Prémiumosodás jellemzi a magyar TV piacot.

2022. május 13.

2022 első negyedévében a televíziók piaca ott folytatta, ahol előző negyedévben abbahagyta: a darabszámos visszaesés forgalombeli növekedéssel párosult. A TV piac 18 százalékos értékbeli növekedésének egyik fő hajtóereje az átlagárak jelentős növekedése: az előző év azonos időszakához képest a TV-k eladási átlagára több, mint 20 százalékkal nőtt. Jelenleg a legnagyobb volument jelentő tipikusnak mondható TV készülék, 46” képernyőátmérővel és bruttó 160 ezer forintos átlagárral rendelkezik.

A TV piac értékbeli növekedésének hátterében – az áremelkedés mellett -, továbbra is az egyre nagyobb kijelzőméretek preferenciája áll. 2022-ben a megvásárolt készülékek közel fele (pontosan 46,5 százaléka) 45” képátlónál nagyobb mérettel rendelkezett. Emellett az elmúlt időszakban meredeken növekedett a csúcskategóriás prémium televíziók értékesítése.

2021 első negyedévében a 450 000 Ft átlagár feletti készülékek részaránya még csak 9 százalék volt érték alapon. 2022 ugyanezen időszakában pedig már 11,5 százalékot ért el, ami meghatározó növekedésnek mondható. Hozzá kell tenni, hogy ezen felsőkategóriás termékek értékesítési helye sok esetben az online tér, mivel a TV-k webes értékesítésének közel 15 százaléka már az említett, 450.000 forint feletti ársávban talál gazdára.

A piac szerkezeti változását az is magyarázhatja, hogy a virtuális térben nagyságrendekkel nagyobb kínálattal szembesül a vásárló. Másik oldalról egy-egy drága, prémiumnak mondható készülék esetén nem ritkák a 15-20 százalékos árkülönbségek. Ami egy közel félmillió forint értékű termék esetén már jelentős tételnek mondható.

kiskereskedelem

Összességében az adatokból megállapítható, hogy a prémium termékek vásárlási részaránya folyamatosan növekszik, és ebből az internetes kereskedelem igyekszik minél nagyobb szeletet kihasítani.

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

Hűségprogramok online

Hűségprogramok online

Az online áruházakban elérhető előfizetéses hűségprogramok sok vásárló számára még mindig újdonságnak számítanak Magyarországon – derül ki a GKID...

Ha kánikula, akkor klíma

Ha kánikula, akkor klíma

Egyre több háztartás rendelkezik idehaza légkondicionálóval, a hűtés mellett pedig a fűtés opció is egyre inkább fontossá válik a készülék...

GKID eTOPLISTA 2023

GKID eTOPLISTA 2023

A GKID 2015 óta készít nyilvános rangsorokat a magyar piacon működő, és ott a legnagyobb forgalmat generáló online kereskedőkről. Az e-kereskedelmi...

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató