Játékot dobott piacra a Beko

2023. december 13.

November 23.-tól érhető el világszerte a Beko „Domino: The Little One” névre hallgató kalandjátéka. Bár a Beko márkától nem idegen a portfolióbővítés, jelen esetben nem arról van szó, hogy a brand a gaming piacra is betörni készül. A bárki számára elérhető, ingyenesen játszható kalandjáték célja ugyanis, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét az éghajlatváltozás következményeire és kihívásaira.

hőszivattyús szárítógép
Új irányból

A Beko hosszú ideje elkötelezett a környezet megóvása mellett, ami fejlesztéseitől kezdve, a gyártási, csomagolási és logisztika megoldásain keresztül a termékeiben használ anyagokig tetten érhető. Ugyanakkor nagy hangsúlyt fektet a márka a vásárlók ismereteinek bővítését célzó, a tudatos választást segítő marketing és kommunikációs tevékenységre is. Most egy merőben új edukációs megoldást is bevetett a márka, amely a Green Game Jam eredményei alapján hatékony eszköznek bizonyulhat a környezettudatosság ösztönzésre. Ez a november végén Domino: The Little One játék.

Játszható edukáció

A Steam, iOS és Android eszközökre is letölthető egyszemélyes játék négy fejezetből áll, amelynek mindegyike egy-egy kulcsfontosságú környezettel kapcsolatos problémához kötődik. A fejezetek foglalkoznak az egyszer használatos műanyagok problémájával, a fosszilis tüzelőanyagok hatásával, az ökológiai egyensúlyhiánnyal és az erdőirtás által elpusztított világgal is. A játékosok egy introvertált és környezettudatos, Domino nevű gyermek szerepét töltik be, akinek a küldetése, hogy álmaiban sürgető környezeti kihívásokat oldjon meg. A vizuálisan is élvezhető, szórakoztató játékmenetet és történetvezetést nyújtó játék kritikus gondolkodásra és etikus cselekvésre motivál azáltal, hogy bemutatja a választási lehetőségeinket. 

„A Green Game Jam játékosok 68 százaléka szeretne többet foglalkozni a környezetvédelmi kérdésekkel. Fokozni akarják elköteleződésüket, többet akarnak tanulni és növelni akarják hozzájárulásukat. Részesei akarnak lenni a megoldásnak. A Domino a mi eszközünk ahhoz, hogy elérjük őket.”

Akın Garzanlı, a Beko marketing igazgatója

És még a címe is jó

Nem csak a játék, de cím is jó választásnak tűnik. A főszereplő Domino neve egyértelműen a dominóhatásra utal, amely saját tetteink következményeire, hatásaira hívja fel a figyelmet. A cím „Little One” része pedig azt sugallja, hogy a környezettudatos szemlélet magvait már gyerekkorban érdemes elvetni. A két részből álló elnevezés ugyanakkor nyitva hagyja a folytatás lehetőségét is. Noha egyelőre a folytatásról egyáltalán nincs szó, azért nem kizárt, hogyha a játék sikeresnek bizonyul, akkor újabb rész is megjelenhet.

A Green Game Jam az ENSZ által támogatott és a Playing for the Planet Alliance által 2020 óta évente szervezett kezdeményezés, amelynek célja, hogy a játékfejlesztők olyan elemeket építsenek be játékaikba, amelyek különféle környezetvédelmi aktivitásokhoz és célokhoz kapcsolódnak. A világszerte több mint 2,9 milliárd videojáték-lejátszó révén a videojátékok mára a bolygó egyik legerősebb szórakoztató médiumává váltak. Ez pedig lehetőséget kínál arra, hogy hatalmas tömegekhez jussanak el olyan kiemelten fontos üzenetek is, mint a környezet védelme.

  További rovatainkból:

Technológia és megjelenés

Technológia és megjelenés

Fontosabb televíziós fejlesztések az elmúlt húsz évből  Ha egy mondatban kellene összefogni a televíziók elmúlt 20 évének a fejlődését, akkor az az...

IFA 2024 I. rész

IFA 2024 I. rész

Videók - IFA 2024 I. rész A fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...

IFA 2024 II. rész

IFA 2024 II. rész

Videók - IFA 2024 II. részA fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

Technológia és megjelenés

Technológia és megjelenés

Fontosabb televíziós fejlesztések az elmúlt húsz évből  Ha egy mondatban kellene összefogni a televíziók elmúlt 20 évének a fejlődését, akkor az az...

A jövő kávéja

A jövő kávéja

Az automata kávéfőzők az elmúlt években hatalmas technológiai fejlődésen mentek át. Ma már nem csupán a gyors kávéfőzés a fő szempont, hanem a...

Az ország boltja

Az ország boltja

Az Árukereső.hu 2011 óta töretlenül keresi a legkiválóbb minőségű szolgáltatást nyújtó webáruházakat a vásárlók szavazata alapján. Így idén 14....

72 másodpercenként vásárlás

72 másodpercenként vásárlás

Egyre sikeresebb a Pepita Group Zrt. az online kereskedelemben  A Pepita Group Zrt. sajtóközleménye szerint a hazai bruttó forgalma több mint 24...

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató