A tizenkét európai országban, több mint 12.000 résztvevő bevonásával, a BSH megbízásából végzett reprezentatív felmérés szerint a csatlakoztathatóság fontos szempont a vásárlók számára a következő háztartási nagygép vásárlása során. A megkérdezettek 44%-a pedig magasabb árat is hajlandó fizetni egy intelligens háztartási készülékért. Különösen Lengyelország és Szlovénia nyitottak az innovációra, ahol a fogyasztók kétharmada már rendelkezik legalább egy intelligens háztartási géppel. A legelterjedtebb intelligens készülék a mosógép, ami körülbelül minden ötödik válaszadónak (22%) van. Ezt követi az intelligens sütő (17%), hűtőszekrény (17%), fagyasztó (16%), mosogatógép (15%) és főzőlap (14%). A felhasználók háromnegyede elégedett a készülékével, és különösen Spanyolországban (87%) mutatkozott kiemelkedő elégedettség.
A felmérés azt is kimutatta, hogy a készülékek iránti igény mögött a fenntarthatóság és a kényelem áll. Az energiatakarékosság, vízfogyasztás, élettartam, fenntartható gyártás és anyagok mind olyan tényezők, amelyekre minden országban odafigyelnek. Az energia- és vízfogyasztás optimalizálása különösen népszerű. Olaszországban, Spanyolországban és Lengyelországban a felhasználók mintegy kétharmada használja ezt a funkciót okos mosogatógépeiknél. A fenntarthatóság mellett a kényelem is kiemelkedő fontossággal bír. A válaszadók közül tízből négy esetben a kényelem volt a döntő szempont a készülék megvásárlásakor. A személyre szabható használat különösen népszerű: tízből hét válaszadó szerint a személyre szabott beállítási lehetőségek fontosak egy új háztartási gép kiválasztásakor.