Aki bújt, aki nem…

2024. október 17.
FoodCycler komposztáló_2

Nem régiben két harvardi diák azzal sokkolta a közvéleményt, hogy már létező technológiák és egy okos szemüveg segítségével megoldották, hogy az eszköz képes legyen emberek személyazonosságának, telefonszámának és címének azonnali meghatározására. AnhPhu Nguyen és Caine Ardayfio fejlesztésével az okos szemüvegbe épített kamera felismer arcokat, majd ezek alapján teljes nevet, címet, telefonszámot és családtagokat is képes listázni, attól függően, hogy a felhasználó milyen információkat osztott meg magáról az interneten. A készítők nem tervezik fejlesztésüket közkézre bocsátani, hanem arra akarják felhívni a figyelmet, hogy a mai technológiával már hatalmas adatforrásokból kapcsolatokat lehet létrehozni a nevek és fényképek között. A megoldás éppen ezért nem is annyira technológiai jelentőséggel bír, sokkal inkább az adatvédelem aspektusait helyezi előtérbe, mivel rávilágít arra, hogy technikai gátja gyakorlatilag nincs az ilyen jellegű visszaéléseknek, ráadásul ma már az is szinte lehetetlen, hogy valaki teljesen törölje online jelenlétét.

További híreink

Tisztaság a Kärchertől

A Kärcher nemrég bemutatta VCH 4 UVClean nevű matractisztítóját, amely újszerű megoldást kínál a matracokban található allergének, baktériumok és...

Új kávégépek a Jurától

A Jura négy új kávégépet is bemutatott. A második generációs Z10 ötvenegy specialitást kínál, a két precíziós őrlővel ellátott J10 ikergép különböző...

Forradalmi újítás a bőrápolásban

A Shark bemutatta CryoGlow néven első bőrápolási termékét – egy LED-es arcmaszkot. A maszk integrált hűtéssel rendelkezik a szemkörnyéken, és egyben...

Papírszerű élmény a TCL-től

A TCL NXTPAPER 11 Plus nevű táblagépe a fókuszált, tudatos képernyőhasználatot támogatja – ideális diákoknak, művészeknek vagy jegyzetelőknek, akik...

Porszívótól a luxusautóig

A porszívóról ismert kínai gyártó, a Dreame bejelentette, hogy Dreame Auto néven belép a teljesen elektromos luxusautó piacra, az első modell...

Új trend az európai mosási szokásokban

Az Electrolux nemrég végzett kutatásából – az immár ötödik éve publikált „Igazság a ruhaápolásról” – kiderült, hogy Európa-szerte egyre gyakoribb a...

További rovatainkból:

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató