Várakozások

2020. december 09.
Az idei év eredményeit nagyban meghatározza majd, hogy a kereskedelem számára legfontosabb időszak, az év utolsó két hónapja hogyan alakul majd. Az előrejelzés nem egyszerű feladat, hiszen a jelenlegi helyzetben számos olyan tényező akad, amelyekkel nehéz kalkulálni, illetve egyik napról a másikra változhatnak. Tervezni azonban mégis kell, sőt az áruellátást érintő nehézségek miatt a várakozásoknak az átlagosnál nagyobb szerep juthat.
Sztupar_Andrea
„Mi arra készülünk, hogy a nagy rohamok helyett az elnyújtott, kicsit óvatosabb készülődés lesz a hangsúlyos, emellett pedig az online vásárlás tovább fog emelkedni. Erre a logisztika mellett a házhoz szállítást végző cégeknek is fel kell tudni készülni. Úgy gondolom ugyanakkor, hogy a megfelelő biztonsági előírások betartása mellett, az üzletekben történő vásárlás sem fog jelentősen visszaesni. Ahogy március óta mindig, folyamatosan és naponta több alkalommal fertőtlenítjük üzleteinkben a kasszák és bejáratok környékét. Csak maszkban lehet látogatni áruházainkat, ahol az értékesítő kollégák mindig betartják az ügyfelekkel szemben a legalább 1,5 méteres távolságot. Korlátoztuk az egy időben egyszerre belépő vásárlók számát. Persze a biztonsági intézkedések betartása egy felfokozott vásárlási időszakban ügyféloldalról is nagyfokú rugalmasságot követel majd.”

 Fazekas Bálint, Euronics, igazgatósági tag

„Véleményem szerint az idei karácsonyi szezon a korábbi évekhez hasonlóan alakul majd forgalom tekintetében számunkra. Ugyanakkor a járványhelyzet meglehetősen nagy bizonytalanságot eredményez, amit feltehetően nemcsak a kereskedelem vesz figyelembe, hanem a vásárlók is. Így a hagyományos bolti értékesítés korlátozásának potenciális lehetősége okozhatja, hogy az ajándékbeszerzések a jelenlegi helyzetben egyébként is preferált online csatornákra koncentrálódnak. Ebben az esetben pedig a csomagszállítás ismét szűk keresztmetszetet jelenthet majd a piaci szereplők számára és a kézbesítés több időt vehet igénybe, mint az év más időszakában.”

Lucza András, Fast Hungary Kft. – SDA divízióvezető

Sztupar_Andrea
„A legnagyobb kereslet hagyományosan az elektronikai termékek, mint például televíziók, háztartási berendezések, mobiltelefonok, játékkonzolok, tv- és számítógép-kiegészítők, laptopok iránt mutatkozik. Tavasz óta azt tapasztaljuk, hogy az ügyfelek inkább a biztonságos online környezetet választják vásárlásaikhoz. Ezért folyamatosan arra koncentrálunk, hogy még biztonságosabb módon és amilyen gyorsan csak lehet, szállítsunk ki minden megrendelést. Így például kiszélesítettük átvételi ponthálózatunkat, egyrészt új AlzaBoxok telepítésével, másrészt a Foxposttal indított együttműködésünk révén. Mindezek mellett a vásárlóinkhoz valaha legközelebb levő legmagasabb raktárkészlettel rendelkezünk, a szlovákiai Szencben található új logisztikai központunk még gyorsabb kiszállítást tesz lehetővé.”

Takács Csaba, az Alza.hu vezetője

Sztupar_Andrea

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

Kávéfőzőpiac 2021

Kávéfőzőpiac 2021

A járvány számos módon hatott a háztartási gépek forgalmára a tavalyi év során. Nőtt az online értékesítés, több szegmensben pedig jelentősen...

Üzlet bezárások után

Üzlet bezárások után

Idén április 7-én feloldásra került a márciusban bevezetett boltzár. A közel egy hónapig tartó korlátozáshoz hasonló folyamatra már egy évvel...

Kapcsolatban

Kapcsolatban

A kereskedelemben úgy tartják, hogy egy jó eladó bármit elad, és ez többé-kevésbé igaz is. Persze számít a termék, az ár, a marketing és számos...

Megváltozott jótállás

Megváltozott jótállás

A tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállási kötelezettség 2021. január 1-től megújuló szabályai több új elemet is tartalmaznak a korábbi...

Fogd, és vidd!

Fogd, és vidd!

A járvány hatására érezhetően megváltozott a kereskedelem szerkezete, ami elsősorban az online értékesítés részarányának növekedésében öltött...

Share This