Stabil porszívópiac, kimagasló álló porszívó értékesítés

2021. január 02.

2020 első három negyedéve stabil, kissé növekvő eladásokat hozott a magyar porszívópiacon. Darabszám alapon 4 százalékos növekedést látunk a január-szeptemberi időszakban, és bár még előttünk van az év vége, – jellemzően a negyedik negyedévben realizálódik a porszívó eladások 35-40 százaléka – várhatóan a teljes évet is pozitívan zárja a kategória.

A különböző porszívó típusok népszerűségében azonban jelentős változás látható a piacon. 2020-ban érték alapon a handstick, azaz az álló porszívók képviselik a legnagyobb kategóriát, és ez a típus generálja a növekedés nagy részét. Eladott darabszám alapján még mindig a porzsák nélküli hagyományos porszívókból adtak el a legtöbbet, de a második helyen itt is már az álló porszívók találhatóak.

stabil belso

Míg az álló porszívók 91%-os növekedést produkáltak a január-szeptemberi időszakban, a hagyományos porszívók eladása – porzsákos és porzsák nélküli – folyamatosan csökken. Szintén pozitív trend látható a robotporszívóknál, de itt nem annyira kimagasló a növekedés, „csak” 19 százalékkal haladta meg az értékesítés az előző év azonos időszakáét. Mind az álló, mind a robotporszívók esetében a Black Friday és a karácsony előtti időszak generálja a legnagyobb forgalmat. Ha heti szinten vizsgáljuk a számokat, jól látható, hogy az idei évben az álló porszívók népszerűsége eddig végig töretlen volt, minden hét eladása meghaladta az előző év azonos időszakáét. A robotporszívóknál vegyes a kép, pluszos és mínuszos hetek váltogatták egymást, de összességében azért növekedést láttunk. Nagy az árverseny az álló porszívó vásárlókért. A kategória átlagára 52.000 forint, az eladott handstick porszívók 21 százaléka volt olcsóbb mint 25.000 Ft, 10 százaléka pedig drágább, mint 100.000 Ft.

stabil porszívó 2

Forrás: GfK Hungária

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

Bázis felett

Bázis felett

2020-ban a műszaki cikkek globális piacának bevétele meghaladta a 2019-es szintet.Tavaly a COVID-19 járvány több iparágban is zavart okozott, azonban a...

Az új energiacímke hatása a piacra

Az új energiacímke hatása a piacra

Az új energiacímke bevezetése érezhető hatást gyakorolt a változással érintett termékkörök piacára Európa szerte, a jövőben pedig várhatóan a fogyasztói...

Álomruha helyett álomlakás

Álomruha helyett álomlakás

A Samsung új európai kutatása a felhasználók otthoni életvitelében bekövetkezett változásokat vizsgálta. A több mint 10.000 felhasználó megkérdezésével...

Share This