Stabil porszívópiac, kimagasló álló porszívó értékesítés

2021. január 02.

2020 első három negyedéve stabil, kissé növekvő eladásokat hozott a magyar porszívópiacon. Darabszám alapon 4 százalékos növekedést látunk a január-szeptemberi időszakban, és bár még előttünk van az év vége, – jellemzően a negyedik negyedévben realizálódik a porszívó eladások 35-40 százaléka – várhatóan a teljes évet is pozitívan zárja a kategória.

A különböző porszívó típusok népszerűségében azonban jelentős változás látható a piacon. 2020-ban érték alapon a handstick, azaz az álló porszívók képviselik a legnagyobb kategóriát, és ez a típus generálja a növekedés nagy részét. Eladott darabszám alapján még mindig a porzsák nélküli hagyományos porszívókból adtak el a legtöbbet, de a második helyen itt is már az álló porszívók találhatóak.

stabil belso

Míg az álló porszívók 91%-os növekedést produkáltak a január-szeptemberi időszakban, a hagyományos porszívók eladása – porzsákos és porzsák nélküli – folyamatosan csökken. Szintén pozitív trend látható a robotporszívóknál, de itt nem annyira kimagasló a növekedés, „csak” 19 százalékkal haladta meg az értékesítés az előző év azonos időszakáét. Mind az álló, mind a robotporszívók esetében a Black Friday és a karácsony előtti időszak generálja a legnagyobb forgalmat. Ha heti szinten vizsgáljuk a számokat, jól látható, hogy az idei évben az álló porszívók népszerűsége eddig végig töretlen volt, minden hét eladása meghaladta az előző év azonos időszakáét. A robotporszívóknál vegyes a kép, pluszos és mínuszos hetek váltogatták egymást, de összességében azért növekedést láttunk. Nagy az árverseny az álló porszívó vásárlókért. A kategória átlagára 52.000 forint, az eladott handstick porszívók 21 százaléka volt olcsóbb mint 25.000 Ft, 10 százaléka pedig drágább, mint 100.000 Ft.

stabil porszívó 2

Forrás: GfK Hungária

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

Energiahatékonyság a sláger

Energiahatékonyság a sláger

A magyarok ötöde tervezi még idén energiahatékonyabbra cserélni műszaki berendezéseit. A lakosság háromnegyedét ugyanakkor befolyásolja a...

Vásárlóerő 2022

Vásárlóerő 2022

Magyarországon az egy főre jutó átlagos vásárlóerő közel 15 százalékos növekedéssel 8.751 euróra emelkedett, ami az európai átlag közel 54...

Visszafogott növekedés

Visszafogott növekedés

Az idei évben visszafogott növekedés várható a műszaki fogyasztási cikkek piacán a 2021-es rekord év után. 2022 első félévében az előző év azonos...

Borúlátó e-kereskedők

Borúlátó e-kereskedők

Dinamika tekintetében 2016 óta a leggyengébb első féléves teljesítményét produkálta a belföldi online kiskereskedelem, amely – az előző félévhez...

Share This