Az egyedülálló Inspired Home Show

2024. október 22.

Az Inspired Home Show, amely Észak-Amerika legnagyobb háztartási cikk kiállítása 2025 márciusában ismét megrendezésre kerül. Mennyire volt sikeres a 2024-es rendezvény? Mi várható a jövő évi eseménytől? Csak két kérdés a sok közül, amit Derek Millernek, a Chicagóban, az 1930-as évek óta megrendezett híres kiállítás mögött álló International Housewares Association elnök-vezérigazgatójának tettünk fel.

Az idei kiállítás tapasztalatainak levonása után melyek voltak az Ön és a csapata számára a legfontosabb tanulságok, mind a sikereket, mind pedig azokat a területeket illetően, amelyeket 2025-re fejleszteni és javítani szeretnének?

Röviden, az IHS 2024 nagyon sikeres volt. Számtalan visszajelzés és a show utáni felméréseink eredményei azt mutatják, hogy a kiállítás résztvevői nagyon elégedettek voltak. Ha a kiállítók és a látogatók elégedettek, akkor az azt jelenti, hogy a show sikeres volt. A kiállítás bizonyos elemeinek áthelyezése az északi csarnokba hatékonyabb élményt nyújtott a vásárlóknak, akik könnyebben tudtak ide-oda mozogni az északi- és a déli csarnok között. Ezt az elrendezést 2025-ben is folytatjuk.

A jövő év mérföldkő lesz a kiállítás számára, hiszen ez lesz a 125. rendezvény. Hogyan ünneplik ezt az alkalmat?

A 125. kiállítás hihetetlen mérföldkő, hiszen az 1930-as évek óta nehéz bármelyik szervezetnek megőrizni a jelentőségét. A szövetség 1938-ban indult az Amerikai Lakberendezési Gyártók Szövetsége (HFMAA) néven, és az első kiállítás 1939-ben nyílt meg Chicagóban. A következő évben a HFMAA egyesült a Nemzeti Lakberendezési Gyártók Szövetségével (The National House Furnishing Manufacturers Association), és létrehozta a Housewares Manufacturers Association-t (HMA). A kiállítást hosszú éveken keresztül, körülbelül 1990-ig félévente rendezték meg, majd ezt követően az iparági igényeknek megfelelően évente csak egy bemutatót tartottak. A 2025-ös kiállítás kapcsán olyan vizuális megjelenítésen dolgozunk, amely a 125. jubileumot középpontba állítva látványosan szemlélteti mindazt, amit elértünk. Érdekes és szórakoztató lesz visszatekinteni az elmúlt időre.

Mi az a közös szál, amely több mint egy évszázadon keresztül a rendezvény központi eleme maradt? Miről a legismertebb, és mit csinál jobban vagy másképp, mint más rendezvények?

Az IHS az újdonságairól és az innovációról ismert. A tavalyi kiállításon több mint 10.000 új terméket mutattak be, arra számítunk, hogy ez a szám jövőre tovább nő. Az új termékek az iparág éltető elemei, és az IHS lehetőséget kínál a kiskereskedők számára megtalálni azokat az új termékeket és innovációkat, amelyekkel megkülönböztethetik magukat versenytársaiktól. A rendezvény felsővezetői találkozók helyszíneként is ismert. Az iparág számára pedig hihetetlenül fontos és értékes, hogy a kiskereskedők és a beszállítók felsővezetői stratégiai megbeszéléseken találkozzanak.

Térjünk vissza a jövő kérdéséhez. Milyen újdonságokat terveznek 2025-re?

A májusi elnökségi ülésen elhatároztuk, hogy 2025-re egy új expót – Travel Gear + Luggage – hozunk létre. Kulcsfontosságú ügyfeleink azt mondták nekünk, hogy nagyobb, produktívabb rendezvényeket keresnek, amelyek olyan kategóriákat foglalnak magukban, amelyek kapcsolódnak a jelenleg kínáltakhoz. Ez a törekvés jelentőségteljesebbé teszi a kiállítást a kiskereskedők felső vezetése számára. Az utazási tematikájú kiállítók befogadása nagyban segíti majd ezeket a vállalatokat abban, hogy szélesebb kiskereskedelmi közönséggel találkozzanak, miközben tovább erősítjük a kiállításunkat. Ehhez kapcsolódóan olyan kisebb projekteken is dolgozunk, mint a gyertya- és kisállat-pavilonok, hogy a kiskereskedőknek további célpontokat és okokat adjunk a részvételre. Mindkét projektet két független kereskedelmi szövetséggel közösen koordináljuk, amelyek a kiállításunkban egy olyan utat látnak, amely segíti tagjaiknak a piacra jutást. Az ilyen típusú erőfeszítések valóban mindkét fél számára előnyösek – a kiskereskedők új márkákat és termékeket találhatnak, a kiállítók hozzáférhetnek ezekhez a kiskereskedőkhöz, és a kiállítás összességében megerősödik.

Ebben az évben számos piacvezető márka és ismert név tért vissza, némelyikük rövid szünet után. Vajon 2025-ben is folytatódik ez a tendencia?

A tendencia minden bizonnyal folytatódni fog. Tavaly több mint 100 ismert márka volt, amelyek egy kis kihagyás után tértek vissza. Köztük olyan cégek, mint a Cuisinart, a Midea, a Tramontina, a Scanpan, a Fissler, és sorolhatnám tovább. Jövőre pedig további vállalatok térnek vissza, mint például az iDesign, Bormioli Luigi, Bodum, Azzure Home és még sokan mások.

A vásár egy globális esemény, miközben kiemeli az amerikai vállalatok, az amerikai piac és Chicago több mint egy évszázados jelentőségét az iparágban?

Egy olyan nagy országban, mint az Egyesült Államok, természetesen vannak olyan amerikai vállalatok, amelyek a hazai piacra összpontosítanak – ezek a bevezetett márkák, amelyeket a fogyasztók jól ismernek. A kiskereskedők azonban mindig olyan új márkákat és termékeket keresnek, amelyek izgalomba hozzák és elcsábítják a vásárlókat. Ez lehetőséget teremt, és megnyitja az ajtót az új ötlettel debütáló startupok, valamint a már befutottabb nemzetközi cégek előtt, amelyek alternatívát és gyakran újszerű dizájnt és innovációt szeretnének kínálni az amerikai fogyasztóknak. Az amerikai fogyasztók mindig is nagyon fogékonyak voltak a tengerentúlról érkező dizájn-trendekre.

„Az idei év elején végzett, kiállítás utáni felmérésünk alapján az IHS-re látogató amerikai vásárlók 70%-a nem vesz részt az Ambiente kiállításon, 94%-a pedig nem látogat el a berlini IFA-ra.”

A valóság az, hogy az elfoglalt ipari szakemberek nem tudnak időt és pénzt áldozni arra, hogy minden egyes szakkiállításra ellátogassanak. Ön szerint miért nem engedhetik meg maguknak, hogy kihagyják az IHS-t?

Az Inspired Home Show az év legfontosabb kereskedelmi eseménye a nyugati féltekén az lakberendezési és háztartási cikkek iparága számára. Az IHS-en túlnyomó részt olyan kiállítók vesznek részt, akik egyszerűen nem állítanak ki más vásárokon, vagy ha igen, akkor gyakran csak a teljes termékcsaládjuk egy kis részét mutatják be. Látogatók vonatkozásában is hasonló a helyzet az IHS közönségének zöme nem keres fel más ilyen tematikájú eseményeket. Az idei év elején végzett, kiállítás utáni felmérésünk alapján az IHS-re látogató amerikai vásárlók 70%-a nem vesz részt az Ambiente kiállításon, 94%-a pedig nem látogat el a berlini IFA-ra.

A gia Retail díjátadó program 2025-ben 25. évfordulója alkalmából visszatér. Hogyan változott ez az évek során? 

A gia Global Innovation Awards a 2000-es kiállításon kezdődött az IHA néhány munkatársa és a nemzetközi kereskedelmi média közötti találkozóval, amelynek középpontjában a következő kérdés állt: „Mi lenne, ha létrehoznánk egy olyan eseményt, amely kiemelné és díjazná a globális kiskereskedelem legjobbjait?”. A válasz egyből „igen” volt, és megszületett a gia. A kritériumokat gyorsan kidolgozták, és az IHA és partnereink nekiláttak a munkának, hogy kiválasszák a legelső országos győzteseket. Ahogy a hír terjedt, egyre több szakmai kiadvány és szövetségi partner csatlakozott, és ma már 28 partnerünk van, akik több mint 50 országban tevékenykednek. 

A gia elindítása óta több mint 550 gia kiskereskedelmi díjazott volt, hat kontinens 55 országából. Az a szerencse is megadatott nekünk, hogy szakértő zsűritagok nagy tapasztalattal rendelkező csoportjával dolgozhatunk együtt. A program kezdetétől egészen 2020-ban bekövetkezett haláláig megtiszteltetés volt számunkra, hogy a világ legjelentősebb vizuális merchandising és display szakértőjeként ismert Martin M. Pegler támogatását élvezhettük. 2011-ben a gia a terméktervezés legjobbjaival bővült, és most már 14 különböző kategóriában 70 döntőst díjaznak, 2023-ban pedig az IHA Student Design Awards is a gia égisze alá került, hogy tovább erősítse a program márkáját és elérhetőségét.

Mik a terveik ezekkel a díjakkal kapcsolatban a jövőben?

A márciusi kiállításon a gia ismét kiemelt helyen lesz látható, ahol a kiskereskedelem, a terméktervezés és a kimagasló diák formatervezés kategóriák dedikált, speciális megjelenítést kapnak. Az országos győztesek, a termékdöntősök és a diákgyőztesek meghívást kapnak a vasárnap esti gia-gálára, ahol elismerésben részesülnek eredményeikért, és néhány kiválasztottat a legjobbak legjobbjaiként tüntetnek majd ki egy Oscar-díj stílusú ünnepség keretében.

Az idei év az Ön számára személyesen is mérföldkő, hiszen 25. éve vesz részt a szövetségben és annak rendezvényein. Melyek voltak a legfontosabb pillanatok a hivatali ideje alatt?

Ha visszagondolok 25 éves pályafutásomra a lakberendezési és háztartási cikkek iparágában, feltűnő, hogy mennyire elrepült az idő. 2000-ben csatlakoztam az IHA-hoz, és a kiállítás nemzetközi jelenlétének bővítésére összpontosítottam. Nemzetközi irodákat hoztunk létre, és elindítottuk a gia Global Innovation Awards-ot, amivel a kiállítást valóban globális eseménnyé alakítottuk át. A csapatom és én kereskedelmi missziókat is vezettünk, hogy tagjainkat világszerte összekapcsoljuk a vevőkkel, számos országban tartott rendezvényekkel. Erre a jövőben is hangsúlyt helyezünk az Egyesült Királyságban, Vietnámban és Mexicóban rendezett eseményekkel. A Covid évei kihívást jelentettek, de alkalmazkodtunk online rendezvények létrehozásával, hogy az iparágat összetartsuk. Erősebbek lettünk, és szilárd alapokkal rendelkezünk a jövőbeli növekedéshez. Napjainkban pedig szorosan együttműködök az IHA igazgatótanácsával és az iparági partnerekkel a szövetség és a kiállítás stratégiai irányvonalának kialakításában, pozitívan befolyásolva tagjainkat és az egész iparágat.

További rovatainkból:

Made in…

Made in…

ÖNMAGÁBAN AZ ÉSZAK-AMERIKAI PIAC ALAKULÁSA NEM BEFOLYÁSOLJA JELENTŐSEN AZ EURÓPAI PIACOK MŰKÖDÉSÉT. A MÁSODIK CIKLUSÁRA KÉSZÜLŐ ÚJ AMERIKAI ELNÖK...

IFA 2024 I. rész

IFA 2024 I. rész

Videók - IFA 2024 I. rész A fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...

IFA 2024 II. rész

IFA 2024 II. rész

Videók - IFA 2024 II. részA fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...

Share This