Terméktrendek és járvány

2020. október 18.

A járvány első hullámában, a korlátozások bevezetésével több termékkör iránt is számottevően ugrott meg a kereslet. A hirtelen megjelent igények egy része az ijedtségből táplálkozott, mint a kenyérsütőgépek vagy a fagyasztók vásárlása, más része pedig az otthoni szórakozáshoz kapcsolódott, mint amilyen a játékkonzolok beszerzése volt. Közös bennük, hogy impulzus jellegű vásárlások voltak, és tulajdonképpen olyan gyorsan tűntek el a piacról, ahogyan megjelentek. Azonban a járvány életre hívott olyan trendeket is, amelyek tartósan is képesek lehetnek befolyásolni a keresletet bizonyos termékszegmensek vonatkozásában.

termektrendek

Digitális munka és tanulás

A digitális oktatás és az otthoni munkavégzés miatt szükségessé vált eszközök beszerzése már a járvány elején megtörtént, így ez a szempont elvileg jelentősen nem befolyásolja az IT és irodai készülékek beszerzéseit hosszabb távon. Valójában azonban meglehetősen nagy azoknak a felhasználóknak a száma, akik korábban nem használták ezeket az eszközöket, a szerzett pozitív tapasztalatok miatt viszont sokkal nyitottabbá váltak ezekre a technológiákra. Így ha jelenleg nem is képviselik a kereslet mozgatórugóját, a későbbiekben mindenképpen növekedési potenciált jelenthetnek a szektor számára.

Megváltozott életvitel

Tavasszal a korlátozások bevezetésével hirtelen megsokszorozódott az otthon töltött idő, ennek számos aspektusa volt, többek között az étkezési szokásokra is kihatott, ezen belül pedig főként az otthoni ételkészítés gyakorisága ugrott meg hirtelen. Az ehhez történő alkalmazkodás pedig bizonyos készülékek beszerzését is magával vonta, így több, elsősorban háztartási kisgép kategóriában drasztikusan megnőtt a kereslet. Konyhai robotgépekből, automata kávéfőzőkből, de porszívókból és mosogatógépekből is több fogyott, mint a korábbi években. Noha a hirtelen bekövetkezett változások kapcsán megjelenő szignifikáns kereslet élénkülés tartósan nem marad fent, a trend alapjául szolgáló motiváció nem tűnik el hosszabb távon sem. Az említett vásárlások alapvetően kényelmi célokat szolgálnak még akkor is, ha egyfajta szükségszerűség hívta életre ezeket. Az anyagi kilátások javulásával pedig többen dönthetnek ilyen jellegű vásárlások mellett, illetve, nagyobb beszerzésekre, háztartási nagygépek vásárlására is nőhet a hajlandóság. Ezért, ha a felfutás intenzitása csökken is, a kereslet hosszabb távon is nagyobb lehet, mint korábban. Mivel az ilyen beruházások mögött alapvetően a kényelmi színvonal növelése áll, feltehetően a fejlettebb, nagyobb tudással rendelkező készülékek iránti érdeklődésre is pozitív hatást gyakorol a trend.

coronavirus-4914026

Biztonság tartósan

A vírusfertőzés elleni védekezés mára része lett a mindennapoknak, nagyon sokan pedig igyekeznek mindent elkövetni annak érdekében, hogy a fertőzés lehetőségét lehető legkisebbre csökkentsék. Ez a hozzáállás a terméktrendekben is leképződik. Elsősorban a víz-, illetve légtisztító berendezések iránti igény növekedésében érhető tetten jelenleg ez a mentalitás, de nagyobb érdeklődés várható más termékkörök olyan fertőtlenítést fokozó megoldásai iránt is, mint például a gőzfunkciós mosógépek. Várhatóan nő majd az okos szolgáltatások szerepe is ezeknél az eszközöknél, mivel a vásárlók törekszenek majd arra, hogy ezekből a készülékekből a maximumot hozzák ki. Noha az ezen szegmensek iránti kereslet egyértelműen a járványhoz kapcsolódik, a higiéniai szempontok akkor is a korábbinál nagyobb szerepet kapnak majd a vásárlóknál, ha a járvány visszaszorul, így ezzel a trenddel hosszabb távon is lehet számolni.

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

A kínaiak már a spájzban vannak!

A kínaiak már a spájzban vannak!

„A kínaiak már a spájzban vannak!” – Elvesztett verseny vagy alkalmazkodási kényszer?  Kínai márkák, globális dömping, európai válaszkeresés – az...

BestByte nemzetközi színtéren

BestByte nemzetközi színtéren

BestByte a nemzetközi színtéren – csatlakozott az E-Square európai beszerzési szövetséghez Jelentős mérföldkőhöz érkezett a BestByte Partner Group:...

A legendás Thomson márka visszatért

A legendás Thomson márka visszatért

A legendás Thomson márka visszatért – az európai piacra szánt televíziók Magyarországon készülnekA Thomson név sokaknak ismerősen cseng, hiszen a...

Technológia és megjelenés

Technológia és megjelenés

Fontosabb televíziós fejlesztések az elmúlt húsz évből  Ha egy mondatban kellene összefogni a televíziók elmúlt 20 évének a fejlődését, akkor az az...

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató