A világjárvány során drasztikus mértékben felfutó online értékesítés kapcsán szakértők és piaci elemzők már a megugrás korai szakaszában jelezték, hogy a fellendülés gyakorlatilag egy előre hozott növekedés és ilyen mértékű dinamizmusra tartósan nem lehet számítani. Az idei, tulajdonképpen első poszt-covid év azonban a vártnál nagyobb mértékben bizonyult kedvezőtlennek az e-kereskedelem számára. Ebben nyilvánvalóan a gazdasági körülmények alakulási szerepet játszik, de a megtorpanás így is számot tevő. Ideahaza az online részaránya a teljes kereskedelmen belül a pandémia kezdeti időszakában jellemző szintre esett vissza. A bruttó forgalom pedig ugyan nominálisan növekedett, reálértékben azonban csökkenéssel kell számolni ebben a vonatkozásban is. A forgalom továbbá egyenlőtlenül oszlik el a piaci szereplők között. A vásárlók kevesebb webáruházban vásárolnak, ezzel fokozódik a piaci koncentráció. Az online szektor nem csak nálunk küzd kihívásokkal. Németországban az 1000 legnagyobb webshop összességében 2,8 százalékkal kisebb árbevételt ért el 2022-ben, mint egy évvel korábban. Az online piacterek pedig 2,4 százalékot veszítettek a forgalmukból. A koncentráció a német piacon is jelentős, az 1000 legnagyobb online kereskedő értékesítésének több mint 70 százalékát a 100 legnagyobb webshop adja. Ugyanakkor piaci koncentráció ott kissé visszaesett, mivel a legnagyobb nehézségekkel a nagy piaci szereplőknek kell szembenézniük, míg a kisebbek relatív jobb eredményt tudnak eléri.
Hűségprogramok online
Az online áruházakban elérhető előfizetéses hűségprogramok sok vásárló számára még mindig újdonságnak számítanak Magyarországon – derül ki a GKID...