„Megkaptam a ház kulcsát”

2025. november 28.

Huczka István, a Haier Europe magyarországi vezetője idén tavasszal vette át a Candy Hoover Hungary irányítását. Huszonhat év Whirlpool után új stratégiát, új csapatot és új márkapozíciót épít, miközben a Haier globális innovációs erejét és a Candy teljes megújulását igyekszik a hazai piacra átültetni. Az átalakítások látványosak, és 2026 már most mérföldkőnek ígérkezik. Ezúttal arról kérdeztük, hogyan látja a váltást, merre tartanak a márkák, és hogyan formálják át a piacot a kínai technológiai csoportok erősödő jelenléte. 

Huszonhat évet töltött a Whirlpoolnál, most pedig a Candy Hoover Hungaryt vezeti. Közel egy év távlatából hogyan érzi ezt a döntést? Eszébe jutott akár egy pillanatra is, hogy „mi lett volna, ha maradok”? 

Mint tudjuk a „mi lett volna, ha…” mondatoknak nincs értelme! Nem bántam meg a váltást, sőt. A Whirlpoolnál nagyon jó időszakot zártam le, rengeteget köszönhetek a cégnek és a kollégáknak, de egyszer eljön az a pont, amikor az ember másképp szeretne gondolkodni, és szeretne valamit a saját stratégiai elképzelései szerint felépíteni. Amikor a Haier Europe-hoz csatlakoztam, szó szerint azt éltem meg, hogy „megkaptam a ház kulcsát”. Aláírtuk a munkaszerződést és a következő üzenet nagyjából az volt, hogy építsd fel, ahogyan jónak látod. Ez óriási bizalom és felelősség. Azóta újra rajzoltuk a cég stratégiáját, új kereskedelmi policyt vezettünk be, átnéztük és optimalizáltuk a termékstruktúrát, újra definiáltuk a partnerkört, és kijelöltük, hol tudunk és akarunk érdemben jelen lenni. Fókuszunkat az omni-channel-re állítottuk. Közben felépítettük a két márka – Haier és Candy – jövőjét is. Ez igazi önmegvalósítás, vállalkozóként gondolkozva, egy nagyon erős globális háttérrel a hátam mögött. 

Az Ön által képviselt Haier Group ma a világ legnagyobb háztartási gépgyártója. Mit érdemes tudni a vállalatról, és mi ennek a globális sikernek a lényege az Ön olvasatában? 

A Haier Group ma már nem „csak egy a kínai gyártók közül”, hanem egy több mint negyvenéves múltra visszatekintő, globális technológiai vállalatcsoport, amely tizenhat egymást követő évben a világ első számú háztartásigép-gyártója volt. Ez persze büszkeség, de Magyarországról nézve elsősorban ez egy tény és nem helyettesíti az elvégzendő munkát. A maraton itt is ugyanakkora táv, ezt nekünk kell végigfutni. A nyolcvanas években a Haier európai márkáktól is tanult és vett át technológiai alapokat, majd fokozatosan saját fejlesztésekkel, akvizíciókkal lépett szintet. Ma olyan márkák tartoznak a csoporthoz, mint a Candy és Hoover Európában, a GE Appliances az Egyesült Államokban vagy a Fisher & Paykel. A közös nevező mindenhol a technológia, az innováció és a kreatív mérnöki gondolkodás. Európában most nagyjából hét–nyolc százalékos a piaci részesedés, tehát innen nézve még jócskán fejlődő cég vagyunk. Magyarország szempontjából ez azt jelenti, hogy erős háttérrel, komoly technológiai bázissal és beruházási hajlandósággal dolgozhatunk, de az utat nekünk kell itt, a helyi sajátosságokhoz igazodva felépíteni. 

Ha már Magyarországról beszélünk, milyen célt tűzött ki a Candy Hoover Hungary 2026-ra? Hol szeretné látni a két márkát a hazai piacon? 

Nagyon konkrét célokkal dolgozunk. A tervem az, hogy 2026 legyen a „fordulat éve”, amikor a most lefektetett alapok már látványosan meg is jelennek a piaci számokban is. A két márkával 2026-ban kétszámjegyű piaci részesedést szeretnénk elérni. 

Ez az első lépcső. A hosszabb távú cél pedig természetesen akár a piacvezető pozíció elérése. Ez persze nem két év, hanem egy többéves építkezés, de az irány egyértelmű. 2026-ra olyan céget szeretnék látni, amelyet a kereskedelmi partnerek stabilnak, kiszámíthatónak, partnerségben megbízhatónak tartanak, és amely a fogyasztók felé is érthető, vonzó márkaígéretet közvetít. 

Az egyik első feladat az új csapat felállítása volt. Tavasszal még az elején járt ez a folyamat. Hol tartanak most, és milyen csapatra épít? 

Mára kialakult egy szakmailag nagyon erős csapat, amire a jövőben építeni tudok. Mindig azt vallottam, hogy egy csapat akkor működik jól, ha tiszta viszonyok, egyértelmű stratégia és pontos feladatkörök vannak, nálunk ez ma már adott. A „régi–új ember” különbség megszűnt, egy egységes, felkészült és lojális csapat dolgozik a közös célokon. Fontos számomra, hogy mindenki értse és higgye a víziót, ne csak a mai feladatot lássa, hanem azt is, merre tartunk hónapokkal előre. A napi munka ma már ehhez a közös irányhoz igazodik. 

A csapat önmagában nem elég, kell mellé stratégia és egy partnerségre épülő üzleti modell is. Hogyan építik ma a kereskedelmi kapcsolataikat, és mit jelent Önnek a partnerség a gyakorlatban? 

