A jövő tervezése

2022. április 22.
FoodCycler komposztáló_2

Rekordszámú jelentkezővel indul el a Megoldások a holnapért kihívás új évada. Az EdisonKids és a Samsung közös megmérettetésére az egész országból regisztráltak a diákcsapatok, hogy az általuk problémásnak ítélt területeken megoldást találjanak. A legjobbak közé bejutott csapatok workshopok, képzések és mentorálás segítségével fejleszthetik a problémamegoldó képességeiket, a kreativitásukat és a digitális készségeiket. A Samsung nemzetközi sikereket is elért, Solve for Tomorrow programjára épülő Megoldások a holnapért kihívásra idén több mint 330 hazai fiatal és tanár jelentkezett, az ország 61 iskolájából.

Az első megmérettetés során a zsűri által kiválasztott 50 diákcsapat, kísérő tanáraikkal, majd pedig a középdöntő után a legjobb 8 csapat egészen júniusig keresheti a megoldást arra a kérdésre vagy problémára, amelyen szeretnének változtatni. A három meghirdetett kategória közül a fenntarthatóság foglalkoztatja leginkább a magyar fiatalokat, hiszen a legjobb 50-ből 27 csapat jelentkezett erre a témára, míg a digitális oktatásra 5, a közösségre pedig 18. Az első körön túljutott 50 csapat 180 diákjával és tanáraikkal március 19-én el is kezdődött a közös munka, az első jövőtervezői órával, ahol a csapatok megismerkedhettek a képzési programmal, amely rájuk vár, és már bepillantást nyerhettek a jövőtervezés és a dizájngondolkodás alapjaiba. A program célja a versenyzésen túl a diákok készségfejlesztése, ezért idén még nagyobb hangsúlyt kapnak a képzések. A csapatok a folyamat során három, majd ha továbbjutnak, még két jövőtervező órán vesznek részt, ahol a szakemberek végigvezetik őket azon a folyamaton, amikor egy felismert problémából valós, alkalmazható megoldás lesz.

Fotó: Samsung

  További rovatainkból:

Konyhakiállítás 2024

Konyhakiállítás 2024

Videók - Konyhakiállítás 2024Március 1-3 között került megrendezésre a 14. Konyhakiállítás, Magyarország legrangosabb konyha tematikájú rendezvénye....

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

A Loewe sztárja

A Loewe sztárja

A Loewe a közelmúltban jelentette be, hogy partnerségre lépett a futballsztár, Kylian Mbappé-val, aki márkanagykövetként azt a kiválóságot testesíti...

Érkezik a Midea

Érkezik a Midea

Az nem volt kérdéses eddig sem, hogy a Midea keresi a lehetőséget az európai piacokon történő markáns jelenlét felé. A Haier és a Hisense példájából...

Új üzletet nyitott az Euronics

Új üzletet nyitott az Euronics

Az Euronics idei terveiben a cég üzlethálózatának modernizálása és bővítése is szerepel. A vállalat tapasztalatai szerint a fizikai üzletek továbbra...

Az elveszett zokni napja

Az elveszett zokni napja

Valószínűleg nincs olyan ember, aki hord zoknit és nem találkozott még életében a mosás során eltűnő fél pár zokni jelenségével. Ez a különös...

Ambiciózus terveket sző az Elica

Ambiciózus terveket sző az Elica

Az Elica az idei EuroCucina kapcsán hivatalosan is bejelentette, hogy vezető szerepet kíván játszani a sütés-főzés kategória globális piacán. Az...

Share This