Reagál, diktál, figyel- A Gorenje ls a Hisense közös jövőképe

2025. november 13.

A Gorenje a Hisense-csoport tagjaként ma már a világ egyik legnagyobb háztartásigép-gyártójának része. Az integráció nemcsak méretgazdaságosságot és technológiai hátteret hozott, hanem új sebességet, rugalmasságot és gondolkodásmódot is. Ott György, a Gorenje Magyarország kereskedelmi vezetője szerint a siker kulcsa ma az, hogy a márkák egyszerre tudjanak reagálni, diktálni és figyelni – a piacra, a partnerekre és a fogyasztók igényeire. Az interjúban arról beszél, hogyan működik együtt a két márka, milyen új kategóriák érkeznek 2026-ban, és mit jelent valójában a „Hisense-ritmus” a mindennapi kereskedelemben. 

A Hisense-csoport ma már a világ egyik legnagyobb háztartásigép-gyártója. Milyen méretekben érdemes gondolkodnunk, ha ezt a globális jelenlétet próbáljuk elhelyezni a piacon? 

A Hisense Group egy valóban hatalmas vállalat, 30 milliárd dollár éves árbevétellel, több mint 100 000 munkavállalóval, és hat földrészen, tizenegy márkával van jelen. 
A cégcsoport rendkívül széles portfólióval rendelkezik, a nagyháztartási gépek, kisgépek és televíziók területén egyaránt meghatározó globális szereplő. Európában három nagy gyártóüzemmel működik – Csehországban, Szlovéniában és Szerbiában –, valamint négy K+F központtal, amelyekben az európai és a kínai fejlesztési csapatok párhuzamosan dolgoznak. A Hisense erőssége éppen ebben rejlik, a kutatás-fejlesztés nem központosított, hanem együttműködésen alapul, és minden régió hozzáad valamit a végső megoldásokhoz. 

Hogyan működik ez a gyakorlatban? Mennyire szólhatnak bele az egyes országok, így például Magyarország, a termékfejlesztésbe? 

Nagyon is! A Hisense-nél kifejezetten nyitott vállalati kultúra működik, kikérik az országok véleményét, és oda-vissza kommunikáció zajlik. Minden ország egy SBU-ként, azaz sales business unitként működik, és ha egyedi piaci igény merül fel, azt a központ teljesen komolyan veszi. Ha például Magyarországon egy meghatározott funkcióval, árponttal rendelkező modellre lenne igény, a központ ezt képes egyedi kódszámon legyártani nekünk, természetesen egy meghatározott minimális mennyiség mellett. Ez az exkluzivitás és termék-differenciálás szempontjából hatalmas előny a kereskedelmi partnereinknek is.

Milyen filozófia mentén alakítják a portfóliót, illetve mennyire jellemző a racionalizálás a kínálatban? 

2018 óta a vállalat egyik fő törekvése a komplexitás csökkentése, melynek célja a szortiment átláthatóbbá és hatékonyabbá tétele. Kevesebb modell, de jobb minőség és kedvezőbb ár-érték arány, ez a cél. A gyártás hatékonysága is nőtt, például egy hűtőszekrény legyártása korábban 21 másodpercet vett igénybe, ma már csak 16-ot. Ez apróságnak tűnhet, de ipari szinten óriási különbség, ami végső soron az árakat is kedvezően befolyásolja. 

A Hisense Group-hoz való csatlakozás után milyen változásokat tapasztalt a működésben? 

A legnagyobb előrelépés a gyorsaság és a reakcióidő volt. Korábban egy új termékötlet vagy igény eljutása a döntéshozókig hosszabb folyamatot igényelt, ma viszont akár egy délután alatt megérkezik a válasz. Ha jelezzük, hogy például kétezer darab adott típusra lenne igényünk, a kínai központ órákon belül küld egy prezentációt, és három hónapon belül már piacon is a szállítmány. Ez a rugalmasság a napi kereskedelmi munka szempontjából hatalmas előny. 

A Hisense-csoport világszinten is híres gyors reakcióképességéről és előrelátó trendkövetéséről. Érzékelik ezt a stratégiai előnyt a mindennapokban is? 

Abszolút. A központ piaci előrejelzései és trendkövetése sokszor megelőzi a konkurenciát. Jó példa volt erre a Covid-időszak, amikor minden gyártó visszafogta a termelést, a Hisense épp ellenkezőleg, növelte a kapacitásokat, mert pontosan látták, hogy az emberek otthon maradnak és több készüléket fognak vásárolni. Ugyanez a stratégiai gondolkodás jellemzi ma is a vállalatot, figyelik a gyártási kapacitásokat, a piacokat, és ennek alapján előre predesztinálnak trendeket, fogyási ütemeket. Emellett a minőségre is extrém figyelmet fordítanak. Ha akár csak feltételezhető probléma merül fel, azonnal elindul a minőségellenőrzés. 
Ez a fajta proaktivitás és felelősségtudat nagyon erős része a Hisense kultúrájának. 

A Gorenje számára milyen előnyöket hozott ez az integráció? 

Egyszerűen fogalmazva, nagyobb véráramba kerültünk. A Gorenje korábban is komoly szereplő volt Európában, de a Hisense-hez csatlakozva egy olyan háttérrel működhetünk, amely hatalmas anyagi és technológiai erőforrásokat biztosít. Ettől kezdve a beszerzések, a fejlesztések és a gyártás mind magasabb szintre léphetett. Ez a méretgazdaságosság és a közös kutatás-fejlesztés mindenképp kedvez a Gorenjének. 

A Gorenje és a Hisense márkák hogyan osztják meg egymás között a piacot? 

A Gorenje teljes értékű márkaként működik a csoporton belül, ugyanazok a szabályok és vállalatirányítási elvek vonatkoznak rá, mint bármely más Hisense márkára. Az európai piac országonként eltérő, vannak régiók, ahol a Gorenje erős, másutt a Hisense építi a márkát. 
Általánosságban elmondható, hogy a Hisense a Gorenje árszintjének mintegy 80 %-áról indul – így jól kiegészítik egymást. Nyugat-Európában, ahol a Gorenje kevésbé ismert, a Hisense-szel építik a jelenlétet, míg Közép- és Kelet-Európában továbbra is a Gorenje a zászlóshajó. A két márka közötti együttélés tehát nem versenyhelyzetet, hanem szinergiát jelent.  A Hisense-csoport nagyon tudatosan értékeli, melyik piacon melyik márka érettebb, és ennek megfelelően alakítja a stratégiát. A Balkánon például a Gorenje továbbra is „házi márka”, ott 30 % fölötti piaci részesedést is elértek, míg más régiókban a Hisense viszi tovább a zászlót. 
Az is jellemző, hogy a vásárlók sokszor nem tudják, hogy a két márka ugyanahhoz a családhoz tartozik, de ez nem is probléma. A piac szegmentálható, és ahová a Gorenje nem ér el, oda a Hisense-szel lépünk be.  Jelenleg nem látom annak realitását, hogy monobrand irányába menjünk. A piacok különböző érettségi szinten vannak, és a sokmárkás stratégia működik: Észak-Európában például az Asko remekül teljesít, míg nálunk a Gorenje és a Hisense kiegészíti egymást. Lehet, hogy marketing szempontból néha egyszerűbb lenne egy monobrand, de így a piac szegmentálhatóbb, és több fogyasztói réteget tudunk elérni. 
Ahová a Gorenje már beérett, ott tovább építjük; ahová még nem értünk el, oda a Hisense-szel megyünk. 

A működési filozófiánkat három szó jellemzi: reagál, diktál, figyel. 
Kihívóként reagálunk a piacvezetők mozgásaira, domináns pozícióban diktáljuk a tempót és az irányt, míg átmeneti pályán figyelünk, finomhangolunk és mixet optimalizálunk.