A partnerség számomra közös elveket, kölcsönös támogatást, kiszámíthatóságot és megbízhatóságot jelent. Ez az alapja annak, hogy együtt tudjunk tervezni, és ne csak terveink legyenek, hanem közösen megvalósított projektjeink és eredményeink. Az elmúlt időszakban teljesen újradefiniáltuk a partnerstruktúrát. A korábbi gyakorlat leginkább arról szólt, hogy az elérhető raktárkészlet alapján eladjuk, amit lehet, annak, aki hajlandóságot mutat rá, hogy megvegye valamilyen áron. Egy tudatos márkaépítéshez megfelelő csatorna politikára is szükség van, ami mostanra kezd látványosan kirajzolódni. Ma a hazai piac legmeghatározóbb kereskedelmi partnereivel dolgozunk szoros, stratégiai együttműködésben, előre megtervezett portfólióval, darabszámokkal, időzítéssel.  

A jó stratégia mellé jó termékek is kellenek. Az idei IFA-n sok újdonságot mutattak be. Mely technológiai irányok a legfontosabbak, és mi jelenhet meg ezekből 2026-ban Magyarországon? 

A Haier és a New Candy fejlesztéseinek középpontjában a valódi felhasználói élményt javító technológia áll. Az okosfunkciók már nem puszta extrák, például a hOn alkalmazás folyamatosan frissíti a készülékek tudását, ugyanúgy, ahogy ezt az autóknál vagy a telefonoknál már megszoktuk. Az IFA-n bemutatott megoldások, például a mosó–szárító tornyok, az új hűtéstechnológiák vagy a háromdobos Candy mosógép nem kirakatmodellek. A cél az, hogy ebből a technológiai előnyből minél többet hozzunk el Magyarországra is, olyan ár–érték arány mellett, amely valóban versenyképes. A New Candy márka már a Haier gyártási platformjaira épül, vagyis Haier technológia jelenik meg Candy köntösben. Ez valódi megújulást hoz, és itt az idő, hogy másképp gondoljunk a Candyre. 

A Candy márka megújulása az egyik legizgalmasabb projekt most a cég életében. Mit vár ettől a márkától, és miben lesz más a Candy, mint amit a magyar vásárló eddig gondolt róla? 

A Candy sokak fejében eddig inkább olcsó és kompromisszumos márkaként élt, részben a korábbi értékesítési gyakorlat miatt. Ez most teljesen megváltozik. A New Candy már a Haier gyártási platformjaira épül, vagyis elérhető áron kínál magasabb minőséget és korszerű technológiát. Olyan márkát építünk, ahol a fogyasztó nem azt érzi, hogy „kompromisszumot kötött”, hanem azt, hogy „okos döntést hozott”. A szakma számára is egyértelmű üzenet, hogy a Candy mögött stabil technológiai háttér és megbízható minőség áll. A Candy ismertsége és a Haier technológiája jól erősíti egymást. 

A Haier globálisan olyan csapatokat szponzorál, mint a Liverpool FC vagy a Paris Saint-Germain, itthon pedig az Ökumenikus Segélyszervezet támogatása került a középpontba. Mit üzennek ezek a partnerségek a márkáról? 

A nemzetközi sportszponzorációk a márka globális jelenlétét és ambícióját mutatják, azt, hogy a Haier hosszú távra tervez és a legmagasabb szinten is építi a láthatóságát. A hazai együttműködés az Ökumenikus Segélyszervezettel már más jellegű, de legalább ilyen fontos, mert valódi társadalmi felelősségvállalást jelent. Számomra ez egy szép egyensúly, globálisan topklubok, helyben pedig kézzelfogható segítség. 

Az elmúlt években erősen előretörtek a kínai hátterű márkák Európában. Hogyan látja ezt a folyamatot, és mit hozhat 2026–27 a piac és a fogyasztók számára? 

Ha visszanézünk tíz évet, jól látszik, hogy az akkori európai márkapaletta szinte teljesen átalakul. És ez nem csak a márkanevekre, hanem a tulajdonosi háttérre is igaz. A kínai gyártók ma már nem olcsó beszállítók, hanem technológiai központok, komoly innovációs háttérrel és mérnöki kapacitással. Nem az a céljuk, hogy olcsó termékeket áruljanak, hanem az, hogy a legújabb technológiát vigyék piacra, csak éppen ezt kedvezőbb költségszint mellett tudják megvalósítani. Gyakorlatilag minden nagy európai márkának van valamilyen kínai gyártási kapcsolata, ezért a kérdés már nem az, hogy egy márka kínai eredetű-e, hanem az, mit képvisel minőségben és szolgáltatásban. A piac újra fog rendeződni. Lesznek márkák, amelyek a technológiára és az innovációra építik a jövőt, és lesznek, amelyek továbbra is az alacsony árra és volumenre fókuszálnak. A mi feladatunk az, hogy a Haier ázsiai presztízsét átültessük Európába, és úgy mutassuk meg, hogy a vásárló azt érezze, a legjobb, legkomfortosabb és legkönnyebben használható megoldást kapja a pénzéért. 

Ha egyetlen mondatban kellene megfogalmaznia, mi a legfontosabb cél 2026-ra Magyarországon, mit mondana? 

Azt szeretném, ha 2026 végén mind a partnereink, mind a vásárlók úgy tekintenének a Haierre és a Candyre, mint stabil, megbízható, technológiailag előremutató márkákra, és a Candy Hoover Hungaryre mint olyan cégre, amely kiszámítható, korrekt és eredményes együttműködést kínál – hosszú távra. 

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató