultranagy képernyőméretű készülékből álló prémium OLED-tévéportfólió része. Egy friss piackutatás szerint az OLED televíziók idén az európai prémium tévépiac 55 százalékát, 2023-ra pedig 66 százalékát fogják lefedni. A jelentés szerint 2022-ben a 177 cm (70”) feletti tévékészülékek globálisan értékesített mennyisége eléri nagyságrendileg a 14,9 millió darabot, jövőre pedig közel 17,1 millió eladott termékre lehet számítani. Az OLED tévék egyre szélesedő portfóliójával az LG Európában és globálisan továbbra is vezető szerepet készül betölteni. Az OLED sorozat mellett természetesen további olyan élvonalbeli kijelzőtechnológiákkal felszerelt készülékeket is kínálunk, mint például a QNED tévécsaládok, amelyek értékesítését szintén növelni kívánjuk Magyarországon.
A háztartási gépek esetében is számos innováció kötődik a márkához. Sőt olyan kategóriateremtő modelleket is jegyeznek, mint az InstaView sorozat, vagy a Styler ruhafrissítő. Miért fontosak ezek a fejlesztések a vállalat számára?
A kategóriateremtő fejlesztésekkel célunk, hogy olyan egyedi technológiákat és eszközöket tegyünk elérhetővé a piacon, amelyek valós, egyéni fogyasztói igényekre reagálnak és amelyek megkülönböztetnek minket a versenytársaktól. A felsorolt termékek mind jó példák erre: az InstaView az okos, tudatos és energiahatékony élelmiszertároláshoz nyújt segítséget, a Styler ruhafrissítő pedig az elegáns ruhatárral rendelkezőkhöz szól, hiszen kiváló eszköz öltönyök, blézerek és a mosásra érzékeny anyagú ruhák, pulóverek ápolásához. A gőztechnológia felhasználásában szintén úttörő szerepünk van, amellett, hogy mosógép kínálatunk meghatározó eleme a gőz funkció, mi hoztunk be a magyar piacra először olyan mosogatógépet, amely ezt a technológiát alkalmazza a szennyeződések hatékony eltávolítása érdekében.
„A kategóriateremtő fejlesztésekkel célunk, hogy olyan egyedi technológiákat és eszközöket tegyünk elérhetővé a piacon, amelyek valós, egyéni fogyasztói igényekre reagálnak és amelyek megkülönböztetnek minket a versenytársaktól.”
A kategóriateremtő innováció egyébként más termékkörökben is jellemző ránk, idén mutattuk be például a monitorpiacon teljesen új formátumot képviselő, DualUp nevet viselő monitorunkat. A prémium kategóriás eszköz különlegessége a piacon eddig új formátumnak számító 16:18-as képarányú Nano IPS kijelző, ami tökéletesen alkalmas minden olyan feladatra – például tartalomgyártásra vagy programozásra – ahol gyakran előfordul a multitasking jellegű munkavégzés.
Az LG portóliójában szép számmal találunk prémium kategóriás készülékeket is a piacon. Milyen szerepet töltenek be a prémium szegmensben, illetve mik a céljaik ezen a területen a jövőben?
Évről évre egyre több olyan terméket mutatunk be a piacon, ami dizájn és technológiai szempontból is élvonalbeli megoldásnak számít. Ennek köszönhetően a portfóliónkban hangsúlyos szerepet tölt be a prémium szegmens, amellett, hogy a belépő- és középkategóriákban is mindig azt a magas minőséget képviseljük, ami a márkára jellemző. A csúcskategóriás készülékeinken keresztül olyan innovációkat tudunk bemutatni a magyar piacon, amik egészen egyedi igényeknek is megfelelnek. Mivel az LG-nél fontos szerepet tölt be a kutatás-fejlesztés, a jövőben is szeretnénk minél több különleges prémium megoldással kitűnni a versenytársak közül.
Az LG ThinQ révén az egyik legátfogóbb okosotthon-platformmal rendelkeznek. A közelmúltban pedig az LG csatlakozott a HCA (Home Connectivity Alliance) szervezetéhez is, ami az okos rendszerek közötti átjárhatóságot tűzte zászlajára. Mit gondol erről a fejlődési irányról, jövőjéről, illetve az LG fejlesztéseiben mennyire meghatározó ez a terület?
Az LG legfőbb célja, hogy technológiái és innovációi hozzájáruljanak egy kényelmesebb, minőségibb élethez az otthonokban. Éppen ezért az LG ThinQ platform, az összekapcsolhatóság és a termékek távoli irányítása fontos szerepet játszanak jelenlegi és jövőbeli fejlesztéseinkben is. Ma már nem csak álomkép, hogy a tévé szóljon, ha véget ért a mosás, a szárítógép pedig tudja, hogy milyen mosási programot futtattunk, ez alapján pedig automatikusan beállítsa a megfelelő szárítóprogramot, vagy hogy úton hazafele már beállíthassuk a klímánkon, hogy milyen hőmérséklet várjon minket otthon. Az összekapcsolt otthonról alkotott jövőképünk azonban csak úgy valósulhat meg, ha a különféle eszközök gördülékenyen kommunikálnak egymással – a cél már nem az, hogy egy vásárló egyazon márka kompatibilis termékeit vásárolja meg, hanem, hogy ne okozzon gondot ezeket egy alkalmazásból, egyszerűen kezelni. Szeretnénk ebben élen járni a piacon, és a fejlődés motorjaként elősegíteni a valóban összekapcsolt otthoni rendszer kialakítását.
Egy másik, napjainkban hangsúlyos fejlesztési irány a fenntarthatóság, az energiahatékonyság, ami egyre nagyobb figyelmet kap, különösen a mai környezetben. Hogyan jelennek meg ezek a szempontok az LG esetében?
A fenntarthatóság és az energiahatékonyság természetesen az LG életében is hangsúlyos szerepet kap. Ennek az egyik fontos pillére a gyártás környezeti hatásainak csökkentése és fenntarthatóbbá tétele iránti elkötelezettségünk. Ide sorolhatók az olyan kezdeményezéseink, mint az LG hangprojektorainak csomagolása során alkalmazott nagyobb mennyiségű újrahasznosított alapanyag, vagy az LG OLED televíziókban használt műanyagkomponensek mennyiségének csökkentése. Az LG a tervek szerint 2022 után több mint 600 000 tonna újrahasznosított műanyagot vezet be gyártási folyamataiba, és 2030-ra nyolcmillió tonnára növeli az elektronikai hulladékok begyűjtését és lehetőség szerinti újrafelhasználását. Az elektronikai hulladék felelősségteljes kezelésére helyi szinten is nagy hangsúlyt fordítunk, ennek fontosságára igyekszünk a vásárlóink figyelmét is felhívni.
Másrészről folyamatosan dolgozunk a termékeinkbe épített energiahatékony megoldásokon, funkciókon: kiemelten kezeljük a termékeink energiaigényének csökkentését. Jó példa erre a szinte minden háztartási gépben megtalálható energiahatékony kompresszorokon túl az InstaView® hűtőszekrénybe épített energiatakarékossági innováció, a készülék különleges ajtaja — amelyre kettőt koppintva a hűtő belseje láthatóvá válik, így nem szükséges kinyitni ahhoz, hogy megnézzük, mi van benne —, amely így megakadályozza a hideglevegő-veszteséget.
A magyar piac idei LG újdonságai között találjuk a beépíthető mosogatógépeket. Miért döntöttek úgy, hogy ebben a szegmensben is képviseltetik magukat?
A vásárlók körében egyre nagyobb igény mutatkozik az egységes kialakítású, elegáns, letisztult konyhai berendezések iránt, így a beépíthető termékek is egyre népszerűbbek. Az LG mindig is figyelembe vette a lakberendezési- és dizájnszempontokat a termékek megtervezésekor, a beépíthetőség azonban nagyobb lehetőséget kínál a vásárlóknak arra, hogy teljesen a saját igényeikre szabják konyhájukat.
Véleménye szerint, mi volt az LG sikerének a kulcsa az elmúlt 30 évben, és mi lehet a következő évtizedekben?
Az LG sikerének a kulcsa véleményem szerint az, hogy odafigyelünk a vásárlók igényeire, és fejlesztéseinkkel ezekre az igényekre adunk választ. Magyarországon sincs ez másképp: azokat az LG termékeket juttatjuk el a magyar vásárlókhoz, amelyekre valóban igény mutatkozik, márkaszervizünkhöz és naprakész ügyfélszolgálatunkhoz pedig bármikor fordulhatnak. Az elmúlt 30 év eredményei híven tükrözik az LG megbízhatóságát és innovativitását, szakképzett kollégáink elhivatottságára pedig nyugodt szívvel építhetünk a következő évtizedekben is.
További rovatainkból:
Beszélgetés Mészáros Fannival, az APPLiA Magyarország Egyesülés cégvezetőjével
A környezetvédelmi megfontolások már évtizedek óta napirenden vannak a háztartási gépekkel kapcsolatban. A fogyasztói oldalon azonban ezek a...
Beszélgetés Német Csongorral, a korábban a MediaMarkt magyar és osztrák leányvállalatát is irányító szakemberrel
A világjárványnak rendkívül komoly hatásai voltak globálisan az elmúlt két évben, sőt a pandémia következményei ma is érezhetők világszerte. A...
IFA 2024 I. rész
Videók - IFA 2024 I. rész A fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...
IFA 2024 II. rész
Videók - IFA 2024 II. részA fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...