Online tudatosság

2024. november 14.
Tech village Rotterdam

A Black Friday és az év végi ünnepek közeledtével a Pepita.hu friss felmérése rámutatott, hogy a magyar online vásárlók egyre tudatosabban ügyelnek a biztonságos vásárlási szokások kialakítására és az adatvédelemre. A 4484 fő részvételével készült kutatás eredményei szerint a vásárlók fele továbbra is az utánvétes fizetést részesíti előnyben, míg az online fizetési megoldások – például a PayPal és a Revolut – egyre népszerűbbek a 18-35 évesek körében, akik közül több mint 40% nyitott az ilyen digitális fizetési formákra. Az online bankkártyás fizetés is elterjedt, a válaszadók 60%-a használja ezt a fizetési módot. Ugyanakkor a megkérdezettek 67%-a nem menti el bankkártya adatait, és 83%-uk tart az adatlopás és visszaélések lehetőségétől. Különösen az idősebb generációkban, a 45 év felettiek körében figyelhető meg ez az aggodalom: közülük több mint 70% inkább az utánvétet vagy legfeljebb a jól ismert, biztonságos online fizetési platformokat választja. A felmérés szerint az online biztonság fogalmai széles körben ismertek: a válaszadók 72%-a tisztában van az adathalászat kockázataival, és 65% felismeri a hamis webáruházak veszélyeit. A biztonság fokozása érdekében a megkérdezettek 42%-a alkalmaz kétlépcsős azonosítást, 55% használ erős jelszavakat, és 58% gondoskodik arról, hogy csak megbízható forrásból vásároljon. Az online csalások elleni védekezés érdekében a vásárlók negyede kerüli a nyilvános Wi-Fi használatát, 47%-uk csak ismert forrásból vásárol, és 41%-uk előnyben részesíti azokat a webáruházakat, amelyek magyar ügyfélszolgálattal rendelkeznek. 

További híreink

Tisztaság a Kärchertől

A Kärcher nemrég bemutatta VCH 4 UVClean nevű matractisztítóját, amely újszerű megoldást kínál a matracokban található allergének, baktériumok és...

Új kávégépek a Jurától

A Jura négy új kávégépet is bemutatott. A második generációs Z10 ötvenegy specialitást kínál, a két precíziós őrlővel ellátott J10 ikergép különböző...

Forradalmi újítás a bőrápolásban

A Shark bemutatta CryoGlow néven első bőrápolási termékét – egy LED-es arcmaszkot. A maszk integrált hűtéssel rendelkezik a szemkörnyéken, és egyben...

Papírszerű élmény a TCL-től

A TCL NXTPAPER 11 Plus nevű táblagépe a fókuszált, tudatos képernyőhasználatot támogatja – ideális diákoknak, művészeknek vagy jegyzetelőknek, akik...

Porszívótól a luxusautóig

A porszívóról ismert kínai gyártó, a Dreame bejelentette, hogy Dreame Auto néven belép a teljesen elektromos luxusautó piacra, az első modell...

Új trend az európai mosási szokásokban

Az Electrolux nemrég végzett kutatásából – az immár ötödik éve publikált „Igazság a ruhaápolásról” – kiderült, hogy Európa-szerte egyre gyakoribb a...

További rovatainkból:

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató