A MediaMarkt 2006-ban lépett be a svéd piacra. Tavaly májusban, Stockholmban nyitotta meg svédországi zászlóshajó áruházát, a 2021/22 üzleti évben pedig a vállalat 506 millió eurós árbevételt ért el és jelenleg a negyedik helyen áll a teljes svéd piacon. A MediaMarkt tulajdonosa, a Ceconomy most mégis úgy döntött, hogy megválik a svéd leányvállalattól. Egészen pontosan a Power Sweden, a Power 100%-os leányvállalata, megvásárolja a MediaMarkt Sweden 100%-át. A 29 telephely és mintegy 1300 alkalmazott így az észak-európai vállalat részévé válik. Cserébe a MediaMarktSaturn 20%-os kisebbségi részesedést kap a Power Sweden-ben. A tranzakció lezárása természetesen a versenyhatóságok jóváhagyásától függ, és várhatóan 2023 nyarán valósul meg. A Power elektronikai kiskereskedő az egyik leggyorsabban növekvő és legnyereségesebb vállalat a skandináv országok kiskereskedelmi piacán. Jelenleg Norvégiában, Finnországban és Dániában bolti és online jelenléttel is rendelkezik, Svédországban viszont kizárólag online kiskereskedőként működik. A 4700 embert foglalkoztató Power a 2021-es pénzügyi évben 1,5 milliárd eurós forgalmat ért el, svéd leányvállalata, a Power Sweden pedig 20 millió eurós forgalmat ért el2021-ben.
Az összekapcsolhatóságé a jövő
A tizenkét európai országban, több mint 12.000 résztvevő bevonásával, a BSH megbízásából végzett reprezentatív felmérés szerint a...