Monitor monitorozás

2024. február 19.

A monitor kínálat meglehetősen szerteágazó és kiterjedt. A szegmens több kategóriát ölel fel, az egyes modellek pedig számos termékjellemzőben térhetnek el. Mindemellett a fejlesztés folyamatos és a gyártók évről évre újabb típusokkal rukkolnak elő, kiszolgálva az adott célcsoport aktuális igényeit. A monitorok piacáról, a termékkör jellemző trendjeiről, illetve a domináns fejlesztési irányokról is beszélgettünk a Philips és AOC márkájú monitorokat forgalmazó MMD/AOC Country Sales Managerével, Takács Ritával.

A monitorok több kategóriába sorolhatók, üzleti, játékra, vagy alapvető feladatokra tervezett modellek. Melyik a legdinamikusabban fejlődő szegmens jelenleg?

Két kategóriát emelnék ki, az egyik a gaming, azaz online játékokhoz kifejlesztett monitorok szegmense, ezen belül is a magas teljesítményű modellek. A másik pedig az ugynevezett USB-C monitorok területe, amelyet a laptophoz illetve egyéb más eszköz mellé használt kijelzők alkotják.

Az egyes monitor kategóriákhoz tartoznak preferált értékesítési csatornák?

Az üzleti célú beszerzések esetében igen. A cégek, vállalatok jellemzően rendszer integrátor szolgáltatókon keresztül vásárolják meg a monitorkat. Ez külön csatorna, teljesen más, mint a lakossági hagyományos online és offline csatornák.

Monitorok esetében az online vagy az offline értékesítés az erősebb?

Mint minden IT kategória esetében, a monitoroknál is egyértelműen az online értékesítés erősebb, és ez a szegmens is rohamosan növekszik az  online kereskedőknél.

Az online kínálat szinte bármekkora lehet. Egy hagyományos üzlet esetében mi lehet az optimális választék ön szerint?

Mindenképpen tartanék a TOP10 modellből egy hagyományos üzletben, illetve 3-4 felső kategóriás terméket is polcra tennék. A gaming modelleknek pedig külön helyet biztosítanék, mert ezen a területen nagyon gyors a fejlődés.

Véleménye szerint mi mozgatja elsősorban a monitorok piacát? Vagy másképpen, miért vesznek a fogyasztók új monitort? Jobb teljesítmény, nagyobb képátló, vagy egyéb tulajdonságok a motiváló tényezők?

Külön kell vizsgálni, hogy otthonra, munkára vagy online játékra használjuk a monitort. Laptophoz vagy asztali géphez. Mi a fontos nekünk, a monitor nagysága, a felbontás, a sebesség, a csatlakozók. Ha ezeket tudjuk, akkor könnyedén kiválaszthatjuk a nekünk megfelelő monitort. Hogy miért vesznek a fogyasztók monitort, hát az előbb felsoroltakért, vagyis, hogy az adott tevékenységet minél jobb minőségben tudjuk elvégezni. 

Milyen irányba haladnak a fejlesztések, melyek a legújabb innovációk a monitorok területén?

Magasabb „Hz“ azaz képfrissétés, nagyobb felbontás, nagyobb képátló, modern csatlakozók, hangszóró hangzása, beépített kamera, ezek minden évben magasabb minőségben kerülnek az új fejlesztésű kijelzőkbe.  Az USB-C technológia szintén fontos, egyre inkább elterjedő innováció a PC monitorok esetében, amely számos olyan előnyt kínál, amely növeli a kényelmet és a funkcionalitást. Az USB-C egyik legfontosabb előnye a sokoldalúság, mivel egyetlen kábelen keresztül lehetővé teszi az adatátvitelt, a tápellátást és a videokimenetet. Ez egyszerűsíti a kábelkezelést és csökkenti a rendetlenséget az íróasztalon, miközben gyorsabb adatátviteli sebességet és jó minőségű videokijelzést tesz lehetővé.  Az irodai modellek mellett egyre több gamer monitor is rendelkezik USB-C porttal, így a felhasználó játék közben is képes feltölteni a csatlakoztatott gamer laptopot, vagy további perifériákat, ezáltal növelve a felhasználói élményt.  

Mennyire keresettek az olyan speciális jellemzők, mint az ívelt képernyő, vagy a 16:9 képaránytól eltérő formátum?

Az ívelt monitotokra még mindig visszafogodtabb a kereslet, főleg a gamerek vásárolják. A nem szokványos képaránnyal rendelkező monitokat pedig azon felhasználók keresik, akik jellemzően munkára haználják a készülékeket.

Mennyiben befolyásolja monitor piacot, hogy televíziók is rendelkeznek már olyan tulajdonságokkal, amelyek révén a monitorok alternatíváját jelenthetik.

Azt kell mondjam, ez a szempont nem befolyásolja a piacot, ez még mindig két külön kategória itthon.

A monitor kínálat meglehetősen széles, mind márkák, mind modellek tekintetében. Ráadásul a monitoroknak igen sok termékjellemzője is van. Tapasztalatai szerint mire fordítanak kiemelt figyelmet a vásárlók? Mely termékjellemzők befolyásolják leginkább a választásukat?

Általánosságban elmondható, hogy hazánkban a lakossági ügyfeleknek nagyon fontos a megbízhatóság, a stabil brand ami a monitor mögött van. Emellett azonban még mindig nagyon árérzékeny a magyar piac. Ami technikai jellemzőket illeti, mint már említettem, ez a használattól függ. Gyorsaság, felbontás, méret, hagzás, panel típúsa, csatlakozók, amit most hirtelen felsorolnék.

AOC és Philips monitorok

A TPV Technology Limited a világ egyik legnagyobb monitorgyártója és vezető kijelzőmegoldások szolgáltatója, amely asztali monitorok és LCD TV-k széles választékának tervezésére és gyártására specializálódott. Különböző iparági szegmensek számára gyártott informatikai kijelzőtermékek gyártása révén, a vállalat jelentős méretgazdaságossági előnyöket élvez, és világszerte szilárd kapcsolatokat ápol a panelgyártókkal.

A TPV 2005-ben felvásárolta a Philips monitorüzletágának egyes részeit, 2008-ban pedig a két vállalat márkalicenc-megállapodást kötött az informatikai kijelzők és a közterületi feliratok területén.  A TVP leányvállalata a Hollandiában bejegyzett és Amszterdamban található központtal rendelkező MMD-Monitors & Displays Holding B.V., amely világszerte kizárólagos piacra bocsátója és értékesítője a Philips márkájú LCD kijelzőknek a Koninklijke Philips N.V védjegy engedélye révén. A Philips márka ígéretének és a TPV kijelzőgyártási szakértelmének kombinálásával az MMD gyors és célzott megközelítést alkalmaz az innovatív termékek piacra juttatásához.

A TVP másik leányvállalata az 1967-ben alapított, kijelzőtechnológiára szakosodott AOC, amely átfogó termékportfóliója innovatív, ergonomikus, környezettudatos és stílusos megoldásokat kínál professzionális és személyes alkalmazásokhoz egyaránt. Az AOC játékosokra specializálódott almárkája, az AGON by AOC, amely 2020 óta az egyik vezető gaming monitor-márkának számít. Portfóliója három kategóriát ölel fel. Az AOC GAMING a hobbi játékosokat, az AGON a versenyszintű játékosokat, az AGON PRO pedig az esport rajongókat és a profi esport játékosokat célozza.

További rovatainkból:

Itt a roller, hol a biztosítás?

Itt a roller, hol a biztosítás?

Idén május 9-én került kihirdetésre a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról (KGFB) szóló 2009. évi LXII. törvény módosítása, amely az...

Kapufa

Kapufa

A nagy érdeklődésre számot tartó sportesemények a műszaki kereskedelemben, elsősorban a televíziók kapcsán, mindig is kiemelt szezont jelentenek,...

Konyhakiállítás 2024

Konyhakiállítás 2024

Videók - Konyhakiállítás 2024Március 1-3 között került megrendezésre a 14. Konyhakiállítás, Magyarország legrangosabb konyha tematikájú rendezvénye....

Share This