A fennállásának 25. jubileumát jövőre ünneplő Ecorgan Kft. számos konyhatechnikai terméket forgalmaz a hazai piacon. Márkaválasztékában a prémiumszegmens olyan meghatározó szereplői is megtalálhatók, mint a Blanco, a Smeg, az Elica vagy akár a Hitachi hűtőszekrények. Az idén pedig a cég tovább bővítette márkaportfólióját, és két újabb prémium brand, a De Dietrich és a la Pavoni is bekerült a választékba, ezzel még szélesebb lehetőségeket nyújtva a vállalat partnerei számára. Az Ecorgan és a romániai Ecorom vállalatok kereskedelmi igazgatójával, Ritter Tiborral beszélgettünk az új márkákról, de természetesen szót ejtettünk a Smeg és az Elica forradalmi újdonságairól is.

Az idén új márkákkal bővült a portfóliójuk, az egyik újdonság a De Dietrich. Miért döntöttek a márka forgalmazása mellett, hiszen meglehetősen széles jelenleg is a kínálatuk.
A román leányvállalatunknál már több éve a választék részét képezi a De Dietrich márka is. A román piacon szerzett tapasztalatok alapján, illetve a hazai szakmai körökben tapasztalt pozitív megítélés miatt döntöttünk a hazai forgalmazás mellett. A márka termékeinek pozicionálása, technológiai színvonala pedig beleillik a mi prémiumkészülék-portfólióinkba.
A márka jó pár évvel ezelőtt már szerepelt a hazai piacon. Lehet ennek jelentősége most?
Természetesen igen, mert nem egy teljesen ismeretlen márkát kell felépítenünk. A már említett pozitív szakmai megítélés, illetve maga a márkapozicionálás már adott, ami biztos alapot jelent számunkra.
A készülékeket Franciaországban gyártják. Befolyásolja ez a márka, illetve a termékek megítélést a vásárlók szemében?
Mi azt reméljük, hogy igen. A francia gyártás mellett pedig fontos, hogy a De Dietrich esetében évszázados hagyományokkal rendelkező tradicionális márkáról van szó. A cégcsoport a fűtéstechnikától a háztartási konyhatechnikáig több fontos ágazatban is jelen van. Valamint korszakalkotó, piacot meghatározó innovációkat is jegyez a cég. Például 1990-ban a De Dietrich mutatta be először a piacon a háztartási indukciós főzőlapot, és azóta is élen jár ennek a technológiának a fejlesztésében. Azt szeretnénk, hogy a vásárlóink is mindezek fényében ítéljék meg a márkát.
Mit tart a márka legfontosabb előnyeinek?
A márka úgy mutatja be magát, mint a precíziós főzés ikonja. A márka készülékeivel ezerszer is el tudjuk készíteni ugyanazt az ételt, ugyanabban a minőségben. A gyártó erre fókuszálva fejleszti és optimalizálja a készülékek technológiáját, a szenzorok érzékenységét és a különböző sütési módokat és programokat.
Milyen termékcsoportokban találkozhatunk De Dietrich készülékekkel? Illetve tervezik majd a választék bővítését a későbbiekben?
“Természetesen a legfontosabbak az indukciós főzőlapok, amelyek megalkotója és azóta is élen járó technológiai fejlesztője a De Dietrich.”
Természetesen a legfontosabbak az indukciós főzőlapok, amelyek megalkotója és azóta is élen járó technológiai fejlesztője a De Dietrich. Ehhez kapcsolódóan precíziós szenzorokkal és sütési programokkal ellátott kombinált beépíthető sütők is találhatóak a termékpalettáján. Ugyanakkor az összes beépíthető készülék kategória is elérhető a márka kínálatában, így kávéfőző, mikrohullámú sütő, gőzpároló, hűtőszekrény és mosogatógép is szerepel a választékban. Várjuk a 2023-as újdonságokat, és természetesen folyamatosan szeretnénk fejleszteni a kínálatot.
Milyen célokat fogalmaztak meg a márka kapcsán?
Elsődleges célunk a márka ismertségének növelése. Azokat a vásárlókat célozzuk meg ezekkel a készülékekkel, akiknek fontos az otthon elkészített ételek minősége. Akik kompromisszumok nélküli eredményre, mesteri technológiával elért kulináris élményekre vágynak. Mindazokat, akik otthoni környezetben, a saját konyhájukban is szeretnék megteremteni a „fine dining” élvezetét. A De Dietrich tökéletes választás ehhez, a márka konyhai készülékeivel mindig tökéletes a sütés, pontosan a recept szerint.
Szintén idei újdonságuk a la Pavoni. Ezzel a márkával új termékkörbe is belépnek, hiszen ilyen jellegű kávéfőző eddig nem szerepelt a választékukban. Mennyiben igényel más megközelítést ez a márka, illetve a termékei?
