A jövő tervezése

2022. április 22.
FoodCycler komposztáló_2

Rekordszámú jelentkezővel indul el a Megoldások a holnapért kihívás új évada. Az EdisonKids és a Samsung közös megmérettetésére az egész országból regisztráltak a diákcsapatok, hogy az általuk problémásnak ítélt területeken megoldást találjanak. A legjobbak közé bejutott csapatok workshopok, képzések és mentorálás segítségével fejleszthetik a problémamegoldó képességeiket, a kreativitásukat és a digitális készségeiket. A Samsung nemzetközi sikereket is elért, Solve for Tomorrow programjára épülő Megoldások a holnapért kihívásra idén több mint 330 hazai fiatal és tanár jelentkezett, az ország 61 iskolájából.

Az első megmérettetés során a zsűri által kiválasztott 50 diákcsapat, kísérő tanáraikkal, majd pedig a középdöntő után a legjobb 8 csapat egészen júniusig keresheti a megoldást arra a kérdésre vagy problémára, amelyen szeretnének változtatni. A három meghirdetett kategória közül a fenntarthatóság foglalkoztatja leginkább a magyar fiatalokat, hiszen a legjobb 50-ből 27 csapat jelentkezett erre a témára, míg a digitális oktatásra 5, a közösségre pedig 18. Az első körön túljutott 50 csapat 180 diákjával és tanáraikkal március 19-én el is kezdődött a közös munka, az első jövőtervezői órával, ahol a csapatok megismerkedhettek a képzési programmal, amely rájuk vár, és már bepillantást nyerhettek a jövőtervezés és a dizájngondolkodás alapjaiba. A program célja a versenyzésen túl a diákok készségfejlesztése, ezért idén még nagyobb hangsúlyt kapnak a képzések. A csapatok a folyamat során három, majd ha továbbjutnak, még két jövőtervező órán vesznek részt, ahol a szakemberek végigvezetik őket azon a folyamaton, amikor egy felismert problémából valós, alkalmazható megoldás lesz.

Fotó: Samsung

  További rovatainkból:

Nincs találat

A keresett oldal nem található. Próbálja meg finomítani a keresést vagy használja a fenti navigációt, hogy megtalálja a bejegyzést.

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

Mégsem lesz Amazon-iRobot üzlet

Mégsem lesz Amazon-iRobot üzlet

Az Amazon és iRobot január végén jelentette be, hogy elállnak a korábban bejelentett felvásárlási megállapodásuktól és így az akvizícióra nem kerül...

Megújult a Philco weboldala

Megújult a Philco weboldala

Tavaly év végén kapott új külsőt a Philco magyar weboldala, amely némi strukturális átalakuláson is keresztülment. Az új oldal modern, letisztult, a...

Hisense az autóiparban is

Hisense az autóiparban is

A Hisense az autóiparban is nagyot lépett előre az elmúlt időszakban. A cég első, járművekbe épített kivetítőrendszerében mutatta be a legkorszerűbb...

Hűtővel bővül a Bora kínálata

Hűtővel bővül a Bora kínálata

A prémium szegmensbe pozícionált, idehaza kevésbé ismert Bora az elsők között volt az elszívóval kombinált főzőlapokat kínáló márkák között. A cég...

Már 20 éves

Már 20 éves

Három Harvard-i diák projektjeként 2004. február 4-én indult a Facebook. A közösségi felületnek jelenleg több mint 2 milliárd aktív felhasználója...

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató