Rekord árbevétel a Euronicsnál

2023. február 07.

Az Euronics a megelőző év szintén rekorderedményét is felülmúlta 2022-ben. Az árbevétele 20 százalékkal, a megvásárolt termékek száma 5 százalékkal emelkedett, míg vásárlások átlagos kosárértéke 13 százalékkal nőtt az év során. Ezzel együtt a Euronics jelentős piacrész emelkedést is elért az év végére.

Beko
Újabb rekordévet zárt az Euronics

A legerősebb árbevételű hónapok az ünnepi szezonra tehetők, november és december voltak. Az év utolsó hónapjaiban a darabszám szempontjából a három legnépszerűbb termékkör az okostelefon, a kéziporszívó és az olajsütők voltak. Az utóbbiak esetén egyre népszerűbbek a forrólevegős, ún. Air Fryer készülékek. Az eladásokat árbevétel szempontjából vizsgálva elmondható, hogy az időszak során a legtöbbet az okostelefonok, nagy képátmérőjű (55”-nél nagyobb) televíziók, kombinált alulfagyasztós hűtőszekrények, szárítógépek és mosógépek hozták. Az Euronicsnál 2021-ben újonnan bevezetett termékkörök jól szerepeltek 2022-ben is. A kínálat új termékkörökkel való bővítését 2022-ben is folytatta a cég, így tavaly kerültek bevezetésre a sport, az állateledel és kisállattartás termékkategóriák, valamint a LEGO termékek is. Az utóbbi bevezetése különösen sikeres volt, fél év alatt 9000 játékkészletet adott el az áruházlánc.

Fejlesztések a háttérben

A cég 2022-ben nyitotta meg új, részben automatizált raktárát, így lehetőség nyílt arra, hogy akár hosszabb távra is készletezzen és felkészüljön az árfolyamingadozásból eredő áremelkedésekre, illetve az inflációs nyomásra. A raktárberuházás emellett számos egyéb eredményt is hozott. Az Euronics fontosnak tartotta a kiszállítási idő lerövidítését, hogy ezáltal is a vásárlói elégedettséget tudja emelni. A raktárban működő árumozgató robotok, eddig közel 600 ezer megrendelés teljesítésében segítettek, hozzávetőlegesen 30 százalékkal növelve az online rendeléseknél az árukiadás hatékonyságát, illetve a gyorsabb rakodási időnek és a folyamatos, magas szinten tartott árukészletnek köszönhetően a cég gyorsabb kiszállítást tudott elérni az áruházakba, és az otthoni kézbesítés terén egyaránt. 2022 februárjában a webshop új webmotort kapott, aminek egyik nem titkolt célja az ügyfélélmény magasabb szintre emelése volt. Gördülékenyebbé vált a regisztráció és kosárfolyamat is. Az omnichannel értékesítési struktúra révén nem csak az online, de az offline értékesítési folyamatok is sokat fejlődtek.

Beko

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

Az összekapcsolhatóságé a jövő

Az összekapcsolhatóságé a jövő

A tizenkét európai országban, több mint 12.000 résztvevő bevonásával, a BSH megbízásából végzett reprezentatív felmérés szerint a...

Kávéfőzőt is készít már az LG

Kávéfőzőt is készít már az LG

Az LG marketingplatformja az LG Labs jegyzi a márka első kávéfőzőjét, a DUOBO-t. A készüléket az Apollo 11 első holdraszállásának évfordulóján...

Kedvező kilátások a MediaMarkt-nál

Kedvező kilátások a MediaMarkt-nál

A Ceconomy AG , a Mediamarkt Saturn anyavállalata közzétette a harmadik pénzügyi negyedévre (április-június) vonatkozó adatokat, az 1026 üzletében...

Share This