Televíziók esetében mindig is fontos szempont volt a megjelenés. Sokáig azonban ez elsősorban a méret tekintetében nyilvánult meg. A jobb, a különlegesebb többnyire a nagyobbal volt egyenlő. A sík képernyők fejlődése azonban új utakat nyitott a tervezésben.
A dizájn-tv születése
Azt gondolhatnánk, hogy túl nagy mozgástér nincs a készülékek dizájnját illetően, és a méret mellett a keret vastagságával és a lábazat kialakításával lehet csak játszani. A modellek zömére ez igaz is, éppen ezért kezdtek a gyártók azon gondolkodni, hogy miként lehetne a tömegből kitűnni. Ahhoz képest, hogy mennyire szűknek tűnnek a lehetőségek, meglepően sok koncepció jelent meg a korábbi évek során. Több márka is megpróbált hozzányúlni magához a képernyőhöz.
Alapvetően két irányba indultak a fejlesztések, az egyik, amikor a cél a tv „elrejtése”, a másik pedig ennek éppen ellenkezője, a készülék kiemelése, hangsúlyozása. Előbbi irányvonalhoz tartozik például az átlátszó képernyő, vagy a „feltekerhető” televízió is. Ezek azonban nem pusztán dizájnelgondolások, komoly technológiai hátteret is követelnek, amelyek az ilyen készülékek árát jelentősen növelik, ezért nem is nagyon kerültek piacra. Az elrejtésötletek kapcsán említést érdemel a tükör opció is, vagyis amikor a készülék kikapcsolt állapotban tükörként létezik. Ez a megoldás valamiért nem a tv-gyártók körében vált elsősorban népszerűvé, bár a Samsung Frame koncepciója is idesorolható. Jellemzőbb, hogy egy független cég kínál kiegészítőként olyan dielektromos tükörüveget, amelyen félig átlátszó tükörbevonat van. A készülékek tv mivoltának háttérbe szorítása jelen állás szerint nem a legsikeresebb dizájnvonulat. Ebben feltehetően az is közrejátszik, hogy a tv a nappali enteriőrjének meghatározó része, ezért inkább hangsúlyos szerep dukál neki.
A másik elgondolás éppen ebbe az irányba mutat, és a készülékek kiemelését igyekszik megvalósítani. Itt nem az áll a középpontban, hogy a képernyőn mi látszik, hanem hogy a készülék hogyan mutat környezetében. Úgy tűnik, erre a megközelítésre a vásárlók is nyitottabbak, nem véletlen, hogy a tv-piac két meghatározó márkája rendelkezik is ilyen koncepcióval.
A készülék egy bútorra vagy műtárgyra emlékeztető, különleges televízió, amit a bézs keret és a puha külső szövetborítás teszi igazán egyedivé. Ezzel nemcsak a látványa, de a tapintása is kellemes a modellnek. A lekerekített élek és lágy vonalak letisztult, természetes hatású külsőt kölcsönöznek az eszköznek, ez a visszafogottság pedig a távirányító kialakításában is megjelenik. A tévé visszahajló hátoldala akár polcként is funkcionál, és lehetőséget nyújt könyvek, képek, vagy egyéb kisebb méretű személyes tárgyak elhelyezésére is. A Posé karcsú, négylábú állványának köszönhetően szinte bárhol, akár a szoba közepén is stílusosan elhelyezhető. A készülék pedig nem csak kívül, belül is olyan prémiummegoldásokat kínál, mint a beépített mesterséges intelligencia, vagy a 4K-felbontású, valósághű képi világ, amely a legújabb OLED-technológiájú kijelzőn végtelen kontraszttal és élénk színekkel jelenik meg.
A készülék formaterve az „I” dizájnnevet kapta, ami a keret kialakítása mellett utal arra is, hogy a modell gyakorlatilag bárhová elhelyezhető, köszönhetően annak, hogy megjelenése minden szögből esztétikus látványt nyújt. A televízióhoz elegáns fémállvány tartozik, amely jól illeszkedik a stílusos kerethez. A kisebb terekben is jól néz ki, a leszerelhető lábak pedig könnyen átalakíthatóvá teszik a modellt. A The Serif pamutkék és felhőfehér színváltozatban is elérhető. Természetesen a modell technikai jellemzői is kimagaslóak. Így a 100%-os színgazdagságot biztosító Quantum Dot képmegjelenítő technológia mellett olyan funkciókkal is rendelkezik, mint az NFC, amely révén elég a telefont a készülék tetején elhelyezni ahhoz, hogy a két eszköz összekapcsolható legyen. De említhető az adaptív képfunkció, ami a fényviszonyokhoz állítja a készülék képét, vagy az adaptív hangerő-szabályozás, amely automatikusan felismeri a zavaró zajokat, és ehhez igazítja a hangerőt.