Érték, dizájn, megbízhatóság

2025. május 30.

Az ETA márkanév sokak számára a sárga porszívóval forrt össze, de ennél jóval többet képvisel: nyolcvan év megbízhatóságot, fejlesztést, és a háztartásokban betöltött biztos jelenlétet. A cseh gyökerekkel rendelkező vállalat 2015-ben hozta létre magyarországi leányvállalatát, azóta pedig tudatos építkezéssel, a vásárlói igényekhez igazodva terjeszti ki ismertségét a hazai piacon. Jaromir Chytil ügyvezető igazgatóval és Pekkarik Dániel country managerrel beszélgettünk márkáról, fejlődési stratégiáról, és arról, hogyan lehet egy hagyományos márkát vonzóvá tenni a fiatalabb generáció számára is. 

Hogyan indult el a magyarországi leányvállalat, és mi történt az alapítás óta? 
 
JC : Hihetetlen belegondolni, de az ETA már több mint 80 éve jelen van a piacon! Ez idő alatt a márkánk maradandó nyomot hagyott a háztartási kisgépek világában, valamint a formatervezés területén is. Ezt a gazdag örökséget mi is nagy becsben tartjuk, és minden évtizedet egy-egy különleges terméksorozattal ünneplünk meg. Például két évvel ezelőtt a letisztult és elegáns Storio kollekcióval emlékeztünk meg erről a hagyományról. De térjünk vissza az eredeti kérdéshez… Az ETA termékek exportja teljesen természetes és logikus lépés volt a vállalat fejlődésének szempontjából. A kiváló minőségű, megbízható termékeinknek köszönhetően gyorsan sikerült elnyernünk a Csehországon túli vásárlók bizalmát is. Így egyértelművé vált számunkra, hogy nemzetközi piacokon is meg kell jelennünk, és helyi képviseleteket kell létrehoznunk. Az ETA Hungary Kft. hivatalosan 2015-ben alakult meg, noha már ezt megelőzően is évek óta jelen voltunk a magyar piacon. A hivatalos megalakulás óta számos kihívással kellett szembenéznünk, például a JVC márka bevezetése is a feladataink közé tartozott, bizonyos termékkategóriákra vonatkozó licenc alapján. Mindezek ellenére büszkén mondhatom, hogy minden akadályt sikerrel vettünk, és azóta is folyamatosan fejlődünk, új célokat tűzünk ki magunk elé, és igyekszünk egyre jobb és szélesebb körű megoldásokat kínálni a magyar vásárlók számára. 
 
Milyen hagyományos értékeket képvisel az ETA márka, és hogyan jelennek meg ezek a magyarországi működés során? 
 
JC : Az ETA számunkra a minőséget, a megbízhatóságot és a hozzáadott értéket jelenti – vagyis olyan termékeket, amelyek elérhető áron kaphatók, mégis hosszú éveken át szolgálják a vásárlót. Ezek azok az alapértékek, amelyek évtizedek óta meghatározzák a márkát, és ezeket az elveket Magyarországon is továbbvisszük. Tapasztalataink szerint a magyar fogyasztók valóban értékelik a tartósságot, a praktikumot és a teljesítményt, és mi minden tőlünk telhetőt megteszünk azért, hogy ezeknek az elvárásoknak megfeleljünk. Kiemelt figyelmet fordítunk az ügyfélszolgálatra, a pótalkatrészek elérhetőségére és az értékesítés utáni támogatásra is. Számunkra nemcsak az a fontos, hogy eladjunk egy terméket – azt szeretnénk, ha vásárlóink hosszú távon is számíthatnának ránk. Ugyanakkor figyelünk a modern életstílusra is. Rendszeresen együttműködünk vezető cseh formatervezőkkel, hogy a termékeink ne csak funkcionálisan, hanem esztétikailag is vonzók legyenek. Az ETA nem a gyors divat vagy a múló trendek márkája – mi a tartós értékek mellett tesszük le a voksunkat. Meggyőződésünk, hogy a személyes hozzáállás, a részletek iránti figyelem, az átgondolt formatervezés és a hosszú távú támogatás az, ami megkülönböztet bennünket a piacon.  
 
Mely márkák tartoznak az ETA Hungary portfóliójába, és ezek milyen termékkategóriákat képviselnek? 
 
PD : A magyar piacon három márkára összpontosítunk: az ETA-ra, amely természetesen a fő fókuszunk, valamint a JVC-re és a Hyundai-ra. E három márkával több termékkategóriában is jelen vagyunk, mint például a padlótisztítás, konyhai kisgépek, szépségápolás, hűtők, borhűtők, illetve a televíziók és audió eszközök. Természetesen ezen felül más márkákat is kínálunk a magyar piacon, például a Gallet, Gogen, Goddess vagy GND márkákat – ezek esetében azonban kisebb hangsúllyal vagyunk jelen. 
 
Mely termékek a legnépszerűbbek a magyar piacon, és minek köszönhető ez a siker? 
 
PD : Ez természetesen mindig az adott termékkategóriától függ, de ha a magyar vásárlók szemszögéből nézzük, akkor az ETA márka elsősorban porszívómárkaként él a köztudatban. Ez a hagyomány máig megmaradt, és továbbra is a porszívók jelentik számunkra a legjobban teljesítő termékkategóriát Magyarországon. A porzsák nélküli porszívók esetében például a Stormy termékcsaládunk képvisel egy rendkívül erős ajánlatot a vásárlók számára. Ez a sorozat valóban kiváló minőséget képvisel, és kifejezetten kedvező fogadtatásban részesül a vásárlóink részéről. Emellett továbbra is erősek vagyunk a porzsákos porszívók szegmensében is, bár meg kell jegyezni, hogy ez a kategória világszerte fokozatosan visszaszorulóban van. Vannak azonban olyan egyedi termékeink is, amelyek különösen figyelemre méltóak. Ilyen például a Sorento Plus nevű szendvicssütőnk, amely nem csupán a hagyományos sütőlapokat tartalmazza, hanem összesen hat cserélhető lapot kínál – köztük olyan különleges mintázatú lapokat is, amelyek állatfigurákat formáznak. Ez utóbbi különösen a gyermekes családok körében rendkívül népszerű, és nem túlzás azt mondani, hogy havonta több száz darabot értékesítünk belőle. A jövőre nézve kiemelten fókuszálunk a vezeték nélküli rúdporszívókra – különösen a Fenix termékcsaládra, amely egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Emellett a konyhai kisgépek területén is komoly növekedési potenciált látunk, így ezen a területen is aktívan szeretnénk bővíteni kínálatunkat. 
 
Miben különböznek az Önök termékei a versenytársak kínálatától? 
 
PD : Elsősorban az ár és a minőség kiegyensúlyozott arányában látjuk versenyelőnyünket: kiváló minőséget kínálunk elérhető áron. Az ETA-t gyakran emlegetik úgy, mint „A kategóriás minőség B kategóriás áron” – és erre büszkék vagyunk. Amikor megemlítem a márkát, sokan mondják: „Nekem is volt, vagy még mindig van egy sárga ETA porszívóm – és még mindig működik.” Pontosan ezt a megbízhatóságot szeretnénk a mai termékeinkben is megtartani. 

Közben nyitunk az új generációk felé is. Az Instagramon bemutatjuk újdonságainkat, és csak olyan influenszerekkel dolgozunk, akik hitelesen képviselik értékeinket. Nagy hangsúlyt fektetünk a vásárlás utáni támogatásra is: meghosszabbított garanciát, gyors, elérhető ügyfélszolgálatot és szerviz támogatást kínálunk. Célunk, hogy hosszú távon is megbízható partner legyünk a vásárlóink számára. 

Amikor megemlítem a márkát, sokan mondják: „Nekem is volt, vagy még mindig van egy sárga ETA porszívóm – és még mindig működik.” Pontosan ezt a megbízhatóságot szeretnénk a mai termékeinkben is megtartani.

Hol történik az ETA termékek gyártása, és milyen előnyöket kínálnak ezek a termékek?

JC : Az általunk említett termékek – és sok más modell is – Csehországban kerül megtervezésre és fejlesztésre. Maga a gyártás azonban hosszú távú, megbízható partnereinken keresztül valósul meg főként Ázsiában, de Csehországban és Törökországban is készülnek termékek. Ezekkel a partnerekkel már sok éve dolgozunk együtt, és kiterjedt minőségellenőrzési folyamatokat működtetünk. Óriási előnyünk, hogy saját kutatás-fejlesztési és tesztelési központtal rendelkezünk, ahol olyan szakemberek dolgoznak, akik közül sokan évtizedek óta az ETA-nál tevékenykednek, egyesek már több mint 30 éve. Nekik köszönhetően biztosak lehetünk abban, hogy minden új termék szigorú tesztelésen esik át, és ha szükséges, technikai módosításokat is végrehajtunk, mielőtt az adott termék eljut a vásárlóhoz. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy garantáljuk, még ha egy másik, a piacon lévő termék kívülről hasonlónak is tűnik, belülről teljesen más – alaposan tesztelt, finomhangolt, magas minőséget képviselő termék.

Milyen különbségeket tapasztaltak a cseh és a magyar piac között az ETA termékeinek fogadtatása kapcsán?

PD: A Cseh Köztársaság az ETA szülőhazája, ott a márka számos termékkategóriában piacvezető pozíciót tölt be. Csehországban és Szlovákiában az ETA nem csupán egy a sok márka közül – ott „a márka”, egy fogalom, amely mélyen beépült a vásárlók tudatába, és generációkon átívelő bizalmat élvez. A vásárlók ismerik, elismerik, és kimondottan keresik is a termékeket – legyen szó háztartási kisgépekről, porszívókról vagy éppen szépségápolási eszközökről. Ezzel szemben Magyarországon – bár a piaci verseny lényegében hasonló – teljesen más a helyzet. A porszívók kategóriájában még mindig élénken él a köztudatban az ETA név, és sokan kifejezetten keresik ezeket a termékeket. Ugyanakkor más termékkategóriákban – például a konyhai kisgépek esetében – jelenleg még dolgoznunk kell azon, hogy a fogyasztók felfigyeljenek ránk, megismerjék az értékeinket és a kínálatunkat. A célunk az, hogy Magyarországon is hasonló ismertséget és bizalmat építsünk ki, mint amit a cseh piacon már sikerült elérni. Szeretnénk, ha a konyhai kisgépeink is hasonló népszerűséget élveznének, mint a porszívóink, és idővel további kategóriákban is erősödni tudnánk – pontosan úgy, ahogy az Csehországban is történt.

Milyen új termékbevezetésekre számíthatunk a közeljövőben?

JC : Folyamatosan dolgozunk új termékek fejlesztésén, különösen a konyhai robotgépek és azok tartozékai terén. E téren igazán egyedülállók vagyunk: jelenleg több mint 20 különböző kiegészítőt kínálunk ezekhez a gépekhez, és minden évben újabbakat vezetünk be. A porszívók esetében főként a rúdporszívókra és robotporszívókra összpontosítunk, de más területeken is bővítjük kínálatunkat – például a kávékészítés és a babaápolás irányába. Nem szabad megfeledkeznünk a portfóliónkban szereplő további márkákról sem – ilyen például a JVC és a Hyundai. A JVC audiómárka keretében az idei évben 18 új terméket tervezünk piacra dobni, köztük Bluetooth hangszórókat, parti hangrendszereket, internetes rádiókat és lemezjátszókat. A Hyundai márka elsősorban a kisméretű konyhai készülékekre és az időjárás-állomásokra összpontosít az elektronikai kategóriában – szintén ebben az évben.

Milyen célokat tűztek ki a magyar piacra a következő öt évre?

JC : Legfőbb célunk, hogy termékeinken keresztül továbbra is értéket és elégedettséget nyújtsunk a magyar vásárlók számára. Annak érdekében, hogy az ETA termékek minél több emberhez eljussanak, szeretnénk még inkább fókuszálni a kiskereskedelmi szektorra – különösen a fizikai üzletekre, amelyek Magyarországon továbbra is meghatározó szerepet játszanak. Míg Csehországban a vásárlások körülbelül 40%-a történik hagyományos boltokban (termékkategóriától függően), addig Magyarországon ez az arány inkább 70% körüli. Ez egyértelmű jelzés számunkra, hogy ez az értékesítési csatorna elengedhetetlen a márkaismertség és a termékelérhetőség szempontjából. Ugyanakkor szeretnénk erősíteni az ETA márka képét is mint megbízható partner – nem csupán egy márka, amelyet az emberek látnak az üzletek polcain, hanem egy olyan név, amelyet ismernek és amelyben megbíznak. Ezért nagy hangsúlyt fektetünk a helyi marketingre és a magyar partnerekkel való együttműködésre, mert tisztában vagyunk vele, hogy minden piac más, és eltérő megközelítést igényel. Emellett természetesen nem feledkezünk meg a digitális csatornákról és az online jelenlét fontosságáról sem. Célunk, hogy a vásárlók számára a lehető legjobb élményt nyújtsuk akkor is, amikor tájékozódnak, összehasonlítanak vagy éppen döntés előtt állnak – függetlenül attól, hogy végül online vagy offline vásárolnak. Ha pedig ambíciókról van szó: a JVC márkával szeretnénk elérni, hogy Magyarországon a televíziók és audióeszközök terén ez legyen a legismertebb japán márka. Úgy gondoljuk, hogy minőségünk, dizájnunk és széles termékkínálatunk erős alapot biztosít ennek a célnak az eléréséhez.

További rovatainkból:

A kínaiak már a spájzban vannak!

A kínaiak már a spájzban vannak!

„A kínaiak már a spájzban vannak!” – Elvesztett verseny vagy alkalmazkodási kényszer?  Kínai márkák, globális dömping, európai válaszkeresés – az...

BestByte nemzetközi színtéren

BestByte nemzetközi színtéren

BestByte a nemzetközi színtéren – csatlakozott az E-Square európai beszerzési szövetséghez Jelentős mérföldkőhöz érkezett a BestByte Partner Group:...

IFA 2024 I. rész

IFA 2024 I. rész

Videók - IFA 2024 I. rész A fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...

IFA 2024 II. rész

IFA 2024 II. rész

Videók - IFA 2024 II. részA fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató