A JVC tradicionális szórakoztató elektronikai márka, amely a hazai vásárlók között is széles körben ismert. Ahogyan számos egyéb brand a technológiai és piaci környezet változásának hatására a JVC is számos változáson ment keresztül története során, amely aktuális piaci jelenlétét is meghatározza. A márka hátteréről, a forgalmazást érintő kérdésekről és a hazai termékválasztékról kérdeztük Pavel Štoreket, az ETA, a.s. JVC márka menedzserét.
A 80-as 90-es évek ikonikus márkája, a JVC 2008-ban egyesült a Kenwood Corporationnel. Mit érdemes tudni a nagy múltú márka jelenlegei hátteréről, fejlesztés, gyártás, forgalmazás tekintetében?
A JVCKENWOOD Corporation Japan olyan termékeket és megoldásokat kínál, amelyek a terméktervezés révén egyszerre nyújtanak „izgalmat” és „nyugalmat” az audio, vizuális és kommunikációs termékkörökben. E szegmensek némelyike azonban nem látható a tipikus végfelhasználó számára, mivel a B2B értékesítés olyan ágazatokba is irányul, mint az egészségügy, a mobil kommunikáció és távközlés, illetve a biztonságtechnika. A JVC márka kiskereskedelmi termékei, mint például a fejhallgatók vagy az otthonra, illetve autóba szánt audio készülékek, a helyi üzleti környezetnek megfelelően Európa minden országában különféle online kiskereskedelmi platformokon érhetők el.
Elmondaná, hogy mi a kapcsolat a JVCKENWOOD Corporation és a Magyarországon is leányvállalattal rendelkező ETA a.s. között?
A JVCKENWOOD Corporationnel 2021-ben írtuk alá a licencszerződést Magyarországra, Bulgáriára, Romániára, Lengyelországra, Csehországra és Szlovákiára vonatkozóan. Olyan audio szegmensekben fejlesztünk és gyártunk termékeket, mint a televíziókhoz kínált hangprojektorok, hordozható, illetve party hangszórók, DAB és FM rádiók, internetes rádiók, ébresztőórás rádiók és egyéb speciális, fejlesztés alatt álló termékek. A televíziókészülékek nem képezik e szerződés részét, mivel a JVC televíziókat a JVCKENWOOD egy másik európai licencpartnere fejleszti és gyártja. Azonban mi vagyunk a JVC TV-k kizárólagos forgalmazója Magyarországon, a Cseh Köztársaságban és Szlovákiában.
Mit jelent és milyen előnyökkel jár ez a JVC végfelhasználó számára?
A termékeket a JVCKENWOOD Japán nagyon szigorú ellenőrzése mellett fejlesztjük. Ez azt jelenti, hogy a vásárló a JVC márkától elvárt minőségi szabványoknak megfelelő termékeket kap. Az ETA a.s. egy nagyon professzionális és rugalmas vállalat, amely széleskörű képességekkel rendelkezik a termékfejlesztés, a minőség és az import szabványok terén, a kollektívát pedig tehetséges és elkötelezett szakemberekből álló csapatok alkotják. Elköteleztük magunkat, hogy sok új terméket hozzunk a piacra. Eddig 25 termékünk van az audio portfólióban, és 21 terméket fogunk bevezetni 2024 végén és 2025 folyamán. Így a vásárlók a JVC TV-k, valamint az ETA Hungary által forgalmazott JVC audio termékek közötti portfólió-szinergiákból profitálhatnak.
JVC fejhallgatókat és autós audio termékeket is forgalmaznak?
Ehhez a termékportfólióhoz a JVC Europe-nak Európa-szerte különböző partnerei vannak. Termékkategóriáktól függően néhány más globális márka is hasonló módon van jelen a piacon és alkalmazza a forgalmazási és licencrendszereket, tiszteletben tartva a termékszegmensenként eltérő minőségi igényeket a forgalmazás tekintetében. Ezek a rendszerek általánosan teszik lehetővé a láthatóság fenntartását és a termék előnyeinek és a márkaértékeknek széles közönséghez történő eljuttatását. Ez a fogyasztói elektronikai termékek esetében meglehetősen gyakori.
„A célcsoportot illetően különösen a JVC audio szegmensében a 40 év feletti vásárlókra összpontosítunk, akiknek releváns kapcsolatuk vagy érzelmi kötödésük van a tradicionális japán márkákhoz.”
Hogyan pozícionálják a márkát, milyen fogyasztói réteget céloznak meg vele?
A JVC, mint hagyományos japán márka, a minőséget képviseli. Ugyanakkor a szórakoztatóelektronika „A“ márkái között megfizethető árat és emellett jó teljesítményét kínál. A célcsoportot illetően különösen a JVC audio szegmensében a 40 év feletti vásárlókra összpontosítunk, akiknek releváns kapcsolatuk vagy érzelmi kötödésük van a tradicionális japán márkákhoz.
Melyek a márka legfontosabb előnyei?
Erre fogyasztói megközelítésből válaszolnék. Marketingkutatást végeztünk 2021-ben, 6 közép-kelet-európai országban, köztük Magyarországon is és a válaszadók a JVC márka imázsát leggyakrabban a magas minőségű, megbízható, technológiailag fejlett termékekkel és kedvező megítéléssel rendelkező márkával társítják. Így a termékeket mindezen vásárlói elvárásokat szem előtt tartva fejlesztjük.
A CE piac sokat változott az elmúlt években. Hogyan látja a terület jövőjét? Mi jelenthet piaci potenciált a következő években?
Nyilvánvaló, hogy az audio szegmensben a „streamelési képesség” a termék „kihagyhatatlan” jellemzője. Sokkal többen, különösen a fiatalabb generáció, közvetlenül a mobiltelefonon keresztül fogyasztanak tartalmakat, és Bluetooth vagy Wi-Fi kapcsolaton keresztül közvetlenül a vezeték nélküli hangszórókra továbbítják azt. Látjuk, hogy néhány vezeték nélküli komponenseket gyártó vállalat kezdeményezte a kommunikációs protokollok szabványosítását az összes termék és a különböző márkák között, így a jövőben sokkal több olyan termékkel találkozhatunk, amelyek gyártótól függetlenül kommunikálnak egymással. Ez potenciálisan nagyon nagy előnyt jelenthet a végfelhasználó számára, és segítheti a kategória növekedését.
Milyen termékkörök alkotják a JVC kínálatát jelenleg? Tervezik ennek bővítését akár termékkör, akár típus választék szintjén?
Kezdjük a legnagyobb kategóriákkal. 2024 utolsó negyedévében mutatjuk be a tévékészülékekhez készült Soundbarok új portfólióját, ahol három modell Dolby Atmos technológiát kínál, a 2.1 csatornás architektúrától kezdve az 5.1.2 csatornásig, valamint még két másik, nagyon vonzó árfekvésű típus is a választékba kerül. Így a piac nagy részét lefedjük majd. A hordozható hangszórók terén már most hat modellel rendelkezünk, és keményen dolgozunk azon, hogy 2025 első felében további meglepetésekkel szolgáljunk. Az idei évben újak a kínálatunkban a party hangszórók, amelyek nagyon népszerűvé váltak. 2024 szeptemberében hozzuk el első nagyon versenyképes modellünket a JVC XS-EP314B-t, amely remélem, hogy vonzza majd a magyar vásárlókat.
Szintén 2024 végén hozzuk a nagyobb testvért, fejlettebb képességekkel és nagyobb általános teljesítménnyel. 2025 első negyedévében pedig a másik két modell is piacra kerül, a még igényesebb party tevékenységekhez. Reméljük tehát, hogy ez az új négy modell nagyon vonzóvá válik a party hangszórók szegmensében. Nagyon jók az értékesítési eredményeink az internetes rádiók kapcsán is, ahol a JVC RA-E981B modellünk – piackutatási adatok alapján – a legjobb internetes rádió a Cseh Köztársaságban. Az idei év végére pedig az új, megfizethetőbb árú mono internetes rádiót, az RA-E814B-t is piacra dobjuk. A Micro szegmensben az All In One nevű alkategóriára összpontosítunk, nem levehető hangszórókkal. Népszerű RD-E761B és az RD-E861B DAB modelljeink 2025 első és második negyedévében három, különböző árszegmensekbe szánt további típussal is bővülnek. A kazettás rádiók között már most is 6 modellel vagyunk jelenünk különböző árfekvésben. Annak ellenére, hogy maga a kategória általában csökkenő tendenciát mutat, két új, vonzó modellt tervezünk 2025 első negyedévére, mivel eladásaink minden régióban emelkednek a növekvő forgalmazási lefedettségnek és az egyes kiskereskedelmi csatornák érdeklődésének köszönhetően.
„Reméljük, hogy elkötelezettségünk, a termékek minősége, valamint a 2025-re jelentősen növekvő, közel 50 modellre bővülő portfóliónk minden üzleti partnerünk számára érdekes lesz.”
A JVC számára nagyon erős kategória a rádió is, ahol 11 modellünk van igazán vonzó árkategóriákkal, az év végén pedig egy új modell is kerül a kínálatba. Választékbővítési terveink között szerepel továbbá a lemezjátszó és két belépő klasszikus mikro hifi rendszer is, amelyek reményeink szerint szintén vonzóak lesznek a végfelhasználók számára, és amelyek mindegyike 2025 közepén érkezik. Amint látható, nagyon keményen dolgozunk azon, hogy sok új és érdekes terméket hozzunk el minden piacunkra, és reméljük, hogy ez minden magyarországi végfelhasználó számára érdekes lesz.
Kereskedelemi aspektusból a termék mellett a háttértámogatásnak is szerepe lehet. Mint például a szerviz háttér, vagy az olyan értékesítés támogató megoldások, mint a meghosszabbított garancia. Használnak ilyen eszközöket, vagy gondolkodnak hasonló extra szolgáltatásokban?
Egyetértek ez egy igazán fontos része az üzletnek. Nagyon képzett szervizpartnerekkel dolgozunk együtt Magyarországon. A JVC televíziók kapcsán a partnereinknek köszönhető vásárlói tapasztalatok pedig az audio szegmensben is relevánsak lehetnek a fogyasztók számára. A JVC tévékre 42 hónapos meghosszabbított futamidőt kínálunk, és ugyanezt az előnyt biztosítjuk majd a három új Dolby Atmos technológiával rendelkező JVC hangprojektorokhoz is, amelyek az idei év második felében kerültek, kerülnek bevezetésre. A kedvezmény igénybevételéhez a végfelhasználónak pedig csak regisztrálnia kell a terméket a weboldalunkon.
Milyen terveket, célokat fogalmaztak meg a márkával kapcsolatban rövid és hosszabb távon a magyar piacon?
Rövidtávon a disztribúció szélesítésére kell összpontosítanunk. Reméljük, hogy elkötelezettségünk, a termékek minősége, valamint a 2025-re jelentősen növekvő, közel 50 modellre bővülő portfóliónk minden üzleti partnerünk számára érdekes lesz. Hosszú távon pedig szeretnénk a TOP3 márka közé tartozni azokban az audio szegmensekben, ahol termékeink szerepelnek, illetve az első számú japán márkává válni az összes országban, ahol jelen vagyunk. Dolgozzunk együtt ezen!
További rovatainkból:
A Candy új arca
Az arculat, vagyis a cég vizuális megjelenése, a vállalatok egyik legfontosabb kommunikációs eszköze, hiszen a fogyasztók elsőként ezzel találkoznak...
A tisztaság nyomában
A légtisztító készülékeket számos paraméter jellemzi. Ilyen például a levegőcsere gyorsaságára utaló maximális légáram, amely megmutatja, hogy...
IFA 2024 I. rész
Videók - IFA 2024 I. rész A fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...
IFA 2024 II. rész
Videók - IFA 2024 II. részA fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...