Nem mindenki fókuszál kizárólag a nagyvállalatokra a B2B szegmensben

2023. szeptember 13.

A B2B elnevezés bár tökéletesen leírja és tömöríti a vállalati ügyfél szegmenst, mégis némileg olyan érzetet kelt, mintha ez a lehetőség csak komoly menedzsment háttérrel rendelkező nagyvállalatok számára lenne opció. De nem a MediaMarkt esetében, amely nagy fókuszt helyez a B2B specifikus megoldásokra, így esetükben azok minden méretű, kis-, közép- és nagyvállalatok számára is elérhetőek. A kereskedelmi lánc 2015-ben indított el B2B üzletágát, amely Magyarországon 2021 óta teljes lefedettség működik. Boros Ferencet, a Media Markt Magyarország B2B üzletágvezetőjét arról kérdeztük, mivel is foglalkozik pontosan ez a divízió és milyen előnyöket kínál az ügyfelek számára.

Sztupár_Andrea
Milyen vállalkozásoknak lehet opció az önök B2B szolgáltatása?

A A B2B területre specializálódott kereskedők kapacitásaik miatt főként a közép és nagyvállalatokra összpontosítanak, számukra azonban fontos a kisebb cégek elérése is. B2B szolgáltatatásaink a vállalkozások méretétől és tevékenységétől függetlenül kínálnak előnyöket ügyfeleinknek. Legyen szó egy kisebb fodrászatról, amely professzionális eszközt keres, vagy egy ingatlanfejlesztőről, amely háztartási gépekkel szeretné felszerelni az épülő lakásokat, a MediaMarkt bármely vállalkozás számára tud speciális, az egyéni igényekhez igazodó megoldásokat kínálni. Hatékony segítséget tudunk nyújtani például egy egyszerű monitor vagy számítógép kiválasztása, vásárlása esetén egy kisebb cégnek, ahol a vállalkozás méretéből adódóan nincs dedikált kolléga az IT beszerzésekre. De éppen ilyen támogatást tudunk biztosítani azoknak a vállalatoknak is, ahol a kihívást éppen a nagyon komoly IT háttér megteremtése jelenti, mint mondjuk egy tervező iroda esetében. 

Az egyedi igények figyelembe vétele pedig nem ér véget a beszerzés szintjén. Egy ingatlanfejlesztő például igénybe veheti a kiszállítás, a beépítés, vagy akár az üzembehelyezéssel kapcsolatos szolgáltatásokat. Sőt az együttműködés kiterjedhet akár okos megoldások, eszközök, készülékek integrálására is, amely hozzáadott értéket jelenthet egy ingatlan esetében.

A beszerzéshez, illetve a termékekhez kapcsolódó szolgáltatásokon kívül is kínálnak lehetőségeket?

Természetesen igen. A specifikus vagy professzionális termékek beszerzése, a tanácsadás, a technikai segítségnyújtás, a beüzemelés csak egy része a B2B tevékenységünknek. Ezeken felül is tudjuk támogatni a vállalkozásokat, segíteni azokat üzletfejlesztésükben. Logisztikai és pénzügyi opciókat is kínálunk, mint amilyen a lízing, illetve tartós bérlet megoldások, valamint fizetési, finanszírozási lehetőségeket tudunk ajánlani, amelyek között az eltolt finanszírozások egyre népszerűbbek.

Milyen háttér áll rendelkezésre az ügyfelek kiszolgálásához?

Az üzletágon belül 17 B2B specialista dolgozik, akik kifejezetten a vállalati ügyfelekre szakosodtak. Ezek a kollégák mérik fel az igényeket, végzik az együttműködésekhez szükséges egyeztetéseket és alakítják ki az ügyfélre szabott szolgáltatás csomagot. Ugyanakkor az áruházakban dolgozó munkatársak is kapcsolódnak a rendszerhez, és a céges vásárlások során felhívják a figyelmet a B2B partnerprogramban rejlő lehetőségekre és előnyökre.  A MediaMarkt multichannelben gondolkodik éppen ezért a vállalati ügyfelek számára is elérhető az online csatorna. B2B portálunkon keresztül online is ki tudjuk szolgálni a partnerprogramban résztvevő ügyfeleinket, ezzel is szélesítve az együttműködés lehetőségeit. A MediaMarkt vállalati üzletágának modellje pedig lehetőséget teremt a beszállítók számára is, hogy a kisebb vállalkozásokat is hatékonyan kiszolgálhassák. Hátterünk és üzleti modellünk mellett pedig komoly előnyt jelent számunkra a fogyasztók körében elért ismertség és a megbízhatóságon alapuló bizalom is.

“Akik a vállalatok számára vásárolnak egyben fogyasztók is. Éppen ezért cseng jól a vállalati szegmensben is a MediaMarkt neve.”

Boros Ferenc, Media Markt Magyarország B2B üzletágvezető

Ugyanakkor folyamatosan fejlesztünk is. Kategóriamenedzsereink aktívan dolgoznak a B2B paletta megfelelő bővítésén, monitorozzák az igényeket, valamint a beszállítók is újabb és újabb megoldásokat kínálnak. Szélesedik a professzionális termékek köre, illetve hamarosan elindul a papír-írószerértékesítés is. Emellett pedig a szolgáltatások fejlesztése is folyik. A következő hónapokban bevezetésre kerül a B2B termékbiztosítás, a jövő év elejétől pedig a loyalty program is, amelynek része, hogy a szolgáltatásokat applikációból is igénybe tudják majd venni az ügyfelek.

  További rovatainkból:

30 éves a Hama Magyarországon

30 éves a Hama Magyarországon

Videók - Hama 30  A Hama 2023-ban ünnepli fennállásának 100. évforduláját. Az 1993-ban alapított hazai leányvállalat pedig 30. jubileumához...

Miele Experience Center |  Debrecen

Miele Experience Center |  Debrecen

Videók - Miele Experience Center |  DebrecenIdén márciusban tesztüzemmel indult, áprilisban pedig hivatalosan is megnyitott a legújabb Miele...

Share This