Prémium technológia elérhető áron

2025. december 14.

A TCL ma a világ egyik legdinamikusabban növekvő technológiai vállalata, amely a kijelzőgyártástól a prémium televíziókon és klímákon át egészen a mobilos innovációkig épít globális jelenlétet. Magyarországon is egyre erősebb szereplő, stabil retail jelenléttel, komoly partneri együttműködésekkel és folyamatos technológiai innovációval. A márka hosszú távú stratégiáról, a 2026-os tervekről és az olimpiai partnerség jelentőségéről Balogh Lászlóval, Somogyi Dániellel és Maróti Péterrel beszélgettünk.

Kérem, röviden mutassa be a TCL-t mint vállalatot. Milyen globális háttérrel és pozícióval rendelkezik? 
BL: A TCL egy 1981-ben alapított globális technológiai vállalat, amely mára a világ egyik meghatározó szereplőjévé vált a kijelzőtechnológia, a szórakoztatóelektronika és a háztartási gépek területén. A cégcsoport két nagy egységre oszlik. A TCL Technology magában foglalja a kijelzőpanel- gyártást és a fotovoltaikus megoldásokat, a TCL Industries pedig a szórakoztató és háztartási elektronikai termékek gyártásáért, forgalmazásáért, valamint egyéb innovatív megoldásokért felel. Éves globális forgalmunk negyven milliárd euró felett van, több mint százhuszonötezer munkavállalót foglalkoztatunk és világszinten harmincnyolc gyártóbázissal, negyvenhat kutatás fejlesztési központtal dolgozunk. Vertikálisan integrált gyártási modellel rendelkezünk, saját paneltechnológiánk, a CSOT adja a kijelzők alapját. A televíziók esetében a TCL a világ vezető márkája az ultra nagyméretű, nyolcvanöt col fölötti kategóriában, és első helyen áll a Google TV készülékek globális értékesítésében is. A Mini LED technológiában szintén az élmezőnyben vagyunk. Emellett klímák, fehéráruk, monitorok, mobilkommunikációs eszközök és okoseszközök terén is egyre erősebb a jelenlétünk. 

Mely régiókban van jelen a TCL, és mik a fő fejlesztési, fókuszterületek világszinten? 
BL: A TCL minden fontos régióban aktív, minden kontinensen ott vagyunk. Fókuszterületeink közé tartozik a következő generációs kijelzőtechnológia, például a nyomtatott OLED megoldások. A prémium Mini LED és QLED televíziók, a soundbarok és monitorok világszinten kiemelt szerepet kapnak. Emellett jelentős erőforrásokat fordítunk a háztartási gépekre, az NXTPAPER tabletekre és mobilokra, az okosotthon integrációkra, az innovatív klímákra és hőszivattyúkra, valamint a fotovoltaikus és energiamenedzsment megoldásokra. Európa ezen belül stratégiai jelentőségű piac. A cél az, hogy a TCL prémium technológiával, de elérhető áron legyen erős alternatíva a vásárlók és a kereskedelmi partnerek számára. 

Az európai piacon az utóbbi években több ázsiai hátterű márka erősödött. Hogyan illeszkedik ebbe a környezetbe a TCL stratégiája? 
BL: Az európai stratégiánk alapja az, hogy hosszú távon gondolkodunk. Nem a rövid távú árháborúkban szeretnénk élen járni, hanem abban, hogy prémium technológiát kínáljunk elérhető áron. Erősségünk a saját panelgyártás, az innováció gyors üteme, a Mini LED kategória vezető szerepe és a Google TV ökoszisztémában elért kiemelt pozíciónk. A TCL alapvetően gyártó és fejlesztő vállalat. Nem az a célunk, hogy ugyanazt gyártsuk, mint mindenki más, hanem hogy minden termékkategóriában legyen egy plusz hozzáadott érték. Ez lehet a kijelzőknél a fényerő vagy a megvilágítási zónák száma, a monitoroknál a nyomtatott OLED terület technológia, a mobiloknál a szemkímélő NXTPAPER, a hűtőknél és mosógépeknél a praktikus, átgondolt funkciók. Magyarországon is ezt a gondolatot visszük tovább. A piac elvárásaihoz igazodva minden régióban úgy építjük fel a portfóliót, hogy a vásárló reális áron kapjon prémium élményt. 

