Az Onlinemárkaboltok a hazai háztartási gép piac egyik jelentős online kereskedője. A cég nem régiben saját márkával is bővítette a kínálatát. Az új Homefort brand pedig nem csak a vásárlóknak kínál új választási lehetőséget, de a hazai kereskedőknek is alternatívát teremt választékuk bővítésére. Balla-Wohlfarth Csillával, az Onlinemárkabolt Magyarország Kft. Tulajdonostárs- Ügyvezető Igazgatójával beszélgettünk az új megközelítés céljáról, a márka hátteréről, választékáról és a vállalat terveiről.
Miért döntöttek úgy, hogy saját márkát dobnak piacra?
Több okból is. Webáruházunk nyitása óta több mint 270 000 vásárlónk volt, cégünk egyedisége pedig, hogy minden vásárlónkkal beszélünk telefonon. Arra törekszünk, hogy kiszolgáljuk a vásárlók igényeit és tényleg azt adjuk nekik, amire szükségük van. Mi szeretjük az embereket, és szeretnénk boldoggá tenni őket. A telefonbeszélgetések nyújtotta személyes kapcsolat pedig sokat segít ebben. Tapasztalataink alapján a mai gépek túl lettek bonyolítva, millió „csilli-villi“ funkcióval, amit az emberek sosem használnak ki, ellenben emiatt több a meghibásodási lehetőség. Vegyünk például egy mosógépet, ami rendelkezik 25 funkcióval. Ez nagyon jól hangzik, és remekül lehet marketinget építeni rá, de nem hiszem, hogy bárki is használna a mindennapokban ennyi programot. Így a Homefort termékekbe igyekeztünk csak a leghasznosabb funkciókat benne hagyni, és törekedni arra, hogy hosszabbtávon lehessen használni a készülékeket.
A saját márka indításának másik oka, hogy évről évre rengeteget küzdünk a szezonális termékek készlethiányával. Például hiába rendelünk a nyár elején egy népszerű hűtőből több mint 100 darabot, a beszállítók nem tudják tartani az iramot a hirtelen a megnövekedett igényekkel. Az pedig rengeteg elégedetlen vásárlót eredményezhet, hogy hónapokat kell várni bizonyos esetekben egy-egy termékre. Ezt igyekszünk a Homefort márkával megoldani. További ok, ahogy a legtöbb magyar vállalkozás, mi is küzdünk az óriási árharccal, amit a multik zúdítanak ránk. Nem tehetjük meg, hogy veszteséges, árrés nélküli vállalkozás legyünk. A saját márkánk esetében, mivel nem jelenünk meg vele a multiknál, az árakat tudjuk tartani, és így az árrés nekünk és viszonteladó partnereinknek is biztonságban van.
„Pontos elemzéseket végeztünk kategóriánként a termékekhez, milyen paraméterekkel és árakkal milyen fogyások történtek a közkedvelt márkákból. Milyen készlettel, forgássebességgel, és hogyan teljesítettek a top eladott termékek. Mikor, miből van készlethiány a piacon.”
Mennyi előkészületet igényel egy saját márka létrehozása? A választék kialakítás, a tervezés, a szükséges háttér, stb. mennyi időt vesz igénybe? Vagy másként megközelítve az ötlet és a kivitelezés között mennyi idő telt el?
Mindenképpen szükségesnek tartom elmondani, hogy az Onlinemárkaboltok 1997 óta működő vállalkozás, így több mint huszonöt év tapasztalata és statisztikái állnak rendelkezésünkre. E nélkül belevágni egy új márkába nem biztos, hogy nem mellényúlást eredményezne. A rendelések kizárólag nagy tételben történhetnek, és ha egy cég nem tudja eladni a rengeteg berendelt terméket, akár csődbe is mehet, vagy nagyon gyorsan veszteségessé válhat. Pontos elemzéseket végeztünk kategóriánként a termékekhez, milyen paraméterekkel és árakkal milyen fogyások történtek a közkedvelt márkákból. Milyen készlettel, forgássebességgel, és hogyan teljesítettek a top eladott termékek. Mikor, miből van készlethiány a piacon. Aztán a finanszírozás, rengeteg engedélyeztetés, tesztelés, bevizsgálás a kapcsolatépítés, a gyártás, a logisztika, a szervizhálózat kialakítása előzte meg a konkrét lépéseket. Egy teljes évbe telt a feltérképezés, a teszttermékek rendelése és megvizsgálása, és előkészületek az első termékek megérkezése előtt. Nagyon profi csapat megfeszített munkájának az eredménye, hogy sikeres a Homefort márka.
Milyen termékekből áll a jelenlegi kínálat, illetve nagyságrendileg hány modell alkotja a választékot?
A legjobban keresett termékekből áll a választék, sok esetben úgy összeválogatva, hogy más márkáknál készlethiányos termékekre adjunk megoldást. A választékunkat mosógépek, mosogatógépek, hűtők, páramentesítők, páraelszívók, sütők és főzőlapok alkotják. Jelenleg körülbelül 30 modellből áll a kínálat, de ez folyamatosan bővül.
További típusokkal, vagy újabb termékkörökkel tervezik a szortiment bővítését a későbbiekben?
A márkára folyamatosan nő az igény, így dinamikusan fejlődik. Folyamatosan monitorozzuk a piacot és az igényeket, rendeljük a teszt termékeket, és hallgatunk a vásárlói véleményekre. Az biztos, hogy egyelőre a háztartási gépek területén szeretnénk maradni, abban vagyunk szakértők. A szabadon álló készülékek után a beépíthető modellek felé fordulunk, és kisgépeket is szeretnénk bevezetni.
A szervizhátteret hogyan oldják meg?
Magyarország egyik legjobb, országos lefedettséggel rendelkező szervizével dolgozunk hosszú évek óta. Sok nehézséget oldottak már meg nekünk más márkák problémás gépeivel kapcsolatban. Ők a partnereink a Homefort gyári szervízelés terén is, akik az országban a legnagyobb alkatrész raktárral rendelkeznek, biztosítva a magas szintű ügyfélkiszolgálást. Mi pedig a készülékekhez minden esetben széles körben vásárolunk gyári alkatrészeket.
Kiket céloz a márka, illetve hová pozícionálják a termékeket?
Szlogenük: Homefort Az otthon szíve. A családtagok könnyedén megszeretik termékeinket, melyeket könnyű kezelni, letisztult designjuk miatt illeszkednek a meleg otthonokba, és szolgálatuk megkönnyíti az ott élők életét. A fiatalokat, kisebb háztartásokat célozzuk a márkánkkal, hiszen például mosógépeink 6-7 kg töltetsúlyúak, ami egy két- három fős háztartásnak tökéletes. Középkategóriás gépeink a legkeresettebb termékeknél egy kicsivel többet tudnak, remek áron!
„Saját csatornáinkon teszteltük a termékek eladását, és mivel terv szerint alakul az eladás, a vásárlók örömmel választják a Homefort márkát, már szívesen kínáljuk viszonteladóknak is.”
Milyen csatornákba szánják a készülékeket? Saját felületeiken értékesítik vagy kereskedő partnerekre is építenek?
Szeretnék olyan partnereket találni, akik szeretnének keresni a termékeken, és értékelnék azt, hogy a készülékek nem lesznek belistázva multicégekhez, akik letörik az árakat és ellehetetlenítik a kisebb vállalkozásokat. Saját csatornáinkon teszteltük a termékek eladását, és mivel terv szerint alakul az eladás, a vásárlók örömmel választják a Homefort márkát, már szívesen kínáljuk viszonteladóknak is. Online dropshipping szolgáltatással is, offline pedig azon partneri jelentkezőket várjuk, akik rendelkeznek bemutatóteremmel.
Mennyiben igényel más megközelítést, vagy jelent másfajta gyakorlati feladatokat a forgalmazói szerep, a piacon eddig betöltött státuszhoz képest?
A megközelítés, hogy a vásárlók azt kapják, amire igazán szükségük van, az Onlinemárkaboltok fő küldetése, nem változott. Nagy márkák kereskedő partnereként tudjuk milyen a másik oldal. A közismert márkák importőreivel kialakított hosszú éves együttműködésünk, kiváló kapcsolatunk, sok tapasztalatot adott nekünk ahhoz, hogy most, mint importőr, tudjuk, mire van szüksége a viszonteladóinknak. A jól eladható termékek, jó áron, biztos árréssel, nagy készlettel, és stabil szervízhálózattal garancia, hogy megbízható viszonteladókkal, sikereink hosszútávon megalapozottak legyenek forgalmazóként is.
A háztartási gép szegmens tavaly nem igazán szárnyalt. Mennyire kedvez most a helyzet a márka bevezetésnek? Hogyan látják a lehetőségeiket a piacon?
A multik által a nagymárkák árainak letörése azt eredményezte, hogy a kis- és közép vállalatok sokkal kevesebb árrést és eredményt tudtak realizálni, mint korábban. A Homefort márka értékesítése, mivel a vásárlói igények alapján lett kialakítva és árrést is tud termelni, érdemes az eladásra. Azt gondolom, minél több cég ismeri ezt fel, annál hamarabb lesz a márka az országban közismert. A legjobbkor vezettük be.
Milyen célokat fogalmaztak meg az idei évre, illetve hosszabb távon?
Mindenképpen szeretnénk fenntartani a minőséget és megbízhatóságot a márka ígéreteként. A háztartásigépeinket, mint egy új családtagot köszönteni családoknál. Nem megyünk az eddigi korrekt beszállítóink ellen. Továbbra is fontos a win-win kapcsolat. A Homefort nem ellenük, hanem értünk, magyar kereskedőkért jött létre. Kategóriánként nem lesz széles a választék. Csak a legkeresettebb konfigurációkat dobjuk piacra, így nem kell se nekünk, se a viszonteladóinknak széles szortimentet finanszírozni Homefortból. Túl jó a cégünk ahhoz, hogy elpazaroljuk és egy alacsony nyereséget termelő, átlagvállalkozássá váljunk, ahol nem tudjuk méltóképpen megbecsülni a benne dolgozókat.
További rovatainkból:
A Candy új arca
Az arculat, vagyis a cég vizuális megjelenése, a vállalatok egyik legfontosabb kommunikációs eszköze, hiszen a fogyasztók elsőként ezzel találkoznak...
A tisztaság nyomában
A légtisztító készülékeket számos paraméter jellemzi. Ilyen például a levegőcsere gyorsaságára utaló maximális légáram, amely megmutatja, hogy...
IFA 2024 I. rész
Videók - IFA 2024 I. rész A fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...
IFA 2024 II. rész
Videók - IFA 2024 II. részA fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...