Március elején kapott zöld jelzést a MediaMarkt marketplace koncepciója Hollandiában is, amely Németország, Spanyolország és Ausztria után immár a negyedik országban működik. A cégnek jelenleg körülbelül 1300 marketplace partnere van, amely több mint 1,8 millió terméket kínál a műszaki kereskedő felületén. A 2021/22-es pénzügyi évben a termékek értéke még „csak” 65 millió euró volt, ami 2022/23-ra több mint duplájára nőtt 137 millió euróval, 2025/26 végére pedig várhatóan 750 millió euró lesz. Hollandia pedig azért is fontos állomás a koncepcióban, mert átlag feletti online kereslet jellemzi. A piactér várhatóan még idén Olaszországban is elindul, amit további országok is követhetnek majd. A piactér fejlesztése nem merül ki a földrajzi bővítésben.
Tavaly év végén tesztelte a vállalat a „Space-as-a-Service” megoldást, ami a marketplace partnereknek kínál speciális lehetőséget, azzal, hogy fizikai üzletben is helyet kapnak. A berlini Alexanderplatzon található Tech Village-ben a kísérleti projekt keretében körülbelül 22 négyzetméternyi prezentációs területet kaptak a fitnesz termékek markatpalce partnerei, ahol egy dedikált fitnesz-tanácsadó tájékoztatást ad a termékekről, válaszol a kérdésekre, támogatja az online rendelési folyamatot, valamint személyre szabott fitneszelemzést és tanácsokat is kínál. A pilot egy további lépés a MediaMarkt számára, hogy omnichannel stratégiáját kiaknázna még vonzóbbá váljon partnerei és ügyfelei számára.