Névjegy az asztalon

2024. november 13.
hőszivattyús szárítógép

Október végén hivatalosan is debütált a SharkNinja Magyarországon, a cég pedig nem csak megérkezett, de egyenesen be is rúgta az ajtót. A piacra lépés alkalmából rendezett bemutatkozó eseménynek, a márka nívójához igazodva, egy budai luxus villa adott otthont. A rendezvényre pedig lapunk is meghívást kapott. 

Shark és Ninja  

Az amerikai céget 1994-ben alapították, amely kezdetben gőztisztítók és álló porszívók fejlesztésére koncentrált. A portfolió fokozatosan bővült és ma már 31 termékkategóriában van jelen a vállalat két márkájával, amelyek a cég névét is alkotják. A padlóápolási és szépségápolási termékkategóriákat, illetve a légtisztítókat és ventilátorokat a 2007-ben létre jött Shark brand képviseli, míg a konyhai készülékek, beleértve olyan szegmenseket, mint a turmixok és robotgépek, az airfryerek, a grillek, kávéfőzők és speciális italkészítők a 2009 óta létező Ninja márkanév alatt kerülnek forgalomba. A mára 32 piacon jelen lévő, évi 4,3 milliárd dolláros forgalmat elérő, több mint 3000 alkalmazottat foglalkoztató SharkNinja identitását az innovációra építi. 

Innovációra koncentrálva 

Az innováció vállalat DNS-ébe van kódolva, amit nem pusztán a cég 5 fejlesztő központja, 1100 mérnöke és 4500-nál is több szabadalma támaszt alá. Utóbbi adat már önmagában is unikumnak számít, de tekintve, hogy egy háztartási kisgépek területén működő cégről van szó, a szám még kiemelkedőbb és meggyőzőbb. Ennek ellenére az innovatív felfogást az impozáns adatoknál is jobban írja le a termékfejlesztés megközelítése. A cég a fogyasztói igényekre alapozza fejlesztéseit, ami hatékony, kiemelkedő eredményt kínáló termékekben ölt testet, gyakran olyan speciális megoldásokkal vagy akár készülékekkel, amelyek korábban nem léteztek a piacon. Mindehhez első osztályú minőség társul, valamint a valós felhasználás gyakorlati tapasztalataiból származó finomhangolás is párosul. A SharkNinja ugyanis minden egyes termékét 1000 háztartásban teszteli piacra dobás előtt, az így szerzett tényleges felhasználásra vonatkozó információkat felhasználva pedig tökéletesíti termékeit mielőtt azok értékesítésre kerülnének. 

 Termékajánló:

Promóció

Európai expanzió 

A SharkNinja 2022-ben érkezett meg az európai piacokra, az pedig önmagért beszél, hogy Németországban azóta már piacvezetővé is vált az airfryer kategóriában. Ritka, hogy egy márka európai terjeszkedésének korai fázisában a magyar piacnak is szerep jusson. A SharkNinja esetében azonban így történt, hiszen a márka 2024 őszén már debütált is idehaza. Ebben nem kis része van a SharkNinja Közép- és Kelet-Európai üzletfejlesztési és marketing igazgatójának, Klaba Márknak, akinek a bemutatkozó rendezvényen tartott prezentációjából ismerhettük meg a cég hátterének legfontosabb pilléreit. A vállalat a hazai piacra is ambiciózus tervekkel érkezett és nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint, hogy abból a négy termékkategóriából, amelyben elindul, háromban piacvezető legyen 2025 végére. Nem túl gyakori, hogy ilyen vállalással lép egy márka piacra, az pedig még kevésbé, hogy be is váltja ígéretét. A SharkNinja esetében azonban nem tűnik kivitelezhetetlennek a dolog. Többek között azért sem, mert például a Ninja Creami a világ egyik legeladottabb kisgépe. A cég innovatív, különleges termékei mellett nem elhanyagolható az a tény sem, hogy a hazai forgalmazást az a BravoGroup Holding végzi, amely 600 milliárd forintos éves forgalommal és a disztribúció területén szerzett 30 éves tapasztalattal rendelkezik. Ráadásul a feladatra külön céget hozott létre a holding, amely a cseh, szlovák és magyar disztribúciót koordinálja, és amelyet képzett és tapasztalt szakember gárda alkot és a műszaki kereskedelem ikonikus alakja, Magyar Norbert irányít. A cégvezető prezentációjából az is kiderült, hogy a régió 10 millió háztartásában szeretnének megjelenni készülékeikkel, 35 millió euró éves forgalmat elérve. 

Invesztálnak a márkaismertségbe  

Egy induló márka esetében a szűk keresztmetszetet a márkaismertség jelenti. Ezzel tisztában van a SharkNinja is, így komoly befektetést igénylő bevezető kampánnyal lépnek piacra. Az év végéig az online tér minden jelentős platformján markáns megjelenésre lehet számítani a Shark és a Ninja márka esetében, pestisen szólva a csapból is ezek brandek folynak majd az év hátralévő részében. A SharkNinja kommunikációjától nem idegen, hogy közismert személyiségekkel dolgozik együtt a márka népszerűsítésének érdekében. Így például a labdarugó legenda, David Beckham és a Jóbarátok című sitcom sztárja, Courteney Cox is együttműködik a céggel egy-egy termék kapcsán. Ilyen típusú kooperáció pedig itthon is segíti a Shark és Ninja márkák ismertségének növelését. Noha ilyen esetekben már egy fecske is jó eséllyel csinál nyarat, a hazai képviselet nem bízta a véletlenre a dolgot és már a kezdetektől a hazai celebvilág öt ismert alakjával működik együtt. Így aztán hamar kiderült, hogy a debütáló rendezvényen miért hemzsegtek az influenszerek. Kajdi Csaba márkanagykövet mellett Tóth Andi, Frohner Ferenc, Dordzsceren Csingisz és Nébald Olivér is az együttműködő partnerek sorát gyarapítja. Információink szerint pedig további hasonló kooperációkra is számítani lehet a közeljövőben. 

Az első benyomás 

A rendezvény már a helyszínválasztás okán sem volt mindennapi, ahogyan az sem túl gyakori, hogy a „celebtársadalom” ekkora szelete jelenik meg egy szakmai eseményen. A kivitelezés mellett pedig a tartalom is professzionális megközelítésről árulkodott: befogadható mennyiségű, mélységében és jelentőségében is optimális információ könnyen megjegyezhető formában közvetítve. Mindez együttesen pedig meggyőző első benyomást keltett a cégről, márkákról, tervekről. A SharkNinja a bemutatkozó eseménnyel letette a névjegyét az asztalra, amin a cégnév alatt az áll, hogy meg tudjuk tenni, és meg is tesszük. 

A SharkNinja induló termékválasztékában négy modell kap kiemelt figyelmet. 

Ninja Creami

Jégkrém és fagyasztott ital készítő

Ninja Foodie DoubleStack

Emeletes airfryer

Shark Detect Pro

Vezeték nélküli állóporszívó 

Shark FlexStyle (5in1)

Hajformázó

  További rovatainkból:

Technológia és megjelenés

Technológia és megjelenés

Fontosabb televíziós fejlesztések az elmúlt húsz évből  Ha egy mondatban kellene összefogni a televíziók elmúlt 20 évének a fejlődését, akkor az az...

IFA 2024 I. rész

IFA 2024 I. rész

Videók - IFA 2024 I. rész A fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...

IFA 2024 II. rész

IFA 2024 II. rész

Videók - IFA 2024 II. részA fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...

További termékválogatások:

Technológia és megjelenés

Technológia és megjelenés

Fontosabb televíziós fejlesztések az elmúlt húsz évből  Ha egy mondatban kellene összefogni a televíziók elmúlt 20 évének a fejlődését, akkor az az...

A jövő kávéja

A jövő kávéja

Az automata kávéfőzők az elmúlt években hatalmas technológiai fejlődésen mentek át. Ma már nem csupán a gyors kávéfőzés a fő szempont, hanem a...

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató