A hűtőszekrény az egyik legfontosabb termékkör a háztartási készülékeken belül, így az egyik legnagyobb választék is ebben a termékcsoportban található. Éppen ezért minden innováció, minden újdonság, minden vásárlói igényekre adott válasz nagy jelentőséggel bírhat a piacon. A hűtőszekrények szegmenséről, a jellemző trendekről, a fogyasztói elvárásokról és a Liebherr közelmúltban bemutatott új sorozatáról Thomas Ausserdorfert, a Liebherr Ausztria és Kelet-Európa értékesítési igazgatóját kérdeztük.
A világjárvány számos termékkör esetében formálta a fogyasztói igényeket. A hűtők esetében is tapasztalható hasonló folyamat? Bizonyos termékjellemzők nagyobb figyelmet kapnak a vásárlóknál, mint korábban?
Mivel a világjárvány a fogyasztók utazási szokásait erősen korlátozta, és az otthonaikra fordított figyelem fokozottan előtérbe került, természetesen a hűtő- és fagyasztószekrények iránti kereslet erőteljesen megnőtt, beleértve a meglévő modellek lecserélését is. Ugyanakkor az élelmiszerek tárolása, valamint az eltarthatósági idő meghosszabbítása is fontos szempont a vásárlóknál. Éppen ezért a Liebherr tárolómegoldása – a BioFresh – igen nagy keresletnek örvend. Természetesen az otthoni készülékek összekapcsolhatósága is egyre nagyobb szerepet játszik. A Liebherr új sorozatának minden hűtőszekrénye és fagyasztószekrénye pedig mostantól a Liebherr SmartDevice segítségével hálózatba kapcsolható.
Két évvel ezelőtt megváltozott az energiacímke-szabályozás a hűtők esetében is. Így jelenleg a kínálat zöme a „E” és „F” osztályban található, „C” osztályos modellekből nagyon kevés van, ennél jobb pedig szinte nincs is a magyar piacon. A Liebherr új sorozatában viszont „A” energiaosztályba tartozó készülék is megjelent. Ez a tulajdonság lényeges különbséget jelent a készülék árában?
A Liebherr mindig is úttörő szerepet játszott az energiahatékonyság területén. A hűtőszekrények és fagyasztók specialistájaként célunk az is, hogy mindig a legmodernebb technológiával rendelkezzünk és előremutatók legyünk. Minden termékcsaládnak van egy bizonyos ársorrendje. A Liebherrnél a készülékkínálatban megkülönböztetjük a Pure, Plus, Prime és Peak osztályokat. Ezen a felosztáson belül pedig természetesen különböző funkciók és árkategóriák érhetők el.
Véleménye szerint mennyi ideig számíthat ez a termékjellemző különlegesnek, ritkának? Más szóval, mikor válhat általánossá az „A” osztály a piacon?
Minden attól függ, hogy a többletérték mennyire jut el a végfelhasználóhoz, és milyen mértékben hajlandóak ezért a hozzáadott értékért a magasabb árat megfizetni.
Az új hűtőkészülékeikben DuoCooling rendszer, azaz külön-külön szabályozható hűtőkör is található. Ez szintén olyan megoldás, amivel nem rendelkezik minden márka. Miért hasznos ez a megoldás?
A hűtőszekrények és fagyasztók specialistájaként folyamatosan arra törekszünk, hogy újításokkal és hozzáadott értékkel jelenjünk meg a piacon. A DuoCooling csak egy a sok ilyen többletelőnyt képviselő funkció közül, amelyet a tárolási klímára vonatkozó stratégiánk részeként fejlesztettünk. Egyébként az új sorozatunk minden hűtőszekrényében és fagyasztószekrényében megjelennek a tárolási körülmények szempontjai. Még a belépő szintű Pure sorozatban is EasyFresh, páratartalom-szabályozással rendelkező zóna, és DuoCooling rendszer segítségével tárolhatók az élelmiszerek. A DuoCooling megoldás lényege pedig, hogy megakadályozza a szagok átáramlását a hűtő- és a fagyasztórészek között, valamint a rendszer meggátolja az élelmiszerek kiszáradását is. Ez egy a Liebherr által kínált speciális extra előny jelent a vásárlók számára.
