A Fnac-Darty csoport 4000 olyan felújított háztartási gépet árul, amelyeket a cég a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok támogatójaként biztosított a sportolók számára az olimpiai faluban. A készülékeket azonban nem csak ez teszi különlegessé. A kereskedő ugyanis az ecosystem non-profit szervezettel együttműködve ezeknél a termékeknél vezeti be elsőként a digitális útlevél névre keresztelt termékinformációs megoldást. A QR-kódon keresztül elérhető, az Ariaee által kifejlesztett nyílt forráskódú protokollon alapuló új megoldás célja, hogy a fogyasztók, illetve a javítás és újrahasznosítás területén tevékenykedő piaci szereplők számára megbízható módon nyomon követhető legyen a készülékük életciklusának minden lépése, a gyártástól az újrahasznosításig. A digitális útlevélben szerepel a termék teljes története, a sportolók falujában való telepítéstől a Darty vevőszolgálati műhelyeiben történő felújításig. Tartalmaz továbbá egy termékkezelési lapot, a használati útmutatót, garanciát a felújított termékek eredetére vonatkozóan, tanúsítvány arról, hogy a termék továbbértékesítéskor teljesen működőképes, illetve azonnali hozzáférést a karbantartási vagy javítási szolgáltatásokhoz és segítséget a pótalkatrészek azonosításához. A digitális útlevelet a tervek szerint 2025 első negyedévében vezetik be az összes Fnac Darty Second Life háztartási készülékre, és fokozatosan az új vagy javított termékekre is kiterjesztik.
Apple Shop nyílt az Alza Róbert Károly körúti bemutatótermében
Apple Shop nyílt az Alza Róbert Károly körúti bemutatótermében „Shop in shop” vagyis „bolt a boltban” – ezzel a koncepcióval várta vásárlóit az...