Vége a találgatásoknak, eldőlt mi lesz a Whirlpool sorsa

2023. január 17.

Tavaly tavasszal röppent fel a hír, hogy a Whirlpool európai üzletágának eladását tervezi. Azóta számos elképezlés látott napvilágot a lehetséges vásárlót illetően, azonban az sem volt eddig teljesen biztos, hogy a Whirlpool valóban az eladás mellett dönt, a vállalat legutolsó hivatalos közlése ugyanis még ezt a lehetőséget is nyitva hagyta.

Tech village Rotterdam
Eldőlt

A január 17-i bejelentés azonban véget vetett a találgatásoknak, e szerint ugyanis az Arçelik teljes tulajdonú leányvállalata, az Ardutch B.V. és a Whirlpool Corporation teljes tulajdonú leányvállalata, a Whirlpool EMEA Holdings LLC végleges hozzájárulási megállapodást írt alá egy új, önálló vállalat létrehozására az európai háztartási gépek ágazatában. A megállapodás értelmében az Ardutch és a Whirlpool egyaránt átadja európai leányvállalatait az új vállalatnak. Az átruházásokat követően az újonnan létrehozott vállalat 75 százaléka az Ardutch B.V., 25 százaléka pedig a Whirlpool tulajdonába kerül. (A végleges, zárás utáni tulajdoni arányt a felek 2022-es EBITDA-jának, nettó eszközértékének, nettó eladósodottságának és nettó működőtőkéjének figyelembevételével határozzák meg.)

A részletek

A megállapodás a Whirlpool 38 európai leányvállalatára és 9 olaszországi, lengyelországi, szlovákiai és egyesült királyságbeli gyártóüzemére, valamint az Arçelik 2 romániai gyártóüzemére és 25 európai leányvállalatára terjed ki. Ez együttesen évente mintegy 24 millió fehéráru gyártási kapacitást eredményez. Az új vállalatnak pedig várhatóan több mint 20 000 alkalmazottja lesz. Az Arçelik és a Whirlpool fent említett leányvállalatainak együttes nettó árbevétele mintegy 6 milliárd euró, a vállalatok európai tevékenységeinek 2021-es nettó árbevétele alapján.

Az új vállalat a Whirlpool meglévő márkáinak, az Indesit, Hotpoint, Ignis, Privileg és Bauknecht valamint az Arçelik márkáinak – köztük a Grundig, Arctic, Elektrabregenz, Flavel és Leisure háztartási gépeinek  gyártásával, értékesítésével és értékesítés utáni szolgáltatásával foglalkozik majd. A vállalat 40 évre szóló regionális márkajogokkal rendelkezik az Arçelik Beko, Blomberg és Altus márkái, valamint a Whirlpool Corporation Whirlpool márkája tekintetében is.

A tranzakciót várhatóan 2023 második felében zárják le, és a lezáráshoz további követelmények szükségesek, beleértve a hatósági jóváhagyás megszerzését és egyéb szokásos zárási feltételeket.

Külön megállapodás született arról is, hogy a felek hat héten belül aláírnak egy részvényvásárlási és -eladási megállapodást, amelynek értelmében a Whirlpool egy külön tranzakció keretében 20 millió euró készpénzért eladja az EMEA-régió közel-keleti és észak-afrikai részét (MENA) az Ardutch B.V. részére. A tranzakció befejezését követően az Ardutch teljes tulajdonjogot szerez két további, az Egyesült Arab Emírségekben és Marokkóban létrehozott Whirlpool leányvállalatban is.

Az előnyök

Az újonnan létrehozott cég nem csak az Arçelik és a Whirlpool márkaportfolióját egyesíti, de a beszerzési és termelési rendszereik várható optimalizálása révén az ellátási lánc és az értékesítési csatornák tekintetében is piaci növekedést elősegítő szinergiát jelent. Valamint az egyesített európai innovációs és K+F létesítményeknek köszönhetően a gyártási és fejlesztési szakértelem tekintetében is további előnyökre tehet szert az új vállalat, mely stratégiájának középpontjában az innováció és a fenntarthatóság áll majd. Erre építve pedig célja az európai fogyasztók számára jobb hozzáférést biztosítani a kiváló minőségű, energiatakarékos és megbízható termékekhez és megoldásokhoz.

További híreink

Tisztaság a Kärchertől

A Kärcher nemrég bemutatta VCH 4 UVClean nevű matractisztítóját, amely újszerű megoldást kínál a matracokban található allergének, baktériumok és...

Új kávégépek a Jurától

A Jura négy új kávégépet is bemutatott. A második generációs Z10 ötvenegy specialitást kínál, a két precíziós őrlővel ellátott J10 ikergép különböző...

Forradalmi újítás a bőrápolásban

A Shark bemutatta CryoGlow néven első bőrápolási termékét – egy LED-es arcmaszkot. A maszk integrált hűtéssel rendelkezik a szemkörnyéken, és egyben...

Papírszerű élmény a TCL-től

A TCL NXTPAPER 11 Plus nevű táblagépe a fókuszált, tudatos képernyőhasználatot támogatja – ideális diákoknak, művészeknek vagy jegyzetelőknek, akik...

Porszívótól a luxusautóig

A porszívóról ismert kínai gyártó, a Dreame bejelentette, hogy Dreame Auto néven belép a teljesen elektromos luxusautó piacra, az első modell...

Új trend az európai mosási szokásokban

Az Electrolux nemrég végzett kutatásából – az immár ötödik éve publikált „Igazság a ruhaápolásról” – kiderült, hogy Európa-szerte egyre gyakoribb a...

További rovatainkból:

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató