A Toshiba elsősorban a szórakoztatóelektronika és az IT világából ismert a hazai piacon, a márkának azonban háztartási gépeivel is lehetett már idehaza találkozni. Az idei évben ez utóbbi készülékek hivatalos disztribútor segítségével kerülnek a magyar piacra. A Toshiba hátteréről, piaci terveiről és kínálatáról kérdeztük Marcin Jamrozowiczot, a Midea Csoport kelet-európai piacokért felelős értékesítési menedzserét.

Mit tudhatunk a Toshiba háztartási gépek hátteréről? Melyik céghez tartozik a márka, illetve mely piacokon vannak jelen a készülékei?
A Japánban alapított Toshiba márka több mint százéves múltra tekint vissza, és már az 1930-as években is gyártott mosógépet, hűtőszekrényt és porszívót. A cégcsoport számos leányvállalatból áll, ezek közül a 2014-ben létrehozott Toshiba Lifestyle Products & Service Corporation foglalkozik a háztartási gépekkel. 2016-ban a világ egyik legnagyobb háztartásigép-gyártója, a Midea Csoport csatlakozott ehhez a vállalathoz, amelynek jelenleg tőkehányada 80,1 százalék, a Toshiba Corporation pedig 19,9 százalékot képvisel. A japán piac mellett számos ázsiai országban és Európa piacain is jelen vannak a Toshiba háztartási készülékei.
Milyen háztartásigép-termékkörökben képviselteti magát a Toshiba?
Európában mosógépek, mosogatógépek, mikrohullámú sütők, hűtőszekrények és különféle háztartási kisgépek alkotják a Toshiba termékportfólióját.
Miért döntöttek úgy, hogy a magyar piacra is belépnek?
Megítélésünk szerint a magyar továbbra is a feltörekvő piacok közé sorolható. Éppen ezért látunk látunk benne potenciált azokban a termékkörökben, amelyekben készülékeinkkel képviseltetjük magunkat. Arra törekszünk majd, hogy ezeket a lehetőségeket teljes mértékben képesek legyünk kiaknázni. A HungaroFlotta Kft.-ben ideális partnert találtunk elképzeléseink megvalósításához. A cég kizárólagos disztribútorként képviseli mostantól a Toshiba háztartási gépeit Magyarországon, valamint saját szervizháttere révén a szervizellátást is biztosítja a készülékekhez. A vállalat felkészültsége, szakmai tapasztalata és eddig eredményei alapján minden adott, hogy közösen sikerre vigyük a márkát a magyar piacon is.
Milyen termékcsoportokban jelennek meg elsőként?
Elsőként mosogatógépekkel, mikrohullámú sütőkkel, hűtőszekrényekkel és légtisztítókkal jelenünk meg a magyar piacon, a későbbiekben, de várhatóan még az idei folyamán, az elképzeléseink között szerepel a mosógépek és mosó-szárító készülékek választékba állítása is.
Tervezik-e a választék bővítését a későbbiekben?
Mindenképpen igen. Ehhez azonban szükségünk van a magyar piaci igények alapos elemzésére is. Folyamatosan nyomon követjük a fogyasztói igényeket és a vásárlói visszajelzéseket, hogy ezek alapján határozzuk meg a további termékkínálat bővítésének lehetőségeit. Mindemellett a Toshiba termékfejlesztése mindig olyan megoldások és innovációk megalkotására koncentrál, amelyek könnyebbé teszik a felhasználók életét. Ezért természetesen az ilyen fejlesztések révén is igyekszünk olyan kínálattal megjelenni, ami a magyar vásárlók számára is ideális választásnak bizonyulhat.
„Folyamatosan nyomon követjük a fogyasztói igényeket és a vásárlói visszajelzéseket, hogy ezek alapján határozzuk meg a további termékkínálat bővítésének lehetőségeit.”
Hová pozicionálják a márkát, mely fogyasztói rétegeket kívánnak megcélozni termékeikkel?
A Toshiba egyértelműen prémiummárka, ugyanakkor innovációinkkal, fejlett technológiai megoldásainkkal, minőségi termékeinkkel elérhető alternatívát kínálunk a vásárlóknak biztosítani. Termékkörtől és modelltől függően ezért a középkategóriában és a felső szegmensekben képviseltetjük magunkat készülékeinkkel.