A smart funkciók a hűtők esetében mintha némileg háttérbe kerültek volna, pedig teljesen új dimenziókat nyithatnak. Mi erről a véleménye, illetve mennyire fontos fejlesztési irány ez jelenleg?
Minden háztartásikészülék-gyártó szembesül a hálózatba kapcsolhatóság témakörével. Fontos, hogy permanensen fejlesszük és népszerűsítsük ezt a jövőbe mutató területet. A Liebherr is folyamatosan nagy hangsúlyt fektet a digitális területre, a háztartási készülékek esetében a SmartDevice, professzionális készülékeknél pedig a SmartMonitoring megoldásokkal, mert fontos, hogy megmutassuk a vásárlóknak az elképzeléseket és az innovációkat. Különösen nagy jelentősége van azonban annak, hogy a vásárlók számára olyan hozzáadott értéket kínáljunk, amely egyértelműen felismerhető előnyöket nyújt.
„A Liebherrnél már lehetőség van arra is, hogy a vásárló saját maga állítsa össze az általa konfigurált hűtőszekrényt vagy fagyasztót. ”
Melyek a domináns terméktrendek jelenleg a hűtőszekrényeknél? Növekszik az igény például a frissen tartó technológiák, a bepakolást megkönnyítő speciális kialakítású rekeszek iránt?
Mindig azok a termékjellemzők dominálnak, amelyek pluszlehetőségeket, további előnyöket kínálnak a vásárlók számára. A nagy számban elérhető, új frissen tartó technológiák mellett a személyre szabhatóság megatrendként van jelen. A Liebherrnél már lehetőség van arra is, hogy a vásárló saját maga állítsa össze az általa konfigurált hűtőszekrényt vagy fagyasztót. Így a felhasználó egy olyan végterméket kap otthonába szállítva, amely egy a kívánságai és igényei szerint összeállított egyedi készülék.
A Liebherr új hűtőválasztéka hogyan szegmentálható?
A Liebherr rendelkezik a világ legnagyobb hűtő- és fagyasztószekrény-kínálatával. Az új készülékcsaláddal pedig a Liebherr új útra lépett. Négy készülékosztály, a Pure, Plus, Prime és Peak alkotja a programot, amely a valódi innovációk és a megfizethető technológiák párosítását képviseli. A végfelhasználók még a belépőosztályt jelentő Pure szériában is esztétikus acélfelületek és Liebherr frissen tartó technológiák kombinációját kapják. Emellett minden új készülék hálózatba kapcsolható, és a leginnovatívabb hűtési technológiával, a BluPerformance-szal rendelkezik, amely olyan előnyöket egyesít, mint az energiahatékonyság és a maximálisan kihasználható térfogat.
További rovatainkból:
Készülékhasználati szokások itthon
A hazai elektronikaikészülék-gyártókat és forgalmazókat tömörítő szakmai szövetség, az APPLiA Magyarország Egyesülés, amely jelenleg 13 céget és...
Hűségprogramok online
Az online áruházakban elérhető előfizetéses hűségprogramok sok vásárló számára még mindig újdonságnak számítanak Magyarországon – derül ki a GKID...
Beszélgetés Mészáros Fannival, az APPLiA Magyarország Egyesülés cégvezetőjével
A környezetvédelmi megfontolások már évtizedek óta napirenden vannak a háztartási gépekkel kapcsolatban. A fogyasztói oldalon azonban ezek a...
Beszélgetés Német Csongorral, a korábban a MediaMarkt magyar és osztrák leányvállalatát is irányító szakemberrel
A világjárványnak rendkívül komoly hatásai voltak globálisan az elmúlt két évben, sőt a pandémia következményei ma is érezhetők világszerte. A...