Egyszer fent, egyszer lent

2023. november 24.
Tech village Rotterdam

A világjárvány során drasztikus mértékben felfutó online értékesítés kapcsán szakértők és piaci elemzők már a megugrás korai szakaszában jelezték, hogy a fellendülés gyakorlatilag egy előre hozott növekedés és ilyen mértékű dinamizmusra tartósan nem lehet számítani. Az idei, tulajdonképpen első poszt-covid év azonban a vártnál nagyobb mértékben bizonyult kedvezőtlennek az e-kereskedelem számára. Ebben nyilvánvalóan a gazdasági körülmények alakulási szerepet játszik, de a megtorpanás így is számot tevő. Ideahaza az online részaránya a teljes kereskedelmen belül a pandémia kezdeti időszakában jellemző szintre esett vissza. A bruttó forgalom pedig ugyan nominálisan növekedett, reálértékben azonban csökkenéssel kell számolni ebben a vonatkozásban is. A forgalom továbbá egyenlőtlenül oszlik el a piaci szereplők között. A vásárlók kevesebb webáruházban vásárolnak, ezzel fokozódik a piaci koncentráció. Az online szektor nem csak nálunk küzd kihívásokkal. Németországban az 1000 legnagyobb webshop összességében 2,8 százalékkal kisebb árbevételt ért el 2022-ben, mint egy évvel korábban. Az online piacterek pedig 2,4 százalékot veszítettek a forgalmukból. A koncentráció a német piacon is jelentős, az 1000 legnagyobb online kereskedő értékesítésének több mint 70 százalékát a 100 legnagyobb webshop adja. Ugyanakkor piaci koncentráció ott kissé visszaesett, mivel a legnagyobb nehézségekkel a nagy piaci szereplőknek kell szembenézniük, míg a kisebbek relatív jobb eredményt tudnak eléri.

További híreink

Tisztaság a Kärchertől

A Kärcher nemrég bemutatta VCH 4 UVClean nevű matractisztítóját, amely újszerű megoldást kínál a matracokban található allergének, baktériumok és...

Új kávégépek a Jurától

A Jura négy új kávégépet is bemutatott. A második generációs Z10 ötvenegy specialitást kínál, a két precíziós őrlővel ellátott J10 ikergép különböző...

Forradalmi újítás a bőrápolásban

A Shark bemutatta CryoGlow néven első bőrápolási termékét – egy LED-es arcmaszkot. A maszk integrált hűtéssel rendelkezik a szemkörnyéken, és egyben...

Papírszerű élmény a TCL-től

A TCL NXTPAPER 11 Plus nevű táblagépe a fókuszált, tudatos képernyőhasználatot támogatja – ideális diákoknak, művészeknek vagy jegyzetelőknek, akik...

Porszívótól a luxusautóig

A porszívóról ismert kínai gyártó, a Dreame bejelentette, hogy Dreame Auto néven belép a teljesen elektromos luxusautó piacra, az első modell...

Új trend az európai mosási szokásokban

Az Electrolux nemrég végzett kutatásából – az immár ötödik éve publikált „Igazság a ruhaápolásról” – kiderült, hogy Európa-szerte egyre gyakoribb a...

További rovatainkból:

Share This
rededitions
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Adatvédelmi tájékoztató