Tavaly novemberben lépett hatályba az Európai Unió országaiban a Digital Services Act, amely a digitális szolgáltatásokat szabályozza. Az előírás többek között olyan elemeket tartalmaz, mint a bizonyos személyes adatok alapján történő hirdetés-elhelyezés tiltása vagy a mesterséges intelligencia által előállított tartalmak megjelölése. A jogalkotó azonban határidőt adott a felkészülésre, ami viszont augusztusban lejárt, így mostantól a világháló szereplőinek tevékenysége elvileg csak a szigorúbb keretek között történhet. Azok a platformok, amelyek az Unióban 45 milliónál több felhasználót érnek el, kiemelt figyelmet kapnak és ellenőrzésük, illetve szankcionálásuk is más elbírálás alá esik. A DSA azonban nem csak az óriásplatformokat hivatott megregulázni, az előírások a kisebb online szereplőkre is vonatkoznak, nekik azonban csak 2024 február közepéig még van idejük teljesíteni az elvárásokat.
Felejtsük el, amit az online vásárlásról gondoltunk?
Az ideális termék kiválasztása mindig is nehézséget jelentett a vásárló számára. Az analóg korszakban a szükséges információk beszerzése már...