A la Pavoni 1905-ben alapított tradicionális kávéfőzőgyár. A vállalat 2020-ban került a Smeg cégcsoport tulajdonába, melynek termékeit mi is forgalmazzuk. A Smeg rendkívül sikeres a prémium konyhai kisgépek piacán. A márka kínálatában többféle kávégép is szerepel, szabadon álló és beépített kávékészülékek egyaránt, amelyeket mi is forgalmazunk már jó ideje. Most ezt a választékot szeretnénk egy tradicionális technológiával is kiegészíteni, megcélozva az otthoni baristákat, akiknek a kávékészítés művészet és ezzel a technológiával a kávéfőzés élményét még különlegesebbé tehetik.
Hogyan alakul a termékpaletta ennél a márkánál?
A la Pavoni több üzletágat is működtet. Professzionális termékeivel elsősorban a kávézókat célozzák meg, de természetesen háztartási használatra is kínálnak félprofesszionális készülékeket. Zászlóshajó termékeik, a dugattyús karos kávégépek, pedig szintén otthoni felhasználásra készülnek.
Termékszinten is több újdonság jelent meg az elmúlt időszakban a kínálatukban. Például a Smeg Galileo sütői. Mért érdekesek ezek a készülékek?
Korábban különálló készülékek tették lehetővé a sütést, a gőzpárolást, a mikrohullámú sütést vagy akár a szuvidálást. Ugyan eddig is voltak jelen kombinált készülékek a piacon, amelyek például egy készülékben egyesítették a kombinált sütőt és a mikrohullámú sütőt.
“A Smeg Galileo esetében az igazán nagy újdonság az, hogy ebben a készülékben három technológia egyszerre használható: sütés, gőzpárolás és mikrohullámú sütés egyetlen készülékben.”
A Smeg Galileo esetében az igazán nagy újdonság az, hogy ebben a készülékben három technológia egyszerre használható: sütés, gőzpárolás és mikrohullámú sütés egyetlen készülékben. A három sütési mód kombinációjával pedig sokkal hatékonyabb, magasabb szintű sütési eredmény érhető el, ráadásul így a sütés idejét is le lehet rövidíteni, ami energiatakarékosság szempontjából is rendkívül kiemelkedő. Jelenleg a piac számára ez még abszolút újdonság. A cél az, hogy a szakmai és a vásárlói közegben is megismertessük ezt a technológiát, és hogy az emberek megismerjék az ebben rejlő óriási előnyöket. Ez valóban a sütők új generációja, mely forradalmasítja a konyhai műveleteket, melynek segítségével egészségesebb és finomabb ételeket készíthetünk, ráadásul gyorsabban.
Forradalmian új fejlesztés az Elica LHOV is. Mikor várható ennek a piaci bevezetése idehaza?
A LHOV készüléket az olaszországi EuroCucina kiállításon idén mutatta be az Elica. A gyártás pedig várhatóan az ősz végén indul el. Előttünk áll még a technológia alapos megismerése, tekintve, hogy vevőszolgálatunk látja el a garanciális és azon túli szervizszolgáltatást és alkatrészellátást is. A termék piaci bevezetésére ezért Magyarországon várhatóan 2023. első negyedévének végén kerülhet sor.
Az ősszel nyitották újra budapesti bemutatótermüket is, amely saját digitális fejlesztésekkel is büszkélkedhet. Milyen funkciót lát el a KonyhaTech Galéria, és miért fontos az önök számára?
Konyhatech Galériánkat elsősorban a viszonteladói partnereiknek és a szakmai közönségnek szántuk, így fejlesztéseinket is ebbe az irányba optimalizáltuk. Fő célunk az volt, hogy a lehető legszélesebb termékválasztékunkat akár működés közben, funkcionálisan, konyhai környezetben is be tudjuk mutatni. Azt szeretnék, hogy partnereink „3D-s katalógusként” tudják használni, akár személyesen, akár virtuálisan. Személyes látogatásra előzetes bejelentkezés után van lehetőség, kollégáink segítségével, vagy akár egyedül is bejárható a terület, a helyszínen pedig egy letölthető applikáció segítségével is kaphatnak információkat az ott kiállított termékekről a látogatók.
További rovatainkból:
Egyesült a NielsenIQ és a GfK
Tavaly júniusban jelentette be a NielsenIQ (NIQ) és a GfK SE (GfK), hogy megállapodás született a két cég egyesüléséről. Idén júliusban pedig a két...
GKID-Mastercard: eTOPLISTA 2022
A GKID a Mastercard közreműködésével 2023-ban immár nyolcadik alkalommal publikálja a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők...
Beszélgetés Mészáros Fannival, az APPLiA Magyarország Egyesülés cégvezetőjével
A környezetvédelmi megfontolások már évtizedek óta napirenden vannak a háztartási gépekkel kapcsolatban. A fogyasztói oldalon azonban ezek a...
Beszélgetés Német Csongorral, a korábban a MediaMarkt magyar és osztrák leányvállalatát is irányító szakemberrel
A világjárványnak rendkívül komoly hatásai voltak globálisan az elmúlt két évben, sőt a pandémia következményei ma is érezhetők világszerte. A...