A fennállásának 25. jubileumát jövőre ünneplő Ecorgan Kft. számos konyhatechnikai terméket forgalmaz a hazai piacon. Márkaválasztékában a prémiumszegmens olyan meghatározó szereplői is megtalálhatók, mint a Blanco, a Smeg, az Elica vagy akár a Hitachi hűtőszekrények. Az idén pedig a cég tovább bővítette márkaportfólióját, és két újabb prémium brand, a De Dietrich és a la Pavoni is bekerült a választékba, ezzel még szélesebb lehetőségeket nyújtva a vállalat partnerei számára. Az Ecorgan és a romániai Ecorom vállalatok kereskedelmi igazgatójával, Ritter Tiborral beszélgettünk az új márkákról, de természetesen szót ejtettünk a Smeg és az Elica forradalmi újdonságairól is.

Az idén új márkákkal bővült a portfóliójuk, az egyik újdonság a De Dietrich. Miért döntöttek a márka forgalmazása mellett, hiszen meglehetősen széles jelenleg is a kínálatuk.
A román leányvállalatunknál már több éve a választék részét képezi a De Dietrich márka is. A román piacon szerzett tapasztalatok alapján, illetve a hazai szakmai körökben tapasztalt pozitív megítélés miatt döntöttünk a hazai forgalmazás mellett. A márka termékeinek pozicionálása, technológiai színvonala pedig beleillik a mi prémiumkészülék-portfólióinkba.
A márka jó pár évvel ezelőtt már szerepelt a hazai piacon. Lehet ennek jelentősége most?
Természetesen igen, mert nem egy teljesen ismeretlen márkát kell felépítenünk. A már említett pozitív szakmai megítélés, illetve maga a márkapozicionálás már adott, ami biztos alapot jelent számunkra.
A készülékeket Franciaországban gyártják. Befolyásolja ez a márka, illetve a termékek megítélést a vásárlók szemében?
Mi azt reméljük, hogy igen. A francia gyártás mellett pedig fontos, hogy a De Dietrich esetében évszázados hagyományokkal rendelkező tradicionális márkáról van szó. A cégcsoport a fűtéstechnikától a háztartási konyhatechnikáig több fontos ágazatban is jelen van. Valamint korszakalkotó, piacot meghatározó innovációkat is jegyez a cég. Például 1990-ban a De Dietrich mutatta be először a piacon a háztartási indukciós főzőlapot, és azóta is élen jár ennek a technológiának a fejlesztésében. Azt szeretnénk, hogy a vásárlóink is mindezek fényében ítéljék meg a márkát.
Mit tart a márka legfontosabb előnyeinek?
A márka úgy mutatja be magát, mint a precíziós főzés ikonja. A márka készülékeivel ezerszer is el tudjuk készíteni ugyanazt az ételt, ugyanabban a minőségben. A gyártó erre fókuszálva fejleszti és optimalizálja a készülékek technológiáját, a szenzorok érzékenységét és a különböző sütési módokat és programokat.
Milyen termékcsoportokban találkozhatunk De Dietrich készülékekkel? Illetve tervezik majd a választék bővítését a későbbiekben?
„Természetesen a legfontosabbak az indukciós főzőlapok, amelyek megalkotója és azóta is élen járó technológiai fejlesztője a De Dietrich.”
Természetesen a legfontosabbak az indukciós főzőlapok, amelyek megalkotója és azóta is élen járó technológiai fejlesztője a De Dietrich. Ehhez kapcsolódóan precíziós szenzorokkal és sütési programokkal ellátott kombinált beépíthető sütők is találhatóak a termékpalettáján. Ugyanakkor az összes beépíthető készülék kategória is elérhető a márka kínálatában, így kávéfőző, mikrohullámú sütő, gőzpároló, hűtőszekrény és mosogatógép is szerepel a választékban. Várjuk a 2023-as újdonságokat, és természetesen folyamatosan szeretnénk fejleszteni a kínálatot.
Milyen célokat fogalmaztak meg a márka kapcsán?
Elsődleges célunk a márka ismertségének növelése. Azokat a vásárlókat célozzuk meg ezekkel a készülékekkel, akiknek fontos az otthon elkészített ételek minősége. Akik kompromisszumok nélküli eredményre, mesteri technológiával elért kulináris élményekre vágynak. Mindazokat, akik otthoni környezetben, a saját konyhájukban is szeretnék megteremteni a „fine dining” élvezetét. A De Dietrich tökéletes választás ehhez, a márka konyhai készülékeivel mindig tökéletes a sütés, pontosan a recept szerint.
Szintén idei újdonságuk a la Pavoni. Ezzel a márkával új termékkörbe is belépnek, hiszen ilyen jellegű kávéfőző eddig nem szerepelt a választékukban. Mennyiben igényel más megközelítést ez a márka, illetve a termékei?
A la Pavoni 1905-ben alapított tradicionális kávéfőzőgyár. A vállalat 2020-ban került a Smeg cégcsoport tulajdonába, melynek termékeit mi is forgalmazzuk. A Smeg rendkívül sikeres a prémium konyhai kisgépek piacán. A márka kínálatában többféle kávégép is szerepel, szabadon álló és beépített kávékészülékek egyaránt, amelyeket mi is forgalmazunk már jó ideje. Most ezt a választékot szeretnénk egy tradicionális technológiával is kiegészíteni, megcélozva az otthoni baristákat, akiknek a kávékészítés művészet és ezzel a technológiával a kávéfőzés élményét még különlegesebbé tehetik.
Hogyan alakul a termékpaletta ennél a márkánál?
A la Pavoni több üzletágat is működtet. Professzionális termékeivel elsősorban a kávézókat célozzák meg, de természetesen háztartási használatra is kínálnak félprofesszionális készülékeket. Zászlóshajó termékeik, a dugattyús karos kávégépek, pedig szintén otthoni felhasználásra készülnek.
Termékszinten is több újdonság jelent meg az elmúlt időszakban a kínálatukban. Például a Smeg Galileo sütői. Mért érdekesek ezek a készülékek?
Korábban különálló készülékek tették lehetővé a sütést, a gőzpárolást, a mikrohullámú sütést vagy akár a szuvidálást. Ugyan eddig is voltak jelen kombinált készülékek a piacon, amelyek például egy készülékben egyesítették a kombinált sütőt és a mikrohullámú sütőt.
„A Smeg Galileo esetében az igazán nagy újdonság az, hogy ebben a készülékben három technológia egyszerre használható: sütés, gőzpárolás és mikrohullámú sütés egyetlen készülékben.”
A Smeg Galileo esetében az igazán nagy újdonság az, hogy ebben a készülékben három technológia egyszerre használható: sütés, gőzpárolás és mikrohullámú sütés egyetlen készülékben. A három sütési mód kombinációjával pedig sokkal hatékonyabb, magasabb szintű sütési eredmény érhető el, ráadásul így a sütés idejét is le lehet rövidíteni, ami energiatakarékosság szempontjából is rendkívül kiemelkedő. Jelenleg a piac számára ez még abszolút újdonság. A cél az, hogy a szakmai és a vásárlói közegben is megismertessük ezt a technológiát, és hogy az emberek megismerjék az ebben rejlő óriási előnyöket. Ez valóban a sütők új generációja, mely forradalmasítja a konyhai műveleteket, melynek segítségével egészségesebb és finomabb ételeket készíthetünk, ráadásul gyorsabban.
Forradalmian új fejlesztés az Elica LHOV is. Mikor várható ennek a piaci bevezetése idehaza?
A LHOV készüléket az olaszországi EuroCucina kiállításon idén mutatta be az Elica. A gyártás pedig várhatóan az ősz végén indul el. Előttünk áll még a technológia alapos megismerése, tekintve, hogy vevőszolgálatunk látja el a garanciális és azon túli szervizszolgáltatást és alkatrészellátást is. A termék piaci bevezetésére ezért Magyarországon várhatóan 2023. első negyedévének végén kerülhet sor.
Az ősszel nyitották újra budapesti bemutatótermüket is, amely saját digitális fejlesztésekkel is büszkélkedhet. Milyen funkciót lát el a KonyhaTech Galéria, és miért fontos az önök számára?
Konyhatech Galériánkat elsősorban a viszonteladói partnereiknek és a szakmai közönségnek szántuk, így fejlesztéseinket is ebbe az irányba optimalizáltuk. Fő célunk az volt, hogy a lehető legszélesebb termékválasztékunkat akár működés közben, funkcionálisan, konyhai környezetben is be tudjuk mutatni. Azt szeretnék, hogy partnereink „3D-s katalógusként” tudják használni, akár személyesen, akár virtuálisan. Személyes látogatásra előzetes bejelentkezés után van lehetőség, kollégáink segítségével, vagy akár egyedül is bejárható a terület, a helyszínen pedig egy letölthető applikáció segítségével is kaphatnak információkat az ott kiállított termékekről a látogatók.
További rovatainkból:
Készülékhasználati szokások itthon
A hazai elektronikaikészülék-gyártókat és forgalmazókat tömörítő szakmai szövetség, az APPLiA Magyarország Egyesülés, amely jelenleg 13 céget és...
Hűségprogramok online
Az online áruházakban elérhető előfizetéses hűségprogramok sok vásárló számára még mindig újdonságnak számítanak Magyarországon – derül ki a GKID...
Beszélgetés Mészáros Fannival, az APPLiA Magyarország Egyesülés cégvezetőjével
A környezetvédelmi megfontolások már évtizedek óta napirenden vannak a háztartási gépekkel kapcsolatban. A fogyasztói oldalon azonban ezek a...
Beszélgetés Német Csongorral, a korábban a MediaMarkt magyar és osztrák leányvállalatát is irányító szakemberrel
A világjárványnak rendkívül komoly hatásai voltak globálisan az elmúlt két évben, sőt a pandémia következményei ma is érezhetők világszerte. A...