
Elemzések szerint az idei harmadik negyedév során már 10,7 milliárd dollárra rúgtak az NFT-k eladásai. Ez nyolcszoros növekedés az előző negyedévhez képest. Az NFT lényege, hogy a vásárlók és a gyűjtők a különböző eszközökhöz, például képekhez, animációkhoz, videókhoz kapcsolt, blokkláncalapú tokenek segítségével tudják bizonyítani az adott eszköz eredetiségét, például egy műalkotás esetében. Az egyik legnagyobb NFT-s piactér továbbra is az OpenSea, amely augusztusban 3,4 milliárd dollárnyi eladást ünnepelhetett. Az aktivitás még a globális tőzsdepiaci nehézségek időszakában is erős maradt. A harmadik negyedévben eladott NFT-k több mint felét 100 és 1000 dollár közötti áron adták tovább, 20 százalékot pedig 1000 és 10 ezer dollár között. A legnagyobb növekedést az algoritmikus digitális művészetre szakosodott Art Blocks érte el a piacon, de a gamerpiachoz kapcsolódó NFT-kre is egyre nagyobb a kereslet.