Megállíthatatlanul

2022. július 22.

A realme 2021-ben 518 százalékos növekedést ért el a mobiltelefon-piacon. A 2018-ban alapított cég esetében ez még annyira nem is beszédes adat, hiszen egy fejlődési görbe eleje mindig meredekebben ível felfelé. A realme azonban már a TOP 4 mobiltelefon-márka közé tartozik Európában, sőt Lengyelországban a dobogóra is felért, és harmadik helyen szerepel a piaci versenyben. Lukasz Lyzwaval, realme regionális kereskedelmi igazgatójával beszélgettünk a cég eredményeiről, terveiről.

A realme kevesebb mint négy év alatt került a mobiltelefon-márkák élmezőnyébe. Minek köszönhető ön szerint ez az eredményesség? Milyen összetevői vannak a sikernek?

A realme fiatal márka. Dinamikus, kreatív és szenvedélyes csapat építette. Ezek a tulajdonságok tükröződnek termékeinkben és kommunikációnkban. A fogyasztói elektronikai ipar folyamatosan változik, és hatalmas keresletnek kell megfelelnie. A realme kihasználva a piaci rést, megszólította a fiatal célközönséget, amelynek sokat ígértek, de nem elégítették ki. Számomra egyértelmű, hogy könnyen kitűnünk a legmodernebb technológiával, a trendteremtő dizájnnal és azzal, hogy 5G technológiát mindenki számára elérhetővé tevő márkaként pozicionáljuk magunkat.

A realme ugyan fiatal cég, de a vállalat mögött álló befektetői kör olyan márkák esetében is érdekelt, mint az Oppo vagy a Vivo. Van bármilyen együttműködés ezek között a márkák között?

Noha egy családhoz – a BBK Electronicshoz – tartozunk, igyekszünk ugyanúgy versenyezni a csoporton belül, mint a piac más márkáival. Ez hajtja a fejlődésünket, és segít előrehaladni a kutatás-fejlesztés vagy a végfelhasználóknak kínált ajánlatok terén.

Úgy tűnik, hogy a vállalat stratégiájában egyre fontosabb szerephez jutnak az európai piacok is. Igaz?

Európa hatalmas piac. Az itteni emberek nyitottak az új termékekre és új megoldásokra, követik a technológiai híreket, és naprakészek akarnak lenni az újdonságokkal kapcsolatban. Célunk, hogy tovább növeljük jelenlétünket az európai piacon. Tervezzük, hogy megismertetjük a fogyasztókat az okostelefonok és AIOT-termékek gazdag portfóliójával (beleértve a háztartási kisgépeket is), amelyeket egymás után fejlesztünk. És ami a legfontosabb, az 5G technológia széles körű eltérhetőségét biztosítani hivatott márkaként arra fogunk törekedni, hogy az 5G eszközöket – nemcsak az okostelefonokat, hanem az 5G szolgáltatásokat kínáló okoseszközöket is – elérhetőbbé tegyük a fogyasztók számára.

Mennyiben más piac Európa? Működhetnek azok a megoldások, amelyek például Indiában sikerre vezettek? Vagy teljesen más megközelítést alkalmaznak?

Nagyon sok szinten különbözik, hogy csak a különböző szabályozásokat vagy a különböző fogyasztói szokásokat és igényeket említsem. Fiatal márkaként gondosan elemezzük döntéseinket – alkalmazkodunk, és olyan stratégiákat dolgozunk ki, amelyek működnek. Másrészt levonjuk a következtetéseket azokból a döntésekből, amelyek nem hozzák meg a várt eredményeket. A nagy fokú alkalmazkodóképesség és rugalmasság a mi hatalmas erősségünk.

Május végén nyílt meg az első európai realme store Budapesten. Miért Magyarországot választották, hiszen Lengyelországban például már a harmadik helyen áll a márka a mobiltelefon-piacon.

A márkaboltok célja, hogy megmutassák a realme-ben rejlő teljes potenciált, és növeljék a realme márka ismertségét. Hisszük, hogy a magyar piacon minden adott ahhoz, hogy a márkánk sikeres legyen. De még ki kell emelnünk a realme-t a versenytársak közül, és lehetővé kell tennünk, hogy az emberek megismerjék, kik vagyunk. Ezért döntöttünk úgy, hogy itt nyitjuk meg első üzletünket. Nem beszélve a helyi partnerünk támogatásáról, aki nagyon szívesen állt mellénk ebben a projektben.

Az operátorok fontos tényezőnek számítanak a mobiltelefon-értékesítésben. Az önök stratégiájában milyen szerep jut ennek a csatornának?

A mobilszolgáltatók rendkívül fontos részét képezik az egész piacnak. Nemcsak az értékesítés motorjai, hanem kulcsszerepet játszanak a márkaismertség kialakításában is. Úgy látjuk, hogy egyre nagyobb az érdeklődésük a kínálatunk iránt. Közösen hajtunk végre kampányokat – különleges, dedikált ajánlatokat nyújtunk az ügyfeleknek, és növeljük a márkánk ismertségét. Portfóliónk bővül, és ezzel együtt az operátori csatornákon való megjelenésünk is. Hiszem, hogy a kölcsönös bizalom és együttműködés kulcsfontosságú a realme európai sikere szempontjából.

A realme modellválasztéka meglehetősen széles. Miért van szükség ilyen nagy palettára, mi az oka, hogy egyszerre ennyi típus van piacon?

