Otthoni munkavégzés és metaverzum

2022. augusztus 05.

Két évvel ezelőtt az otthoni munkavégzés kényszerű és gyors bevezetése állította kihívás elé a munkaadókat és munkavállalóikat, most pedig az irodába való visszatérés teszi próbára mindkét oldalt. Sokan hozzászoktak az otthoni munkavégzéssel járó kényelemhez és az utazással megtakarított extra időhöz, a vezetők azonban már sok esetben szívesebben látnák a csapatokat bent az irodában, közös munkavégzés közben. A magyar munkaerőpiacot folyamatosan kutató és elemző Profession.hu a választ erre a problémára egy úttörő megoldásban látja.

Beko

Bejárás az irodába vagy otthoni munkavégzés?

Bár a magyarországi munkaadók 84 százaléka 2020-ban úgy nyilatkozott, hogy nem tapasztalt hatékonyságcsökkenést az otthoni munkavégzésre kényszerült csapat részéről, mostanra többen úgy gondolják, hogy érdemes lenne ismét bejárni az irodába. Az elmúlt bő két év távlatából kirajzolódik, hogy az elszeparált munkavégzés során gyengül a kollégák közötti kapcsolat, miközben nő a bezárkózás, elszigetelődés veszélye és kevésbé működnek a kreatív folyamatok, amelyek leginkább a csapattagok közötti szinergiáknak köszönhetően élénkülnek fel. Mindezzel szemben a munkavállalók jelentős része már berendezkedett a hosszú távú otthoni munkavégzésre, amelyben megfelelően érzi magát és nem kíván visszaállni a korábbi rendszeres bejárásra és sokan vannak, akik akár állást is váltanának csupán ebből az okból. A Profession.hu 2021 végén végzett reprezentatív felmérésében a munkahelyváltás motivációit vizsgálta, amelyből kiderült, hogy a munkavállalók 32 százalékának a home office lehetőség az egyik legfőbb ösztönző a váltásra.

A megoldás a metaverzum?

A metaverzum a virtuális valóságra (VR) épül, amely segítségével egy olyan virtuális teret hoztak létre a rendszer fejlesztői, amely mindenki számára bármikor elérhető és használható. A résztvevők önálló entitásként létezhetnek egyedi avatárjaik formájában a digitális és a fizikai világot összekötő, az emberek közötti valóságos távolságot áthidaló térben, miközben valódi közösségi élményben van részük. A metaverzum lehet a web következő nagy lépése, mérföldköve. Számos munkakörben a világ bármely pontjáról lehet már dolgozni. VR szemüvegekkel felszerelkezve zökkenőmentesen elérhető a maximális koncentráltság a résztvevők között, amely elképesztő hatékonyságot tesz lehetővé – még a korábban mindig jól bevált közös rajzolás is megvalósítható ebben a virtuális tárgyalóban. Bizonyos típusú és célú ötletelések, a csapatot érintő és igénylő kreatív gondolkodás, a visszajelzés, az értékelő megbeszélések azonban mindig is igényelni fogják a személyesen jelenlétet.

Beko

Progresszív példamutatás

A Profession.hu a pandémia okozta változásokra és most az irodába való folyamatos visszatéréssel kapcsolatos kihívásokra is úttörő megoldásokkal felel. Magyarországon egyedülálló módon a Profession.hu-nál már a virtuális valóságban is lehet meetingelni. Ez a hagyományos online felületekhez képest jóval nagyobb teret biztosít a kreativitásra, a hatékony közös ötletelésekre, alkotásra és közösségi szempontból is korrigálja az egyéb digitális eszközök hiányosságát.

„Nem határoztunk meg kötelező irodában töltött napokat, hanem bizonyos tevékenységeknél gondoljuk azt, hogy a személyes találkozás szükséges. Mindemellett folyamatosan kísérletezünk új technológiákkal is, ennek keretében vezettük be a VR meetinget is a napi működésünkbe. Bármely kollégánk használhatja a VR eszközöket és bonyolíthat így találkozókat.”

Martis István, a Profession.hu ügyvezető igazgatója

Forrás: Profession.hu

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

A kínaiak már a spájzban vannak!

A kínaiak már a spájzban vannak!

„A kínaiak már a spájzban vannak!” – Elvesztett verseny vagy alkalmazkodási kényszer?  Kínai márkák, globális dömping, európai válaszkeresés – az...

BestByte nemzetközi színtéren

BestByte nemzetközi színtéren

BestByte a nemzetközi színtéren – csatlakozott az E-Square európai beszerzési szövetséghez Jelentős mérföldkőhöz érkezett a BestByte Partner Group:...

A legendás Thomson márka visszatért

A legendás Thomson márka visszatért

A legendás Thomson márka visszatért – az európai piacra szánt televíziók Magyarországon készülnekA Thomson név sokaknak ismerősen cseng, hiszen a...

Technológia és megjelenés

Technológia és megjelenés

Fontosabb televíziós fejlesztések az elmúlt húsz évből  Ha egy mondatban kellene összefogni a televíziók elmúlt 20 évének a fejlődését, akkor az az...

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató