Egyre sikeresebb a Pepita Group Zrt. az online kereskedelemben
A Pepita Group Zrt. sajtóközleménye szerint a hazai bruttó forgalma több mint 24 százalékkal növekedett 2024-ben az előző évhez képest. Ha a külföldi piacokat is hozzávesszük, akkor pedig 39,3% az emelkedés mértéke. Ez annyit tesz, hogy a pepita.hu oldalon átlagosan 72 másodpercenként érkezett egy sikeres rendelés a tavalyi évben.

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma több mint 23,5 milliárd forint volt, ami 24,4%-os növekedést jelent 2023-hoz képest. A román, szlovák, német, osztrák, lengyel és bolgár piacokkal együtt pedig a növekedés elérte a 39,3%-ot. Az összesített bruttó forgalom a hazai és a nemzetközi piacokkal közel 29 milliárd forint volt.
„Az eladott termékek száma is dinamikusan bővült – ismertette a részleteket Dorcsinecz József, a Pepita Group Zrt. társalapítója. – Magyarországon 14,1%-kal, külföldi piacokkal együtt pedig 25,2%-kal több termék talált gazdára, mint 2023-ban”. A vállalat több mint kétmillió terméket értékesítettek 2024-ben, és meghaladták az egymillió aktív felhasználót, amit azt jelenti, hogy az elmúlt 12 hónapban több mint egymillió olyan felhasználó kereste fel a pepita.hu weboldalt, aki ott sikeres vásárlást hajtott végre. Erre alapozva a cégvezetés a következő évekre is növekedést prognosztizál.
Hódítanak a műszaki termékek, de a babaholmik is
Magyarországon és Szlovákiában az elektronikai termékek bizonyultak a legsikeresebbnek az eladások alapján, míg Ausztriában, Romániában és Németországban a babatermékek, Lengyelországban pedig az informatikai cikkek álltak a rendelési lista élén. Néhány termékkategória kiugró teljesítménye is hozzájárult a vállalat sikeréhez. A háztartási nagygépek terén például több mint négyszeresére, a gamer székek esetében háromszorosára nőtt a bruttó forgalom 2024-ben 2023-hoz képest.
A siker az egész régióra kiterjed
A Pepita tavaly Magyarország után Romániában érte el a legnagyobb értékű forgalmat, ami 4 milliárd forintban realizálódott. A további piacok Szlovákia, Németország, Lengyelország, Ausztria és Bulgária együttesen 1,5 milliárd forint forgalmat értek el. A vállalat folyamatosan törekszik arra, hogy a régió meghatározó e-kereskedelmi platformjává váljon, és a vásárlók igényeit maximálisan kiszolgálja, miközben újabb partnereknek nyitja meg az online értékesítés lehetőségét. A Pepita Group magyar marketplace partnerei közül közel kétszázan már aktívak a nemzetközi piacokon is, azaz az ő termékeik legalább egy vagy több külföldi oldalon is megjelennek.
Új rekordok és meghökkentő számok
2024-ben a legnagyobb kosárérték egy 180 terméket tartalmazó rendelés esetében 19,7 millió forint volt. A pepita.hu oldalon átlagosan 72 másodpercenként érkezett egy sikeres rendelés. 2024-ben a vásárlók negyede adott le egynél több rendelést. „A legtöbb vásárlást végrehajtó felhasználó 2024-ben 10 730 terméket vásároltak meg, összesen 82 rendelés során” – emelte ki Dorcsinecz József.
2023-hoz képest 27%-al több felhasználói profilból történt rendelés 2024-ben, így a Pepita.hu átlépte az egymillió egyedi vásárlói számot. A GKID 2024-es listája szerint a legnagyobb forgalmú magyar cégek közül a Pepita a harmadik legjelentősebb magyar e-kereskedő. A 15 legismertebb e-kereskedők mezőnyében pedig a hatodik helyen áll, ahol ráadásul rajta kívül csak kettő 100 százalékban magyar tulajdonú cég kapott helyet.
A Pepita.hu valóban pepita
A Pepita.hu marketplace és webáruház 2017 nyarán indult hódító útjára. A felületen keresztül szinte mindent egy helyen tud beszerezni a vásárló. Baba-mama termékeket, kerti és barkács eszközöket, szerszámokat, drogériás termékeket, laptopokat, műszaki és ruházati cikkeket, játékokat, könyveket, irodai kellékeket és sporteszközöket. A portálhoz már több mint kétezer regisztrált partner csatlakozott, a saját és a marketplace kínálat pedig együttesen több mint hárommillió terméket tartalmaz, mely napról-napra folyamatosan növekszik.