Ha Magyarországra fókuszálunk, hogyan jellemezné a TCL 2025-ös jelenlétét, és mely termékkategóriák a legsikeresebbek a hazai retail piacon? 
BL: Termékkategória szinten ma televíziókkal, audió termékekkel, klímákkal, monitorokkal, telefonokkal és tabletekkel vagyunk jelen, és megjelentünk a nagy fehéráruk piacán is. Magyarországon erős retail jelenléttel dolgozunk, különösen a MediaMarkt és az Euronics hálózataiban. Az elmúlt időszakban folyamatosan bővítettük a polchelyeinket, több mint nyolcvan kiemelt megjelenítésünk van országszerte, és az év végére ez a szám megközelíti a százat, ehhez kapcsolódik a promoter csapat megjelenése is. Retail oldalon legerősebbek vagyunk a QLED technológiás televíziókban, a Mini LED TV kategóriában, az ötvenöt col feletti képernyőméretű készülékeknél, valamint a soundbaroknál. Ez az a kör, ahol ma a legnagyobb volumeneket látjuk, és ahol a vásárlók a leginkább keresik a TCL márkát. A televíziós üzletágban kiemelkedően teljesítünk az ultra nagyméretű, nyolcvanöt col feletti kategóriában, és stabilan növeljük a piaci részesedésünket. A célunk az, hogy a televíziók mellé egyre több hangprojektort, monitort és idővel fehérárut is fel tudjunk húzni, és így egyre több otthonban legyen jelen a TCL, nemcsak a nappaliban, hanem a konyhában, a háztartási helyiségben és az otthoni irodában is. 

A klíma ma az egyik legforróbb kategória. Mennyire fontos ez a terület a TCL számára Magyarországon? 
SD: A klíma üzletág ma az egyik leggyorsabban növekvő területünk, a hazai disztribútorokkal együttműködve körülbelül ötven százalékos bővülést értünk el el a 2024-es évhez képest és a következő évre is hasonló dinamikus növekedéssel tervezünk. Egyre több szaküzletben és nagykereskedelmi partnernél érhetők el a TCL modellek, és a FreshIn technológia kiemelkedő érdeklődést hoz. A split klímák piacán a szerelők ajánlása döntő, ezért egyszerre építjük a márkaismertséget és a szakmai kapcsolatokat, promóciókkal, ösztönzőkkel és rendszeres képzésekkel támogatva őket. Fontos, hogy a készülékek könnyen szerelhetők legyenek, jó műszaki háttér álljon mögöttük, és alacsony legyen a meghibásodási arány. A készülékek több kényelmi és higiéniai megoldást kínálnak. Az I Feel funkció a távirányító érzékelőjére épül, így ott tartja a hőfokot, ahol a felhasználó tartózkodik. A QuadriPuri szűrés négy lépcsőben tisztítja a levegőt, a FreshIn modellek pedig speciális szabadalmaztatott kialakításuknak köszönhetően óránként akár 60 köbméter friss levegőt képesek bejuttatni a helyiségbe. A levegő minőségének ellenőrzését LED jelzés segíti. A TCL applikáció távoli vezérlést biztosít, hibakód esetén pedig automatikus értesítést küld, megkönnyítve a szerelők munkáját. A lakossági modellek mellett egyre erősebb a jelenlétünk a professzionális rendszerekben is. 

Hogyan alakulnak az együttműködések az operátorokkal, és milyen szerepe van ennek a TCL stratégiájában? 
SD: A Telekommal és a One-al stabil, folyamatosan bővülő együttműködésben dolgozunk, melyeknek kiemelt fókuszában a prémium QLED és QD-Mini LED termékeink állnak. Az operátorikínálat egyfelől erősíti a TCL televíziók láthatóságát, másfelől segít abban is, hogy a mobilkommunikációs portfóliónk, a mobiltelefonok és tabletek mellett a televíziók is megjelenjenek a szolgáltatók szortimentjében. Fontos cél, hogy az érdeklődők találkozhassanak a TCL egyedülállóan diverzifikált kínálatával. Szeretnénk, ha a készülékek és a kapcsolódó szolgáltatások együtt nyújtanának értéket. Ezért dolgozunk eltérő promóciókkal az operátori és az Open Market csatornákban egyaránt. Az operátoroknál a kiterjesztett garancia működik jól, míg a retail oldalon például streaming és online TVelőfizetést adunk a megjelölt televíziók mellé. A kulcs az, hogy rugalmasan tudjunk alkalmazkodni a partnerek igényeihez, miközben a fogyasztó szempontjából mindkét csatornán vonzó ajánlatot kap. 

Mi a helyzet a TCL mobilportfóliójával Magyarországon, és mivel tud kitűnni ez a kategória? 
SD: A globális mobil üzletág erősen teljesít, különösen az NXTPAPER irányban. Magyarországon jelenleg egy fókuszált portfólióval vagyunk jelen, főként NXTPAPER tabletekkel és mobiltelefonokkal, illetve hálózati mobilkommunikációs eszközökkel.  A közeljövőben pedig egy szélesebb, helyi igényekre szabott kínálattal szeretnénk bővülni. Európában szervezeti integráció történt, így a mobildivízió szorosabban fog kapcsolódni a TCL többi termékkategóriájához, ezzel lehetővé téve, hogy a márkát egységes ökoszisztémaként építsük, így a televízió, a hangprojektor, a monitor és a kézben tartott okos eszközök együtt alkothatják a harmonikus felhasználói élményt. Az említett NXTPAPER technológia egyik legfontosabb fejlesztésünk. A kijelző matt felületű, kevésbé tükröződik, és több szemkímélő módot kínál, a színes papírlap hatástól a fekete fehér, e-book jellegű megjelenítésig. Ezek célja az, hogy csökkentsék készülék káros kék fény kibocsátását, szemünk terhelését, miközben megmarad a teljes okoseszköz funkcionalitás. A technológia több méretben elérhető, egyes mobiltelefonjainkban illetve táblagépekben egyaránt: a nyolc colostól egészen a tizennégy col feletti tabletekig. A szakma már számos jelentősdíjjal elismerte ezt a forradalmi, új funkciót. 

A TCL kommunikációja sokat beszél inspirációról, dizájnról és technológiai vezető szerepről. Milyen díjakra a legbüszkébbek, és mit üzen ez a piacnak? 
MP: Számunkra fontos visszaigazolás, hogy a termékek nemcsak a vásárlóknál, hanem a szakmai zsűriknél is jól szerepelnek. Az IFA 2025 rendezvényen több elismerést hoztunk el, például Mini LED televíziókért, FreshIn klímáért és a P5 mosógépért Gold Award minősítéseket. Rendszeresen nyerünk EISA díjakat televízió és soundbar kategóriában, ami mutatja, hogy a kép és hangminőség, valamint az ár érték arány nemzetközi szinten is versenyképes. Emellett több termékünk kapott Red Dot és iF Design díjat, amelyek a formatervezés és az innováció szempontjából jelentenek komoly elismerést. Az NXTPAPER Best in Tech for Good minősítése pedig azt emeli ki, hogy a technológia valódi, pozitív hatást gyakorol a felhasználók mindennapjaira. Mindez megerősít bennünket abban, hogy jó irányban gondolkodunk, és a termékek tényleges hozzáadott értéke legyen a kommunikációnk középpontjában. 

Mit jelent a TCL számára az olimpiai partnerség, és hogyan jelenik meg ez a mindennapi márkaépítésben? 
MP: Az olimpiai szponzoráció 2025 és 2032 között egy globális mérföldkő a TCL életében. A megállapodás két nyári és két téli olimpiát, valamint a kapcsolódó paralimpiai játékokat foglalja magában. Üzenetünk egyszerű. Ahogyan az olimpikonok a teljesítményre, a kiválóságra és a kitartásra építik pályafutásukat, úgy szeretnénk mi is a minőségre, az innovációra és a megbízhatóságra építeni a márkát és a partneri kapcsolatainkat. Az Inspire Greatness mottó jól kapcsolódik ehhez. A célunk az, hogy a technológia ne öncélú legyen, hanem olyan eszközt adjon az emberek kezébe, amely segít nekik jobbá válni, fejlődni, alkotni. Az olimpiai jelenlét ennek egy erős szimbóluma. A Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal kötött megállapodás mellett lokálisan a Magyar Olimpiai Bizottsággal is jó együttműködést alakítottunk ki. Több közös aktivitásunk volt már, és dolgozunk a következő projektek előkészítésén is. A közvetítésekben, a pályák környezetében és az olimpiai faluban várhatóan erős vizuális jelenléttel bír majd a márka, ami a mindennapi kommunikációban is visszaköszön. 

Hogyan néz ki a TCL magyarországi operációja, mekkora csapat dolgozik a márka mögött? 
MP: A TCL Magyarország egy kicsi, de rendkívül hatékony és nagy tudású csapatra épül. Balogh László felel a retail értékesítésért, elsősorban a MediaMarkt és az Euronics vonalán, illetve az MDA üzletág irányításáért, míg Somogyi Dániel az operátori csatornák mellett a teljes magyarországi Telco és klíma üzletágért felelős Sales Managerünk. Én a marketing, kommunikáció, márkaépítés és a retail marketing támogatás területeit viszem. Mellettünk aktívan segítenek az európai regionális kollégák, külső ügynökségek a marketing és gyártási feladatokban, valamint egy professzionális retail Field Force, vagyis promotercsapat, akik nap mint nap találkoznak a vásárlókkal az áruházakban. Ez egy agilis, jól összehangolt modell, amelyben gyorsak a döntések, jó a reakcióidő, és stabil növekedést tudunk elérni. Tervezett szervezeti bővülés előtt állunk, nyitott pozíciókkal és további erőforrások bevonásával, mert a portfólió és a jelenlét bővülése ezt indokolja. 

Mindezek alapján mit várhatnak a fogyasztók és a szakma 2026-ban a TCL-től? 
BL: A 2026-os évben több területen is erősítünk. A monitor üzletágban új modellek érkeznek, és elindul a Printed OLED technológia bevezetése. A háztartási nagygépek piacán nagyobb helyi jelenlétre készülünk, különösen a Free Built In, Flexi Series és Mega Space hűtők, valamint az új mosógépek és szárítók segítségével. A televíziós üzletágban új generációs Mini LED fejlesztések jönnek magasabb fényerővel, kontraszttal és fejlett gaming funkciókkal. Fontos irány a fenntartható dizájn és csomagolás, kisebb ökológiai lábnyommal és energiahatékony működéssel. Értékesítésben a célunk, hogy a televíziós piaci pozíciót magasabb szinten stabilizáljuk, és erre építsük rá az audió, a monitor, a klíma és a fehéráru üzletágakat. A MediaMarkt áruházakban kiépített TCL falak, a promoóterek és a bővülő kihelyezések mind ezt támogatják. Hosszú távon gondolkodunk. Nem szeretnénk mesterségesen felfújt, rövid távú piaci részesedést építeni. A cél az, hogy a partnerek megbízható, kiszámítható márkaként tekintsenek ránk, a vásárlók pedig reális áron elérhető prémium technológiát kapjanak. 

MP: Márkaoldalról az olimpiai jelenlét, a technológiai tartalmakhoz kapcsolódó együttműködések, a kereskedelmi partnerekkel közös kampányok és a digitális csatornák adják majd azt a keretet, amelyben a TCL egyre ismertebbé válik Magyarországon. A cél az, hogy ha valaki belép egy áruházba, és televíziót, klímát vagy mobil eszközt keres, a TCL neve ne legyen ismeretlen. Ha pedig már áll a nappaliban egy TCL televízió, a következő lépés legyen természetes, hogy mellé a vásárló ugyanabból a márkából választ hangprojektort, monitort vagy éppen klímaberendezést. Így épül fel az a prémium, mégis elérhető ökoszisztéma, amelyben a TCL hosszú távon is meghatározó szereplő kíván lenni. 

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató