Stabil porszívópiac, kimagasló álló porszívó értékesítés

2021. január 02.

2020 első három negyedéve stabil, kissé növekvő eladásokat hozott a magyar porszívópiacon. Darabszám alapon 4 százalékos növekedést látunk a január-szeptemberi időszakban, és bár még előttünk van az év vége, – jellemzően a negyedik negyedévben realizálódik a porszívó eladások 35-40 százaléka – várhatóan a teljes évet is pozitívan zárja a kategória.

A különböző porszívó típusok népszerűségében azonban jelentős változás látható a piacon. 2020-ban érték alapon a handstick, azaz az álló porszívók képviselik a legnagyobb kategóriát, és ez a típus generálja a növekedés nagy részét. Eladott darabszám alapján még mindig a porzsák nélküli hagyományos porszívókból adtak el a legtöbbet, de a második helyen itt is már az álló porszívók találhatóak.

stabil belso

Míg az álló porszívók 91%-os növekedést produkáltak a január-szeptemberi időszakban, a hagyományos porszívók eladása – porzsákos és porzsák nélküli – folyamatosan csökken. Szintén pozitív trend látható a robotporszívóknál, de itt nem annyira kimagasló a növekedés, „csak” 19 százalékkal haladta meg az értékesítés az előző év azonos időszakáét. Mind az álló, mind a robotporszívók esetében a Black Friday és a karácsony előtti időszak generálja a legnagyobb forgalmat. Ha heti szinten vizsgáljuk a számokat, jól látható, hogy az idei évben az álló porszívók népszerűsége eddig végig töretlen volt, minden hét eladása meghaladta az előző év azonos időszakáét. A robotporszívóknál vegyes a kép, pluszos és mínuszos hetek váltogatták egymást, de összességében azért növekedést láttunk. Nagy az árverseny az álló porszívó vásárlókért. A kategória átlagára 52.000 forint, az eladott handstick porszívók 21 százaléka volt olcsóbb mint 25.000 Ft, 10 százaléka pedig drágább, mint 100.000 Ft.

stabil porszívó 2

Forrás: GfK Hungária

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

GKID Streaming körkép 2022

GKID Streaming körkép 2022

A Disney+ hazai indulásának apropóján ismét felmérést készített a nemzetközi videó streaming platformok használatáról a GKID. Ennek eredményei...

eTOPLISTA 2021

eTOPLISTA 2021

Az etoplista 2022-BEN IMMÁR HETEDIK ALKALOMMAL kerül publikálásra. A GKID (KORÁBBI NEVÉN GKI DIGITAL) által készített felmérés A MAGYARORSZÁGON...

Majdnem 70 millió vásárlás

Majdnem 70 millió vásárlás

A belföldi online kiskereskedelem 32,4%-os éves növekedést követően 1203 milliárd forintos forgalommal zárta 2021-et. A teljes kiskereskedelmi...

Share This