75 év örökség – jubileumot ünnepelt a Gorenje a Várkert Bazárban

2025. július 08.

2025 május utolsó napjaiban a Gorenje 75 éves jubileumát ünnepelte a Várkert Bazárban megrendezett eseményen. A rendezvény nem csupán múltidéző alkalom volt, hanem a jövőbe mutató márkastratégia, pénzügyi eredmények és technológiai innovációk bemutatása is egyben. A Hisense-Gorenje csoport magyarországi leányvállalata közel 10%-os árbevétel-növekedéssel és egyre bővülő termékportfólióval zárta a 2024-es évet.

KONYHAKIÁLLÍTÁS 2022

Egy szlovén faluból a világpiacig 

A Gorenje története 1950-ben kezdődött egy azonos nevű szlovén faluban, ahol egy mezőgazdasági gépgyártó műhelyből nőtte ki magát a márka. 1958-ban kezdődött a háztartási gépek gyártása, szilárd tüzelésű kályhákkal, majd Velenjébe költözve gyors növekedésbe kezdett a vállalat. Az évtizedek alatt nemzetközi multicéggé vált, amelyhez mára több márka is tartozik – köztük a Mora, az Atag és az Asko is. 
 
A Gorenje történetének mérföldkövei közé tartozik az 1961-es németországi piacra lépés, az első mosógép 1964-es, a hűtőszekrények 1968-as bemutatása, majd a modern beépíthető megoldások megjelenése. A vállalat 2018 óta a Hisense csoport tagja. A Gorenje hazai jelenléte 1991. október 26-án kezdődött, a Gorenje Budapest Kft. bejegyzésével. 
 
Neves tervezők, zöld célok 

Mára a Gorenje a háztartási gépek teljes spektrumát kínálja, és a dizájnra is kiemelt figyelmet fordít. A Gorenje történetéhez olyan neves formatervezők is kapcsolódnak, mint Pininfarina, Philippe Starck, Karim Rashid vagy Ora Ïto, és több Red Dot Design díjas terméket is felvonultat. 

A vállalat határozott lépéseket tesz a fenntarthatóság irányába, 2023-ban Green Star tanúsítványt, 2024-ben pedig EcoVadis ezüst minősítést nyert el. Stratégiai céljai közé tartozik a keletkező hulladék 96%-ának újrahasznosítása, valamint a teljesen újrahasznosítható csomagolások bevezetése.. 

Üzleti rekordok: 41,4 milliárd forinttal zárta 2024-et a Gorenje Magyarország 

Füle Norbert ügyvezető igazgató az eseményen bejelentette, a Gorenje Magyarország Kft. 2024-ben 41,4 milliárd forintos árbevételt ért el, ami közel 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A nagyháztartási gépek szegmensében 5,7%-os bővülés történt, amellyel a márka továbbra is piacvezető szerepet tölt be Magyarországon. 

A legkeresettebb termékek a hűtők, sütők és mosógépek voltak, de látványos növekedést ért el a televíziók kategóriája is, 32%-os bővülés után a Hisense a harmadik legnagyobb szereplővé lépett elő a magyar piacon. 

A 75 éves Gorenje nemcsak múltjával, hanem a jövőbe mutató fejlesztéseivel is bizonyít: piacvezető növekedéssel zártuk itthon a 2024-es üzleti évet, miközben olyan innovációkat hozunk el Magyarországra, amelyek átalakítják a háztartások mindennapjait. Célunk, hogy a következő évtizedben is mi diktáljuk a tempót a dizájn, a fenntarthatóság és a technológia terén” – hangsúlyozta Füle Norbert. 

A Hisense, mint globális háttér és technológiai óriás 

A Hisense 1969-ben indult rádiógyárként Kínában, mára viszont 11 globális márkával és több mint 100.000 alkalmazottal működik, évi 30,1 milliárd dolláros árbevétellel. A vállalatcsoport jelenleg hat földrészen, 160 országban van jelen. Világszerte harminc kutatás-fejlesztési központtal rendelkezik, ahol több mint 16.000 mérnök és technikus dolgozik, emellett 36 ipari parkban folyik a gyártás. Európában három fő gyártóbázissal rendelkezik Szlovéniában (Velenje), Szerbiában (Valjevo) és Csehországban (Mariánské Údolí), míg fejlesztőközpontokat nemcsak Szlovéniában, hanem Hollandiában, Németországban és Svédországban is működtet. 

A Hisense szponzori tevékenysége nemcsak globális márkamegjelenést, hanem bizalomerősítő hatást is jelent a fogyasztók felé. Az olyan csapatok és események támogatása, mint a Paris Saint-Germain vagy Real Madrid, az UEFA Euro 2024 vagy a FIFA Club World Cup, többről szólnak, mint logók megjelenítéséről – ezek révén a Hisense és a Gorenje neve olyan értékekhez kapcsolódik, mint a teljesítmény, a technológiai fejlődés, a szenvedély és a nemzetközi elismertség. A sporton keresztül a márka hitelesen szólíthatja meg a fiatalabb generációkat is. 

Prémium tévék és konyhai újdonságok a fókuszban 

A Gorenje márka mellett a Hisense szórakoztatóelektronikai megoldásait és televíziós stratégiáját is megismerhettük. A márka négy fókuszterületét részletezve bemutatták a 100 hüvelykes vagy annál is nagyobb képátlójú óriás TV-k előnyeit, az AI-alapú technológiai újításokat, a MiniLED ULED lenyűgöző képminőséget, valamint a 165 Hz-es képfrissítést kínáló gamer modelleket. A különösen nagy képernyős tévék hangsúlyos szerepet kaptak, mivel a Hisense globálisan is vezető szerepet tölt be ebben a szegmensben, és már 20 különböző modellje érhető el 75 hüvelyk feletti méretkategóriában.  

Külön figyelmet kapott a világ első RGB Mini-LED tévéje, a Hisense ULED X TriChroma modell, amely nem a megszokott kék háttérvilágítást alkalmazza, hanem piros, zöld és kék LED-eket, ez a fejlesztés nemcsak technológiai áttörés, hanem vizuálisan is új szintet jelent a színek és kontrasztok megjelenítésében. A gamerek számára is tartogatott újdonságokat a Hisense: a 165 Hz-es frissítési frekvenciát támogató Game Mode Ultra és a Dolby Vision technológiával kiegészült játékélmény különösen vonzó lehet az e-sport és konzoljátékos közösségek számára.  

A rendezvény termékkiállítási részén rendkívül sokféle Hisense készülék volt megtekinthető, köztük számos új modell és technológiai újdonság is bemutatkozott. Az esemény egyik legfontosabb bejelentése az volt, hogy 2025-ben a Hisense beépíthető konyhai készülékei hivatalosan is megjelennek a magyar piacon. A rendezvényen a márka már ízelítőt is adott a kínálatból, a bemutatott termékpalettán gőzpárolós sütők, mikrohullámú sütővel kombinált hagyományos sütők, borhűtők, indukciós főzőlapok és beépíthető mosogatógépek is szerepeltek. 

A magyar csapat: logisztika, értékesítés, vevőtámogatás 

A Gorenje Magyarország mögött nemcsak egy erős márka, hanem egy elkötelezett, szakértői csapat is áll. A cég hazai működése kiterjed az értékesítéstől kezdve a logisztikai központ koordinálásán át az ügyfélszolgálati és szervizháttér biztosításáig. A több mint 14.000 m²-es raktárbázis garantálja a gyors szállítást és kiszolgálást.  

2030-ig 60 milliárd forint árbevétel a cél 

Míg 2003-ban mindössze 25.000 darab készüléket értékesítettek Magyarországon, 2024-ben ez a szám már elérte a 650.000-et. A Gorenje Magyarország Kft. árbevétele 2004-ben még csupán 1,9 milliárd forint volt, mára azonban ez több mint húszszorosára, 41,4 milliárdra nőtt. A cég ambiciózus tervei szerint a következő öt évben 60 milliárd forint fölé szeretnék emelni a forgalmat. A növekedés motorját elsősorban a beépíthető készülékek, az intelligens technológiai megoldások, valamint a fenntarthatóságot szem előtt tartó háztartási eszközök jelentik majd. A jubileumi rendezvényen elhangzott üzenet egyértelmű: a Gorenje múltja gazdag, a jelene stabil, a jövője pedig ambiciózus. A következő 75 év is épp olyan lendületes lehet, mint az eddigi. 

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

PWC E-toplista 2024

PWC E-toplista 2024

A PwC Magyarország Digital Commerce csapata immár 10 éve 2015-től publikál éves rangsorokat a magyar piacon működő, legnagyobb forgalmat generáló...

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató