Idén márciusban tesztüzemmel indult, áprilisban pedig hivatalosan is megnyitott a legújabb Miele Experience Center. Az első vidéki „élményközpont” szerves része annak a néhány éve indult megújulási és modernizációs folyamatnak, amely a márkát mind globális, mind lokális szinten jellemzi.

Modernizáció mentén
A nagy múltú, idén 124 éves német márka történetét számos fejlesztés, különleges technológiai megoldás és úttörő termékújdonság fémjelzi. Az innováció mellett pedig a prémium kategória meghatározó szereplőjeként a Miele neve a minőséggel és tartóssággal egybeforrt. Ugyanakkor a cég alapítása óta a mai napig a Miele és a Zinkann család tulajdonában van. Az utóbbi években azonban a kereskedelem alapvető változásokon ment keresztül. A vállalat pedig markánsan erősítette nemzetközi jelenlétét és növelte globális forgalmát is, amivel együtt a háttérkapacitások is folyamatosan bővültek. Tavaly például porzsák gyártó céget vásárolt fel a Miele, idén pedig bejelentette egy amerikai gyártóüzem létrehozását is. Mindezek a változások szükségszerűvé tettek egy másfajta megközelítést, szemléletet, a kor igényeihez történő alkalmazkodást mind a cégvezetés mind a piaci jelenlét vonatkozásában. A modernizációs folyamatnak számos eleme van, amelyek közül az egyik a Miele Experince Center koncepció.
Több, mint bemutatóterem
Magyarországon a Miele 1992 óta van jelen, első bemutatótermét pedig 2006-ban nyitotta meg Budapesten. Az alapvetően a termékkínálat bemutatását szolgáló showroom fokozatosan kapott olyan újabb funkciókat, mint például a készülékek tudását gyakorlati oldalról is bemutató főző események. Igazi élményközponttá azonban 2021 környékén, az Experience Center koncepció égisze alatt vált. Ekkor nyitott meg a második budapesti Miele üzlet. Ezekben az egységekben a sütéstől és főzéstől a textilápoláson át a padlóápolásig minden termékkategóriával megismerkedhetnek az érdeklődők.


A Miele szakemberei rendkívül átfogó termékismerettel rendelkeznek, valamint nemcsak a háztartási gépek kiválasztásában tudnak segíteni, de amikor például egy konyha megtervezésére kerül sor, a praktikumot és dizájnt szem előtt tartva képesek tanácsokat adni a vásárlóknak. Ezt pedig kiegészítik főzőbemutatók és textilápolási workshopok, amelyek során az érdeklődők a gyakorlatban is kipróbálhatják a készülékeket, kimoshatják, megszáríthatják vagy akár kivasalhatják saját ruháikat. Mindez ízelítőt ad abból a „Miele-élményből”, amelyet felszereltségükkel, minőségükkel, funkcionalitásukkal a márka termékei kínálnak.
Debrecenben is
A legújabb Miele Experience Center ugyanazokat a szolgáltatásokat kínálja, mint a budapesti egységek. A kiváló minőségű kiszolgálás és szaktanácsadás mellett itt is minden termékszegmensre kiterjed. Valamint a debreceni üzlet is tökéletes Miele-élményt kínál. Májustól a cég ebben az üzletben is elindítja a márkára jellemző főzőeseményeket, illetve a készülékek működés közben történő kipróbálására hivatott speciális workshopokat is. Ezen túlmenően az Experience Center révén a műszaki támogatás és a saját hálózatú szervizszolgáltatás is elérhető a régióban élők számára. Továbbá a debreceni Hunyadi János utcában található üzlet a márka partnereinekis segítséget nyújthat egyfajta kiterjesztett támogatásként. A 115 négyzetméteres élményközpont kialakítása a legújabb Miele arculati elemeket alkalmazza. Így gyakorlatilag ugyanolyan megjelenést tudhat magáénak. mint minden hasonló méretű Miele Experience Center bárhol a világban.

„Azért esett Debrecenre a választásunk, mert nemcsak az ország második legnagyobb városa, de folyamatos fejlődése révén komoly regionális ipari és gazdasági központ. Azt is látjuk, hogy ebből a térségből is megnövekedett a kereslet termékeink iránt, melyek a minőséget, a dizájnt, a legújabb technológiákat és a fenntarthatóságra való törekvést ötvözik.”
Spengler Nikolett, a Miele magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója
A márka folyamatos innovációjának középpontjában egyszerre állnak a fogyasztói igények és a fenntarthatóság. Legyen szó akár az energiatakarékosságról, akár arról, hogy a Miele a tartósság és a hosszú termékélettartam mellett tette le a voksát. A debreceni üzlet kínálatában is elérhetőek lesznek a cég legfrissebb újításai. Így például a HydroClean automata öntisztító rendszerrel működő gőzsütők. Illetve a DiamondFinish főzőlapok, melyek kerámia felülete kétszer olyan kemény, mint piacon kapható hasonló termékek felülete, ezáltal nagymértékben csökkenti a karcolódás esélyét.
A legújabb, áprilisban nyitott debreceni egység feltehetően nem az utolsó hazai Miele Experience Centerek sorában. A márka tervei szerint a következő években a koncepció keretein belül további üzletek is nyílnak majd.
Nézze meg a debreceni Miele Experience Centerről készített videónkat is!