Saját piacteret indított a MediaMarkt

2021. december 01.

Elindította saját marketplace szolgáltatását a Mediamarkt Németországban. A megoldás jelenleg béta-fázisban van, ami alapvető funkciókat és korlátozott választékot jelent. De mind kínálat, mind földrajzi lefedettség tekintetében további bővítésre lehet számítani, így nem kizárt, hogy a jövőben Magyarországon is bevezetésre kerül a platform.

Beko

Jelenleg két országban, Németország mellett Spanyolországban érhető el a MediaMarkt-marketplace béta-verziója, de a közeljövőben várhatóan újabb országokban jelenik meg a szolgáltatás, így például 2022-ben már valószínűleg Ausztriában is bővül ezzel a cég portfóliója. Egyelőre azonban a német központ jár élen az újítás tekintetében. A német weboldal részletes tájékoztatást is ad a közelmúltban bevezetett szolgáltatásról, a csatlakozási lehetőségekről és feltételekről.

MediaMarkt-marketplace

A koncepció egy standard marketplace-elgondolás, vagyis a cég lehetőséget nyújt más piaci szereplőknek, hogy termékpalettájukat a MediaMarkt weboldalán keresztül kínálják, kihasználva annak ismertségét és látogatottságát. A MediaMarkt-marketplace üzleti modellje is az általánosnak tekinthető gyakorlathoz igazodik, azaz a csatlakozó kereskedőknek havi díjat kell fizetniük, ami jelenleg 39 euró, illetve a termékek értékesítése után jutalékot is felszámít a MediaMarkt, amelynek mértéke az adott termékkategória függvényében változik. Belépési díj nincs, és a szerződés sem határozott idejű, így az bármikor indoklás nélkül felmondható. A szolgáltatás azonban nem teljes körű, pontosabban az e-kereskedelemben használt terminus szerint a MediaMarkt-marketplace fulfilment szolgáltatást nem nyújt. Ez azt jelenti, hogy a kiszállításról és visszavételről a csatlakozó partnernek kell gondoskodnia, a MediaMarkt logisztikai rendszere nem vehető igénybe számukra, illetve az áruházak sem átvevő-, sem visszavételi pontként nem használhatók a külső partnerek számára.

A csatlakozás feltételei

A MediaMarkt-marketplace platformjához történő csatlakozásnak természetesen vannak feltételei. Minden partnernek rendelkeznie kell EU-s telephellyel, bankszámlával, kereskedelmi és adóügyi regisztrációval, valamint biztosítani kell saját vagy külső szolgáltató hálózatával az EU-n belüli logisztikai hátteret, a termékek kiszállításának és visszaküldésének lehetőségét EU-n belüli raktár révén. Az ugyan nem kritérium, hogy a csatlakozó vállalkozás német legyen, azonban a feltételek között szerepel, hogy partnereknek biztosítaniuk kell német nyelvű ügyfélszolgálatot is. Ez pedig, ha nem is korlátozza a nem helyi cégek részvételét, azért némileg megnehezíti a nem német vállalkozások dolgát. Ha a potenciális partner megfelel az imént felsorolt elvárásoknak, illetve teljesíti a termékekre vonatkozó követelményeket, akkor egy regisztrációs űrlapot kell csak kitöltenie, és a MediaMarkt felveszi vele a kapcsolatot a csatlakozás részleteinek tisztázása érdekében.

Technikai háttér

A technikai integrációra a MediaMarkt CSV vagy Excel formátumot biztosít, de API felületen keresztül is történhet a termékadatok feltöltése. Emellett a cég folyamatosan fejleszti az adatszolgáltatókkal való együttműködéseket a csatlakozási lehetőségek spektrumának bővítése érdekében. De jelenleg is rendelkeznek már Plentymarkets, Effectconnect és channelengine felületekkel.

A modell alapvetően centralizáltnak tűnik, ugyanakkor az is feltételezhető, hogy a helyi képviseleteknek is komoly szerepe lesz a lokális megvalósításban. Ezt valószínűsíti például a német nyelvű ügyfélszolgálat követelménye. Logikusnak tűnik ugyanis, hogy ez az elvárás minden országban az adott ország nyelvére változik. A koncepció kapcsán érdekes még az is, hogy nemcsak kereskedők csatlakozhatnak, hanem gyártók is. Ez pedig akár egy teljesen új kereskedelmi rendszer kialakulását is előrevetítheti. Különösen, ha a MediaMarkt példáját más jelentős kereskedelmi láncok is követik majd a jövőben.

Nyitókép:MediaMarktSaturn

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

Rosszul csinálod

Rosszul csinálod

A háztartási gépekkel, azok használatával kapcsolatban számos tévhit létezik. Az LG Magyarország ezért egy országos kutatásban járt utána annak,...

Otthoni munkavégzés és metaverzum

Otthoni munkavégzés és metaverzum

Két évvel ezelőtt az otthoni munkavégzés kényszerű és gyors bevezetése állította kihívás elé a munkaadókat és munkavállalóikat, most pedig az...

Mosogatógép-bepakolás

Mosogatógép-bepakolás

A mosogatógép-bepakolás során bizonyos szempontokat figyelembe kell venni annak érdekében, hogy a készülék hatékonyan tisztítsa meg az edényeket....

Egyre népszerűbb az e-sport idehaza

Egyre népszerűbb az e-sport idehaza

Ismét emelkedett Magyarországon az e-sport-játékokkal játszók száma, legyenek akár alkalmi gamerek vagy komolyabb versenyzők. A növekedést pedig a...

Share This