Játékot dobott piacra a Beko

2023. december 13.

November 23.-tól érhető el világszerte a Beko „Domino: The Little One” névre hallgató kalandjátéka. Bár a Beko márkától nem idegen a portfolióbővítés, jelen esetben nem arról van szó, hogy a brand a gaming piacra is betörni készül. A bárki számára elérhető, ingyenesen játszható kalandjáték célja ugyanis, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét az éghajlatváltozás következményeire és kihívásaira.

hőszivattyús szárítógép
Új irányból

A Beko hosszú ideje elkötelezett a környezet megóvása mellett, ami fejlesztéseitől kezdve, a gyártási, csomagolási és logisztika megoldásain keresztül a termékeiben használ anyagokig tetten érhető. Ugyanakkor nagy hangsúlyt fektet a márka a vásárlók ismereteinek bővítését célzó, a tudatos választást segítő marketing és kommunikációs tevékenységre is. Most egy merőben új edukációs megoldást is bevetett a márka, amely a Green Game Jam eredményei alapján hatékony eszköznek bizonyulhat a környezettudatosság ösztönzésre. Ez a november végén Domino: The Little One játék.

Játszható edukáció

A Steam, iOS és Android eszközökre is letölthető egyszemélyes játék négy fejezetből áll, amelynek mindegyike egy-egy kulcsfontosságú környezettel kapcsolatos problémához kötődik. A fejezetek foglalkoznak az egyszer használatos műanyagok problémájával, a fosszilis tüzelőanyagok hatásával, az ökológiai egyensúlyhiánnyal és az erdőirtás által elpusztított világgal is. A játékosok egy introvertált és környezettudatos, Domino nevű gyermek szerepét töltik be, akinek a küldetése, hogy álmaiban sürgető környezeti kihívásokat oldjon meg. A vizuálisan is élvezhető, szórakoztató játékmenetet és történetvezetést nyújtó játék kritikus gondolkodásra és etikus cselekvésre motivál azáltal, hogy bemutatja a választási lehetőségeinket. 

“A Green Game Jam játékosok 68 százaléka szeretne többet foglalkozni a környezetvédelmi kérdésekkel. Fokozni akarják elköteleződésüket, többet akarnak tanulni és növelni akarják hozzájárulásukat. Részesei akarnak lenni a megoldásnak. A Domino a mi eszközünk ahhoz, hogy elérjük őket.”

Akın Garzanlı, a Beko marketing igazgatója

És még a címe is jó

Nem csak a játék, de cím is jó választásnak tűnik. A főszereplő Domino neve egyértelműen a dominóhatásra utal, amely saját tetteink következményeire, hatásaira hívja fel a figyelmet. A cím „Little One” része pedig azt sugallja, hogy a környezettudatos szemlélet magvait már gyerekkorban érdemes elvetni. A két részből álló elnevezés ugyanakkor nyitva hagyja a folytatás lehetőségét is. Noha egyelőre a folytatásról egyáltalán nincs szó, azért nem kizárt, hogyha a játék sikeresnek bizonyul, akkor újabb rész is megjelenhet.

A Green Game Jam az ENSZ által támogatott és a Playing for the Planet Alliance által 2020 óta évente szervezett kezdeményezés, amelynek célja, hogy a játékfejlesztők olyan elemeket építsenek be játékaikba, amelyek különféle környezetvédelmi aktivitásokhoz és célokhoz kapcsolódnak. A világszerte több mint 2,9 milliárd videojáték-lejátszó révén a videojátékok mára a bolygó egyik legerősebb szórakoztató médiumává váltak. Ez pedig lehetőséget kínál arra, hogy hatalmas tömegekhez jussanak el olyan kiemelten fontos üzenetek is, mint a környezet védelme.

  További rovatainkból:

Made in…

Made in…

ÖNMAGÁBAN AZ ÉSZAK-AMERIKAI PIAC ALAKULÁSA NEM BEFOLYÁSOLJA JELENTŐSEN AZ EURÓPAI PIACOK MŰKÖDÉSÉT. A MÁSODIK CIKLUSÁRA KÉSZÜLŐ ÚJ AMERIKAI ELNÖK...

IFA 2024 I. rész

IFA 2024 I. rész

Videók - IFA 2024 I. rész A fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...

IFA 2024 II. rész

IFA 2024 II. rész

Videók - IFA 2024 II. részA fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

Made in…

Made in…

ÖNMAGÁBAN AZ ÉSZAK-AMERIKAI PIAC ALAKULÁSA NEM BEFOLYÁSOLJA JELENTŐSEN AZ EURÓPAI PIACOK MŰKÖDÉSÉT. A MÁSODIK CIKLUSÁRA KÉSZÜLŐ ÚJ AMERIKAI ELNÖK...

Karácsonyi tervek

Karácsonyi tervek

A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi ajándékokra költeni. Ez derül ki az Alza októberi felméréséből. Saját kérdőíves...

Fenntarthatósági paradoxon

Fenntarthatósági paradoxon

Egyre több gyártó, egyre több területen igyekszik környezetbarát megoldásokat alkalmazni. A gyártástól, a fejlesztésen keresztül, a logisztikáig...

Share This