Célunk, hogy a legjobb termékeket kínáljuk minden lehetséges ügyfélnek. A fogyasztók különböznek az igényeik, az eszközökre fordítható költségvetésük vagy a technológiai újításokkal szembeni elvárásaik tekintetében. Célunk, hogy elérhetővé tegyük az 5G technológiát és a benne rejlő lehetőségekhez való hozzáférést. Ezért még az alsó kategóriás okostelefonjainkkal is lehetőséget teremtünk arra, hogy a vásárlók kihasználják az 5G nyújtotta előnyöket.

Mobiltelefonok esetében fontos szempontnak számítanak a frissítések. Mit kínál a realme ezen a területen?

Az új okostelefonoknál kiemeljük a 2 éves támogatást és frissítést. Ugyanakkor nem feledkezünk meg a korábbi modellek felhasználóiról sem. A frissítések nagyon fontosak – különösen biztonsági szempontból. Keményen dolgozunk azon, hogy minden felhasználónkat ellássuk a szükséges frissítéssel, de úgy érezzük, idővel elég biztonságossá válik, és nem idéz elő felesleges problémákat, amelyeket további javításokkal kell orvosolni.

A márka kínálata nem pusztán telefonokra korlátozódik. Milyen egyéb termékszegmensekben vannak még jelen, illetve milyen szerepet töltenek be ezek a stratégiájukban?

Az okostelefonok mellett már vannak nagyszerű okosóráink, laptopjaink vagy táblagépeink. Természetesen ezekben a szegmensekben tervezzük a növekedést. Azonban, ahogy már említettem, az AIOT területén is terjeszkedni fogunk. Ezért erőfeszítéseket fogunk tenni a fülhallgatóink, de a tv-k és a háztartási kisgépek fejlesztésére is. Magától értetődően az okostelefonok az alaptermékeink, és ez nem fog változni. Eközben azt szeretnénk, ha a fogyasztóknak más szegmensekben is lehetőségük lenne élvezni a minőséget és a kedvező árakat, amelyek a realme márkához kapcsolódnak.

Milyen célokat fogalmaztak meg a márkával a közeljövő vonatkozásában?

Folytatni szeretnénk a növekedést. Lengyelországban az a célunk, hogy az első helyen legyünk. Európában a három legnagyobb okostelefon-márka közé akarunk kerülni. Emellett továbbra is hisszük, hogy az 5G a jövő, és mindenkinek esélyt kell kapnia arra, hogy közvetlenül részesüljön belőle.

A realme hazai jelenlétéről a márkát forgalmazó WayteQ Europe Kft. business development managerét, Bánfi Pétert kérdeztük.

Nemrégiben nyitott meg az első realme store. Mik az első tapasztalatok az üzlet kapcsán?

A realme az ázsiai bolthálózat mintájára megkezdte az európai offline store-ok megnyitását. Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy az a döntés született, hogy az első hivatalos európai üzlet Budapesten nyithat meg. A gyártó úgy gondolja, hogy az a márka, aki hivatalos bolthálózattal rendelkezik egy piacon, az a stabilitás és megbízhatóság szimbóluma lehet a vásárlók szemében. A megnyitó ünnepség nem várt sikert hozott, nagyon örülünk, hogy ennyien eljöttek, és vásároltak a megnyitó alkalmából.

Az üzlet kereskedelmi szempontból, vagy inkább márkaépítés tekintetében fontos?

Elsősorban márkaépítési céllal nyílt meg ez az üzlet. A fizikai bolt mellett a márkaépítés további pillérei a magyar nyelvű weboldal (www.realmestores.hu), helyi ügyfélszolgálat és szerviz, valamint a közösségi médiában való lokális jelenlét.

A mobiltelefon kulcsszerepet játszik a márka kínálatában. Kizárólag erre koncentrálnak, vagy egyéb termékkörökre is hangsúlyt fektetnek?

A realme elsősorban okostelefon-gyártó, de emellett komoly IoT-termékportfólió is érkezett az európai piacra, például notebook, táblagép, Bluetooth-fülhallgatók, okosórák, valamint okosotthontermékek.

Milyen eredménnyel lennének elégedettek az idei évben, illetve mik a távolabbi céljaik a márkával?

A realme a három hazai mobilszolgáltatóval stabil és megbízható beszállítóként szeretne együttműködni. A hazai „open” piacon 10 százalék feletti piacrész elérése az elvárás.

További rovatainkból:

A jövő konyhája

A jövő konyhája

A háztartásigép-gyártók folyamatosan törekednek arra, hogy újabb és újabb megoldásokkal, innovációkkal, technológiai fejlesztésekkel jobb és...

Hogyan vernek át minket az interneten?

Hogyan vernek át minket az interneten?

Aki a világhálóhoz csatlakozik több veszélynek is ki van téve a digitális függőségtől, az eszközöket működésképtelenné tévő vírusokon keresztül az...

Toshiba háztartási gépek

Toshiba háztartási gépek

Videók - Toshiba háztartási gépekMegérkeztek Magyarországra a Toshiba háztartási gépek. A márka induló választékéban többek között fejlett...

Konyhakiállítás 2022

Konyhakiállítás 2022

Videók - Konyhakiállítás 2022 Idén 12. alkalommal került sor a legjelentősebb konyha tematikájú rendezvényre. A Konyhakiállítás 2022 számára a...

Share This