A tradicionális márkák mellett ma már szinte minden termékkörben számos olyan branddel is lehet találkozni, amelyről ma még viszonylag keveset tudni idehaza. Rovatunkban ezeket a márkákat igyekszünk bemutatni. Ezúttal a Nedis hátterét ismerhetik meg. A márkát idehaza forgalmazó Nedis Kft. ügyvezető igazgatójával, Köves Gáborral beszélgettünk.
Mit érdemes tudni a Nedis hátteréről?
A Nedis 2018-ig különböző márkanevek, például König, HQ, Valueline, Bandrigde, Sweex, Camlink alatt értékesítette termékeit. 2018-ban a berlini IFA alkalmával mutattuk be az „egy márka” stratégiánkat, és onnantól kezdve minden terméket Nedis márkanév alatt vezetünk be. Saját fejlesztést nem végzünk, azonban a csomagolást mi tervezzük, és nagyon szorosan együttműködünk a kínai beszállítóinkkal, hogy biztosítsuk termékeink minőségét. Kínában saját beszerzési és minőségügyi szervezetünk van több mint 20 helyi alkalmazottal. Úgy pozícionáljuk magunkat, mint „gyors követő”, és megfizethető alternatívája az „A” márkáknak.
Magyarországon hogyan van jelen a márka?
A Nedis 1992-ben alakult meg Magyarországon, először vegyesvállalatként, de 1994-től a Nedis Hollandia 100%-os leányvállalata vagyunk. A Nedis hasonló leányvállalatai Európa 14 országában működnek.
Milyen csatornákon keresztül zajlik az értékesítés?
Végfelhasználóknak nem, kizárólag viszonteladóknak értékesítünk. Magyarországon a nagy hipermarketekkel, fizikai boltokkal, köztük a legnagyobb hálózatokkal és kisebb független üzletekkel is együttműködünk. Fontos és egyre növekvő szegmenst jelentenek az online áruházak. A webshop partnereinket támogatni tudjuk adatszolgáltatásunkkal, mint például cikklista leírással, képekkel, árakkal és készletmennyiséggel, amely lehetővé teszi online partnereink számára, hogy a teljes termékkínálatunkat könnyen kínálhassák a mi készletünk felhasználásával. Rövid szállítási idővel, 2-3 nap alatt jut el a termék végfogyasztóhoz. Ennyi idő alatt mi elszállítjuk a terméket az online boltnak, aki pedig kiszállítja a vásárlóhoz. Jelenleg bevezetés alatt van a „drop-shipment” rendszer, amikor a nálunk raktáron lévő terméket értékesítő viszonteladó partnerünk, akár webáruház, akár fizikai bolt, megrendelését nem a kereskedő partnernek, hanem közvetlenül a rendelést leadó végfelhasználónak szállítjuk ki. A számlázás és fizetés természetesen a viszonteladó partner és a végfelhasználó között zajlik.
Milyen termékcsoportokban találkozhatunk a márkával, melyek a kiemelt szegmensek?
Kínálatunkban több mint 8000 cikkelem található, amelyből 4000 cikkelem a Nedis márkájú. A legnagyobb cikkcsoport a csatlakozás termékcsoportunk, amely több mint 1700 különböző cikket tartalmaz, amelyek lehetővé teszik ügyfeleink számára, hogy bármilyen eszközt bármihez csatlakoztassanak, ha ez technikailag lehetséges. Jó választékkal rendelkezünk háztartási kisgépekből, amelyek közül a legkelendőbbek a különböző forró levegős sütők. A „hagyományos” termékek mellett a Smart Home termékek széles választékával rendelkezünk, amelyek mindegyike a SmartLife alkalmazásunkkal vezérelhető. Több „okostermék“ kapható a világítás, kamerák, klíma, Zigbee, energia, biztonság, vezérlés, háztartási eszközök területén.
Szerepel a kínálatukban más márka is?
Több mint 50 különböző márkát forgalmazunk, amelyek közül 20 kiemelt, úgynevezett fókuszmárka és partner. Olyan márkákkal dolgozunk szorosan együtt, mint például a Bosch/Siemens, Brennenstuhl, Briel, Hirschmann, PierGiacomi, Tollco, Varta, Visaton, azonban ezek az együttműködések nem kizárólagos jellegűek.