Rátérve a szortimentre és a kategóriákkal, hány területen aktívak jelenleg Magyarországon és milyen stratégiát követnek? 

Jelenleg mind a nyolc MDA-kategóriában jelen vagyunk, emellett SDA-ban, légkondicionálásban és a „barna áruban” is, hiszen az audio és a televíziók súlya is szépen nő. Összességében 11 kategóriát kezelünk itthon; ilyen széles lefedettséggel tudomásom szerint más nem dolgozik. Ez egyszerre lehetőség és felelősség. Van, ahol kihívók vagyunk, máshol piacvezetők, sőt domináns a jelenlétünk. Ehhez kategóriánként más attitűd, más sales-technika, más árazás és akár más termékmix kell. A működési filozófiánkat három szó jellemzi: reagál, diktál, figyel. Kihívóként reagálunk a piacvezető mozgásaira. Domináns pozícióban diktáljuk a tempót és az irányt, míg átmeneti pályán pedig figyelünk, finomhangolunk és mixet optimalizálunk. 

Mit terveznek a 2026-os időszakra a Hisense termékek kapcsán? 
 
2026-ban a Hisense beépíthető készülékeket hozzuk a piacokra, országonként eltérő ütemben, Magyarországon várhatóan az év második felében. Emellett mosás kategóriában a Hisense portfóliót szélesítjük – belépőtől prémiumig –, és hűtésben folytatjuk a megerősítést a már jelen lévő No-Frost szegmensekben. Általánosságban elmondható hogy a márkával olyan szegmensekben is kívánunk fejlődni ahol a Gorenje márka tartós kihívással néz szembe.  A televízió piacon 2025-ben már dobogós helyen állunk, közvetlenül a két koreai márka mögött, a Mini-Led és a nagyképernyős szegmensek esetében komoly sikereket értünk el. Itt a cél a további növekedés természetesen. A kisgépek esetén pedig lépésről kívánjuk bevezetni a termékeket. A márkák tekintetében a célunk nem a „márkák közti csere”, hanem az inkrementális növekedés. Nem szeretnénk, hogy a Hisense egy az egyben kiváltson egy Gorenje-modellt ugyanabban az árban – ez kannibalizáció lenne.  

Hogy látja az új ázsiai, különösen a kínai kihívókat az IFA tapasztalatai alapján? 

Őszintén megmondva már korábbra vártuk őket. Felkészülten szeretnénk találkozni velük, mert hasonló gondolkodás és tempó jellemzi őket, mint a Hisense csoportot, ami inspirálóan hat ránk. Nem szabad ellustulni, aki nem fejleszt, az törvényszerűen visszaesik. Valamint egyértelműen éreztük a kiállításon a trendeket már nem az európai tradicionális nagy brandek diktálják, legyen szó akár műszaki újdonságról vagy dizájnról.  

A Gorenjénél mi a fókusz 2026-ra? 
 
A Gorenjénél a feladat magas szinten fenntartani az elért pozíciót és közben folyamatosan újítani. Idén teljesen megújult a tűzhely-, mosogatás-, és szárítás szortimentünk. Csak kiforrott megoldásokkal lépünk, nem kísérletezünk, ha valami nincs kész, nem indítjuk el. Nagyon fontos a „right time” a bevezetéseknél, mert kétszer-háromszor drágább utólag helyrehozni egy elkapkodott startot. Ha a lokális termékmenedzsment azt mondja, „nem kész”, és ezt ész érvekkel támasztja alá, azt a központ elfogadja A Gorenje márka jól ismert, sok háztartásban jelen van, bizalom épül rá. 2026-ban teljesen megújítjuk mosás portfóliónkat is. 

A Gorenje nemrég nyerte el az Ecovadis minősítés platinum fokozatát. Hogyan fogják használni ezt a kitüntetést? 
 
2025-ben ezt az elkötelezettségünket a rangos EcoVadis platina fenntarthatósági éremmel ismerték el, amely a Gorenjét a világ vállalatainak felső 1%-ába sorolja. Ez az elismerés tükrözi az évekig tartó elkötelezett munkát, az átgondolt fejlesztéseket és a világos fenntarthatósági stratégiát, amely vállalkozásunk minden területét érintette a készülékek tervezésétől és gyártásától kezdve a munkatársaink és partnereink iránt tanúsított elvárásainkig. Ez is megerősíti, hogy értékeink nem csak üres szavak, hanem a mindennapi döntések motorjai. Ezt büszkén fogjuk hirdetni a jövőben minden platformon. 

Mit gondol, mi lesz 2026-ben a siker kulcsa Önöknél?  

Azt gondolom, hogy a jövőben három pillér kap nagy hangsúlyt. Egyrészről a konnektivitás, az új generációs készülékek esetében ezt a funkciót keresni fogják a vásárlók. Másrészt a televíziók esetében a nagy képátlójú XXL TV-k sikeresek lesznek hiszen 2026-ban több fontos sportesemény is megrendezésre kerül. A harmadik pedig az energiahatékonyság és a kimagasló ár-érték arány, minden kategóriában jobban felszerelt, dizájnban erős, megbízható, energetikailag jobb termék, azonos vagy versenyképes árpozícióval. Nem „olcsóbbat”, hanem több tartalmat hasonló áron. Továbbá a Hisense csoportba tartozó márkáknak van egy termékígérete is. Négy pillérre építünk, feature-k, design, megbízhatóság, energiahatékonyság – mindezt erős ár-érték mellett. Ez nem szlogen, minden új modell addig nem kap zöld jelzést, amíg ezt a négyest nem teljesíti. 

Mi kell ahhoz, hogy ez az ígéret a polcon is megjelenjen? 
 
Ahhoz, hogy a termékek a polcokon megjelenjenek egy nagyon összetett, több kontinensen futó folyamat. Helyi és központi logisztika együtt dolgozik azon, hogy a szállítás kiszámíthatóbb legyen a partnereinknek. A tengeri útvonalak változásai napokkal-hetekkel módosíthatják a szállítási időt, elég egy kikötői torlódás vagy vasúti fennakadás, és borul a lánc. A célunk, hogy ebből minél kevesebbet érzékeljen a kereskedő. Vannak eszközök a kezünkben helyi szinten is. A vis maior helyzeteket (tengeri kerülő, kikötői telítettség, vasúti kiesés) nem tudjuk helyben megszüntetni, ám amit tehetünk, pontosabb forecast, időbeni kommunikáció, és ahol van értelme, helyi készletszintek finomhangolása. De a sok szereplős ellátási láncban a varázspálca nincs a kezünkben. Azt gondolom a két márka, a Gorenje és a Hisense nem egymás rovására, hanem egymást erősítve építkezik. A polcig vezető út hosszú, de mérhető, gyors és kiszámítható – és a végén több tartalmat kap a vevő ugyanazért a pénzért. 

További rovatainkból:

A kínaiak már a spájzban vannak!

A kínaiak már a spájzban vannak!

„A kínaiak már a spájzban vannak!” – Elvesztett verseny vagy alkalmazkodási kényszer?  Kínai márkák, globális dömping, európai válaszkeresés – az...

BestByte nemzetközi színtéren

BestByte nemzetközi színtéren

BestByte a nemzetközi színtéren – csatlakozott az E-Square európai beszerzési szövetséghez Jelentős mérföldkőhöz érkezett a BestByte Partner Group:...

IFA 2024 I. rész

IFA 2024 I. rész

Videók - IFA 2024 I. rész A fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...

IFA 2024 II. rész

IFA 2024 II. rész

Videók - IFA 2024 II. részA fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató