Piachoz igazodva

2025. október 14.

Az eredményességben fontos szerepet játszik, hogy egy piaci szereplő mennyire képes alkalmazkodni a piaci környezethez. Ez a szempont leggyakrabban a fogyasztói trendekhez történő igazodásban, a termékválaszték kialakításában ölt testet a vállalatoknál, de időről-időre a szervezeti struktúrában is eredményezhet átalakításokat, ahogyan ez a BSH esetében is történik. Tóth Tamással a BSH MDA Retail Business vezetőjével és a cég Kitchen & Project területének menedzserével, Varga Dániellel beszélgettünk a szervezeti változásokról, a beépíthető piacról és a IFA kapcsán a márka innovációiról, újdonságairól. 

Október 1-től változás történt a BSH MDA Sales szervezeti felépítésében. Pontosan milyen átalakulásról van szó, illetve milyen területeket érint az átalakulás? 

T.T.:  A BSH számára mindig is kiemelten fontos szempont volt a partnerkezelés, az ügyfeleink igényeihez alkalmazkodó kiszolgálás. Ez a megközelítés a szervezeti felépítésben is tükröződik. Noha a struktúra nem változik folyamatosan, némi finomhangolás időről-időre aktuálissá válik, annak érdekében, hogy a piac fejlődéséhez, változásaihoz igazodva tovább fokozzuk a hatékonyságot. Ez a törekvés jelenik meg a BSH új szervezeti kialakításában, ahol a BSH portugál csapatától visszatérő Varga Dániel kollégám személyében dedikált szakembert kap a Kitchen & Project/konyhastúdiók területe. Jómagam pedig, Head of MDA Retail Business pozícióban folytatom a munkát. 

Ez lokális átalakulás, vagy a BSH nemzetközi strukturális változásának részeként kerül rá sor? 

T.T.: A változás a hazai menedzsmentet érinti, de nem példa nélküli a cégünk multinacionális portfóliójában. Ahogyan említettem, az átalakulás célja a piac fejlődéséből származó kihívásoknak történő megfelelés és az új lehetőségek kiaknázása. Számos piac, ahol a BSH jelen van, már korábban megérett erre a változásra, így bizonyos tapasztalatok, gyakorlatok már rendelkezésre állnak. 

Ez a struktúra jelent egyfajta fókusz eltolódást? 

T.T.: Egyáltalán nem, se nem célja, se nem eredménye az átalakulásnak a fókusz eltolódás. Sőt, éppen ellenkezőleg. A változás azt szolgálja, hogy a minden irányból érkező igényeknek maximálisan meg tudjunk felelni. A struktúra pedig nem kompetitív, hanem kooperatív annak érdekében, hogy ne csak horizontálisan, hanem vertikálisan is képesek legyünk az igényeket kezelni. Minden csatornához a megfelelő erőforrást rendeljük az új szervezeti felépítés által. 

Azt leszögezhetjük, a változás hátterében a piaci trendek, igények változása áll. Mennyire időszerű és jövőbe mutató ez az új szerkezeti struktúra? 

T.T.: Azt gondoljuk ez a legjobb pillanat, hogy meglépjük ezt. Ezzel az új felépítéssel biztosítani tudjuk, hogy mind a beépíthető készülékek, mind a szabadonálló készülékek hatékonyabb fókuszt kapjanak a cégen belül. Biztosak vagyunk abban, hogy a változás eredményeképpen a jövőben a jelenlegi szolgáltatásaink színvonalát tovább tudjuk emelni, bővíteni, ezzel is növelve vásárlóink elégedettségét.        

Milyen fejlesztések és innovációk történtek az elmúlt években a beépíthető szegmensben? 

T.T.: A közelmúltban mindkét beépíthető márkánk prémium választéka teljesen megújult. A Bosch esetében az ikonikus design és kezelés mellett az egészséges ételkészítésre helyeztük a hangsúlyt, és ebben a szellemben újítottuk meg készülékeinket. A márka beépíthető sütő választékában mára már szinte az összes modellben elérhető az AirFry sütési mód, mely egy speciális tepsivel kiegészülve kevés zsiradékkal tud rendkívül gyorsan ropogós ételeket elkészíteni. A gőzzel való ételkészítés is folyamatosan fókuszban van, már Serie4-es kategóriától kínálunk gőz funkciót a készülékeinkben, a Serie8-as új sorozattal pedig a SteamPlus funkció is megjelent, mely túlhevített – akár 120°C-os – gőz segítségével őrzi meg az ételekben található vitaminokat és ízanyagokat. A főzőlapok esetében is bevezettünk egy forradalmian új funkciót – a PerfectFry Plus hőmérséklet-vezérlést – melynek segítségével a főzőlapok úgy kezelhetőek, mint a sütők. A felhasználó teljesítményfokozat helyett pontos hőmérsékletet tud az egyes főzőzónákon beállítani, így az ételek mindig a megfelelő módon készíthetőek el. A Neff márka prémium sütői és kompakt készülékei egy teljesen új design és vezérlési koncepcióval mutatkoztak be! A Flex Design kialakításnak köszönhetően a vásárló tudja kiválasztani a készülékek oldalának és fogantyújának a színét, így azok tökéletesen illenek a konyhába. A kiegészítők színei a későbbiekben változtathatóak, így mindig az adott helyzetre és ízlésre lehet szabni a megjelenést. 

„…a változás azt szolgálja, hogy a minden irányból érkező igényeknek maximálisan meg tudjunk felelni.” 

A smart home és az AI egyre erősebben jelen van a háztartási gépeknél is. Hogyan látják ennek a térnyerését, milyen konkrét példákat tudnak említeni a Bosch portfólióból? 

T.T.: Természetesen ezen funkciók fejlesztése is folyamatos, és a BSH ezekben az innovációkban is élen jár. A Home Connect alkalmazásnak köszönhetően az egész portfólióra kiterjedő, komplex digitális szolgáltatás-csomagot kap a vásárló a készüléke mellé, mely számtalan előnnyel jár számára. Azon túl, hogy távolról tudja vezérelni és felügyelni háztartási készülékét, bármilyen újonnan megjelenő funkciót ingyenesen, egy egyszerű szoftverfrissítéssel tud a készülékére telepíteni. Erre jó példa az idén ősszel megjelenő Assist Plus funkció, melynek segítségével a Serie8 sorozatú sütők kijelzőjén egyszerűen be lehet írni  a készíteni kívánt ételt, a készülék pedig felajánlja az ahhoz legmegfelelőbb elkészítési módot. A mesterséges intelligenciát az energiahatékonyság növelésében is felhasználjuk. Mosogatógépeink esetében a teljes választékra elérhető az alkalmazáson keresztül a SmartStart opció, melynek segítségével a készülék akkor indul el, és dolgozik, amikor a megújuló energiaforrások részaránya a legnagyobb, vagy a szolgáltató által biztosított áram a legkedvezőbb árú. 

A BSH mindig kiemelten kezeli a csúcskategóriás, innovatív modelleket. Melyek lesznek a Q4-ben érkező újdonságok, flagship modellek, amelyekre különösen büszkék? Hogyan illeszkednek ezek a termékek a nemzetközi stratégiába és a magyar piac sajátosságaihoz? 

T.T.: Az idei IFA kiállításon számtalan újdonságot bemutattunk, ezek közül is kettőt emelnék ki. Az energiahatékonyság az egyik legfontosabb vásárlási szempont manapság, különösen igaz ez a szárítógépek piacára. Büszkén mondhatjuk, hogy szeptember hónaptól a magyar piacra is bevezetjük az elérhető legjobb energiafogyasztású, A energiaosztályú szárítógépeket. Az alacsony energiafogyasztás – és természetesen az egyedülálló öntisztító kondenzátor – mellett a készülék számos új funkcióval is rendelkezik. Az új tervezésnek köszönhetően a szárítási hőfok 25%-kal alacsonyabb, mint a korábbi modelljeink esetében, így a készülék minden eddiginél jobban kíméli a textíliákat. Azonban, ha gyorsan van szükség a száraz ruhákra a felhasználó választhatja a SpeedPerfect opciót is, mellyel akár 44%-kal gyorsabban futtatható a legtöbb program. A másik nagy újdonság a beépíthető szegmensbe érkezett, ahol megjelentek a matt felületű készülékeink. Az elegáns dizájnon túl a főzőlapok esetében funkcionális előnyökkel is jár ez az új felület, hiszen 5x kevesebb karc látható rajta, illetve rendkívül egyszerű a tisztán tartása is! 

„A BSH széleskörű kompetenciával rendelkezik, beleértve a készülékekhez kapcsolódó szolgáltatásokat is.”  

Varga Dániel 

Hogyan kell elképzelni a gyakorlatban a Kitchen & Project terület működését? Milyen volument képviselő ingatlanfejlesztők jelentik a potenciális partneri kört? Néhány társasházat kivitelező cégekre vagy több száz otthont építő vállalatokra kell gondolni? 

V.D.: Ez a terület korábban is megtalálható volt a BSH által kiszolgált ügyfelek között. A változást az jelenti, hogy a jövőben még nagyobb hangsúlyt kívánunk fektetni ezekre az ügyfelekre, igényeikhez alkalmazkodó szolgáltatással és egyedi megoldási ötletekkel. Az ingatlanfejlesztői piac minden szereplőjére lehetséges partnerként tekintünk, függetlenül az általuk bonyolított projektek nagyságától. Szeretnénk minél rugalmasabb stratégiát megvalósítani, hiszen a magyar fejlesztői piac sokszereplős és a kisebb méretű beruházások összessége is komoly potenciált jelent. 

Mennyiben proaktív ez a terület? 

V.D.: Az új lehetőségek keresése rendkívül fontos a BSH számára. Az induló projektek számát a fejlesztők piaci döntései határozzák meg, a mi feladatunk az, hogy a szereplők minél nagyobb része döntsön a BSH által gyártott termékek választása mellett. Egy fejlesztés megvalósulása több évet is igénybe vehet, ami kihívás a mi számunkra is, de a lebonyolítás aktuális lépéseit követve segíteni tudjuk a beruházó munkáját a műszaki tartalom tervezésétől a pénzügyi és logisztikai megvalósulásig.  A márkáink választékában található termékek önmagukban erős vonzerőt jelentenek és ehhez magas hozzáadott értékű szolgáltatásokat szeretnénk kínálni. Biztosak vagyunk benne, hogy így vonzó lehetőséget jelentünk az ingatlanpiaci döntéshozók számára. 

Mennyire tervezhető előre a működés? 

V.D.: Erre a kérdésre nem könnyű válaszolni. Egyes beruházásokról már a korai tervezés fázisában információt lehet szerezni, máskor csak az építés egy későbbi szakaszában érkezik megkeresés. A fejlesztői piac szereplőinek ismerete rendkívül fontos, de meg kell említeni a meglévő konyhastúdió és bútorgyártó ügyfeleink egyre szélesebb körét is, akikkel stratégiai együttműködésre törekszünk. A működés kiszámíthatóbb szakasza, amikor a már megkötött megállapodások alapján pontos mennyiségi igényekkel kalkulálhatunk, mert a megvalósuláshoz általában időbeli ütemezés is tartozik. 

Juthat szerep a kisgépeknek is a projektekben? 

V.D.: A BSH erős termekválasztéka jó lehetőséget teremt a projekt döntéshozóinak, hogy fejlesztett ingatlanhoz leginkább megfelelő kategóriájú készülékeket válasszanak. További előny a BSH prémium kiskészülék portfoliója, ami vonzó kiegészítőt jelenthet a beépíthető készülékek mellett. Véleményünk szerint egy jól felszerelt konyha nagyban hozzájárul az elkészült ingatlan eladhatóságához, ugyanakkor a piac mostani szereplői elsősorban a beépíthető készülékekre koncentrálnak. 

A termékválasztékon túl milyen tényezők lesznek még lényegesek a verseny tekintetében? 

V.D.: Meggyőződésünk, hogy a termékeken túl számos további szempont lehet rendkívül fontos. A készülékek biztos elérhetősége és a stabil árukészlet kulcsfontosságú, hiszen a projektek időbeni lefutása nem mindig a tervezettnek megfelelően zajlik, tehát képesnek kell lenni rugalmasan és gyorsan reagálni. Kiemelten lényeges továbbá a Vevőszolgálat által nyújtott szolgáltatások köre. A BSH Vevőszolgálata, saját műszerész csapattal, call centerrel és évtizedek alatt felhalmozott tapasztalattal rendelkezik és ez előnyt jelent egy projekt teljesítésekor, például az üzembehelyezés, vagy az ingatlanok leendő tulajdonosainak nyújtott célzott termékoktatás során. 

Bosch márkánk további előnye, hogy a Bosch HomeComfort üzletágával közösen, egy márkanév alatt, nagyon széles, több iparágra kiterjedő ajánlattal tudunk reagálni ügyfeleink igényeire. 

További rovatainkból:

A kínaiak már a spájzban vannak!

A kínaiak már a spájzban vannak!

„A kínaiak már a spájzban vannak!” – Elvesztett verseny vagy alkalmazkodási kényszer?  Kínai márkák, globális dömping, európai válaszkeresés – az...

BestByte nemzetközi színtéren

BestByte nemzetközi színtéren

BestByte a nemzetközi színtéren – csatlakozott az E-Square európai beszerzési szövetséghez Jelentős mérföldkőhöz érkezett a BestByte Partner Group:...

IFA 2024 I. rész

IFA 2024 I. rész

Videók - IFA 2024 I. rész A fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...

IFA 2024 II. rész

IFA 2024 II. rész

Videók - IFA 2024 II. részA fennállásának 100. jubileumát ünneplő IFA 2024-ben is rengeteg újdonságot tatogatott. A rendezvényen számos márka...

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató