TERMÉKBEMUTATÁSfizetett promoció

A garanciáról és a vásárló jogairól

2025. november 02.| Termékbemutatás

Új háztartási gép vásárlásakor döntően négy tényező befolyásolja a fogyasztók választását: a készülék funkciói, ára, könnyű elérhetősége és a hozzá kapcsolódó digitális szolgálatások. A vásárlás során azonban csak kevesen foglalkoznak a garanciával kapcsolatos kérdésekkel, holott ezek is fontosak lehetnek. 

A márkaképviseletek által biztosított kiegészítő jótállások legfontosabb üzenete, hogy a gyártó megbízik saját terméke minőségében, és bátran vállalja a felelősséget azért, ha a készülék adott idő előtt meghibásodna. Ilyen esetekben térítésmentesen biztosítja az általa gyártott gép javítását vagy cseréjét, de nem ritka az sem, hogy egyéb módon is kompenzálja a vásárlót. Az ilyen promóciós szolgáltatások sokszor hosszabb időtartamot ölelnek fel, mint amit a jogszabályok előírnak, éppen ezért érdemes körültekintően tájékozódni vásárlás előtt. Gyakran a vásárlók azonban annak sem néznek utána, hogy a garancia, azaz a jótállás mit tartalmaz és mekkora időre vonatkozik. Talán meglepő is lehet, hogy sok esetben a gyártói képviseletek is biztosítanak kiegészítő promóciókat, melyek jóval hosszabb időszakra nyújtanak biztonságot, mint amit a jogszabályok előírnak, akár ingyenesen is.  

Garancia a gyakorlatban

A kereskedők portfóliójában sokszor szerepelnek, térítés ellenében különböző hosszúságú és szintű kiterjesztett garancia szolgáltatások. Ezek jellemzően biztosítási feltétel rendszerben működő, egy harmadik fél által biztosított szolgáltatások, melyek jellemzően a jogszabályi jótállást követően lépnek életbe. Legtöbb esetben jellemzően ugyanazokkal a kondíciókkal, mint amit a jogszabály előír. A márkaképviselet által biztosított, jótállást érintő promóciókról a kereskedő minden esetben részletes információval rendelkezik, így képes teljes értékű tájékoztatást adni a vásárlóknak. Amennyiben ezt elmulasztaná, azzal nem csupán a termék gyártójának vagyoni érdekeit sérti, de a fogyasztót is megtéveszti. A vásárló ilyen esetben közérdekű panaszt tehet a vármegyei kormányhivatalokban működő Fogyasztóvédelmi hatóságnak vagy a Gazdasági Versenyhivatalnak. 

Plusz egy év garancia a Candy gépeire 

A vonatkozó jótállási törvény a fogyasztók számára a termékeknél kötelezően alkalmazandó garancia mértékét ársávonként határozza meg. Eszerint a 250 ezer forintot meg nem haladó háztartási gépeknél, fogyasztók számára 2 év, a 250 ezer forintnál drágábbaknál pedig 3 év jótállás a kötelező. Vannak azonban, akik ettől is többet kínálnak. A hosszú távon megbízható és minőségi háztartási gépek előállításában elkötelezett Candy Hoover Hungary Kft. például – néhány kattintásból álló – online regisztrációt követően további egy év kiterjesztett képviseleti jótállást is vállal a jogszabályi előírásban rögzített időintervallumon felül. 

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató