Megválik svéd leányvállalatától a MediaMarkt

2023. április 03.
Tech village Rotterdam

A MediaMarkt 2006-ban lépett be a svéd piacra. Tavaly májusban, Stockholmban nyitotta meg svédországi zászlóshajó áruházát, a 2021/22 üzleti évben pedig a vállalat 506 millió eurós árbevételt ért el és jelenleg a negyedik helyen áll a teljes svéd piacon. A MediaMarkt tulajdonosa, a Ceconomy most mégis úgy döntött, hogy megválik a svéd leányvállalattól. Egészen pontosan a Power Sweden, a Power 100%-os leányvállalata, megvásárolja a MediaMarkt Sweden 100%-át. A 29 telephely és mintegy 1300 alkalmazott így az észak-európai vállalat részévé válik. Cserébe a MediaMarktSaturn 20%-os kisebbségi részesedést kap a Power Sweden-ben. A tranzakció lezárása természetesen a versenyhatóságok jóváhagyásától függ, és várhatóan 2023 nyarán valósul meg. A Power elektronikai kiskereskedő az egyik leggyorsabban növekvő és legnyereségesebb vállalat a skandináv országok kiskereskedelmi piacán. Jelenleg Norvégiában, Finnországban és Dániában bolti és online jelenléttel is rendelkezik, Svédországban viszont kizárólag online kiskereskedőként működik. A 4700 embert foglalkoztató Power a 2021-es pénzügyi évben 1,5 milliárd eurós forgalmat ért el, svéd leányvállalata, a Power Sweden pedig 20 millió eurós forgalmat ért el2021-ben.

TOVÁBBI CIKKEINK A ROVATBÓL:

Az összekapcsolhatóságé a jövő

Az összekapcsolhatóságé a jövő

A tizenkét európai országban, több mint 12.000 résztvevő bevonásával, a BSH megbízásából végzett reprezentatív felmérés szerint a...

Kávéfőzőt is készít már az LG

Kávéfőzőt is készít már az LG

Az LG marketingplatformja az LG Labs jegyzi a márka első kávéfőzőjét, a DUOBO-t. A készüléket az Apollo 11 első holdraszállásának évfordulóján...

Kedvező kilátások a MediaMarkt-nál

Kedvező kilátások a MediaMarkt-nál

A Ceconomy AG , a Mediamarkt Saturn anyavállalata közzétette a harmadik pénzügyi negyedévre (április-június) vonatkozó adatokat, az 1026 üzletében...

Globális Life’s Good kampány

Globális Life’s Good kampány

Az LG korábban már bejelentette, hogy új márkaidentitást vezet be, most pedig ennek elindította kiterjedt, globális reklámkampányát is. A digitális...

Megelőzte saját magát a Miele

Megelőzte saját magát a Miele

Augusztusban a Miele közzétette fenntarthatósági jelentését, amelyből kiderül, hogy a cég 2022-ben a 2019-es évhez képest 52%-kal csökkentette...

Mindent bele

Mindent bele

Az LG új mosó-szárítógépe egyértelműen a mindent bele kategóriába tartozik. Egyrészt extrém nagy 25 kg mosó és 13 kg szárító kapacitást kínál,...

Share This