Az egészségtudatosság és innováció pozitívan hat a turmixgép piacra

2025. október 06.

Napjainkban az egészségtudatos táplálkozás egyre nagyon hangsúlyt kap, aminek következtében új tendenciák figyelhetők meg az étel-előkészítésben, így a konyhai eszközök piacán is. Az egyik ilyen nagy újdonság az elmúlt években az Air-Fryer azaz a forrólevegős fritőz megjelenése volt, amely az elmúlt év növekedései után, az idei évben már nem tudott további volumenbővülést elérni.  

KONYHAKIÁLLÍTÁS 2022

Az étel-előkészítéshez tartozó konyhagépek között viszont mind az aprítók, mind a turmixgépek kétszámjegyű növekedést értek el 2025 első félévében az eladott készülékek piacán.  Ha visszatekintünk az elmúlt közel 10 év tendenciájára, akkor a legmagasabb eladási számokat 2019-ben és 2020-ban érte el, amikor a COVID miatti otthon töltött idő is befolyásolta a kategória iránti keresletet. Akkor 110 ezer darab felett járt a termékcsoport értékesítése. Azóta a kereslet csökkent a turmixok iránt és éves szinten 100 ezer eladott darab alatt van a hazai piac.    

Viszont itt is megjelent 2021-ben egy innovatív szegmens: az akkus hordozható turmixgépek piaca, amellyel bárhol, bármikor elkészíthető a kívánt gyümölcsös, zöldséges vagy fehérje turmix.  A szegmens még eléggé kis szeletet hasít ki a teljes turmixgép piacból, de évről-évre megduplázza az értékesítési számokat. Ennek köszönhetően már az idei év első félévében a piac 12 százalékát adják, míg egy évvel ezelőtt csak 5 százalékot birtokoltak. Ez is alátámasztja, hogy az innovatív termékek milyen sebességgel tudnak piacot szerezni.  

Ezzel együtt a nagy teljesítményű (nagyon kapacitású >1 literes, és > 1000Watt teljesítményű) turmixgépek tudtak jelentősen növekedni, amely a nagyobb családi idényeket képes kiszolgálni. 

A vásárlások helyszíne a 2019-es és 2020-as évben kicsit elmozdult az online tér felé. Míg 2018-ban a eladott turmixgépek csupán 23 százalékát adták el webshopokon keresztül, addig a következő években már minden harmadik készüléket online adtak el. Ennek a részaránya azóta is 30 százalék körül mozog. 

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

Hűségprogramok online

Hűségprogramok online

Az online áruházakban elérhető előfizetéses hűségprogramok sok vásárló számára még mindig újdonságnak számítanak Magyarországon – derül ki a GKID...

Ha kánikula, akkor klíma

Ha kánikula, akkor klíma

Egyre több háztartás rendelkezik idehaza légkondicionálóval, a hűtés mellett pedig a fűtés opció is egyre inkább fontossá válik a készülék...

GKID eTOPLISTA 2023

GKID eTOPLISTA 2023

A GKID 2015 óta készít nyilvános rangsorokat a magyar piacon működő, és ott a legnagyobb forgalmat generáló online kereskedőkről. Az e-kereskedelmi...

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató